Gisteren bloed laten prikken. Punctie 1 april, tp 6 april. Getest op 17 april -> positief 4w2d Gister 4w5d....hcg 140. Is dit goed of niet?
Uhm.. Bij ons verwachten ze met verse tp op dag 14 rond de 150 hcg en met cryo op dag 12 t zelfde.. Je moet vragen of je kan herhalen zodat je kan zien dat het verdubbeld, zo is er weinig over te zeggen..
Ik had op 15dpo een waarde van 87, en dit vond de VU te laag. Ze verwachten rond de 150 op 15dpo. Ik moet vrijdag terug voor nog een bloedtest, maar ik heb niet veel hoop meer. Ga je terug voor nog een test, of moet je wachten voor de echo?
Mij zeiden ze altijd dat het meer gaat om hoe duidelijk je HCG per dag verdubbeld (2 a 3 dagen na de eerste bloedtest nogmaals prikken). Dan kunnen ze zeggen of het mooi oploopt. Heel veel succes!
Rond 14 tot 17 dpo is een waarde tussen de 100 en 150 gewenst, daarna inderdaad checken op een goede door stijging.
Bij ons (LUMC) houden ze als norm aan 50 14 dagen na de punctie. Het is inderdaad belangrijk dat het twee dagen later nog een keer geprikt wordt om te kijken of het HCG zich verdubbelt. Bij mij was het 175/600 maar ben dan ook zwanger van een tweeling
Bij hCG gaat het vooral om de mate van verdubbelen en niet om de waarde an sich. Al begrijp ik je behoefte aan vergelijken heel goed. Op The Betabase laten vrouwen met doorgaande zwangerschappen hun hCG waardes per DPO achter, daar kun je naar kijken: The BetaBase Daar zie je dat het gemiddelde voor 19dpo ergens in de 800 is. Dus wat dat betreft zit je laag, helaas. Ik hoop voor je dat je een lage starter bent en het mooi verdubbelt!
Hier werd er standaard op HCG geprikt als je IVF of ICSI gehad hebt. Dat werd gedaan als je op je testdatum zat, dat was twee weken na de terugplaatsing. Dus 16-17 dagen na de punctie/eisprong. Ons ziekenhuis beschouwt een HCG-waarde van minimaal 50 als een doorgaande zwangerschap. Zit je daaronder, dan heb je een hele grote kans op een vroege miskraam. Bij mijn eerste zwangerschap zat ik op een waarde van 150. Dat is onze meid geworden. Bij de tweede zwangerschap zat ik op een waarde van 400. Dat is helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Met een waarde van 140 op 4w5d zit je aan de lage kant. Maar het gaat er inderdaad om of het goed verdubbelt. Dus de hoop zeker nog niet opgeven!
Dank voor de link, dat is duidelijk tenminste. Het is nog niet hopeloos, maar realistisch gezien moet ik rekening houden met een minder leuke afloop.
Je zit ruim onder het gemiddelde van de daar gerapporteerde levels. Maar er staat ook dat de laagste waarde die daar ooit gerapporteerd is van een doorgaande zwangerschap 24 is. Dus het is inderdaad niet hopeloos. Uit zelfbescherming zou ik als ik jou was echter wel rekening houden met slecht nieuws. Mag je nog een keer prikken om de verdubbeling te checken? Veel sterkte!
Succes Roosje! Ik hoop dat hij goed is opgelopen!! Heb je toevallig nog getest om te kijken of de streep is toegenomen? Dat is voor je zelf ook een goede graadmeter voor nu.
Ja heb getest gisteravond en vanochtend. Bloedtest is ook binnen: waarde was vandaag 212. Te laag dus Ben echt helemaal lam geslagen