vragen ivm doorverwijzing gyn > verwacht dysmatuur kindje

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door 0Zebra0, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mijn dochter was ook dysmatuur.
    Ze liep al direct vanaf het begin van de zwangerschap achter.
    Maar ik heb me eigenlijk nooit zorgen gemaakt.
    Had elke week een echo, om de week groei+navelstreng+vruchtwater meten, vanaf 20 weken elke dag CTG in het ziekenhuis.
    Maar nooit rust hoeven nemen en ook nooit opgenomen geweest (maar daarentegen moest ik wel elke dag naar het zh dus, dat had ik liever dan opname)

    Neg dys betekend dat het kindje te klein is, is hun manier van opschrijven.
    Zelfde als dat je hier nod, ovu, zw test enz als afkortingen hebt.

    Vraag bij de volgende groeiecho eens wat ze verwachten bij 40 weken.
    Ook kan je eens vragen of je op de couveuseafdeling mag kijken.
    Mocht jullie kleintje daar komen te liggen, dan heb je in ieder geval alvast een idee.
    Wij vonden dat in ieder geval erg fijn, zo wisten we wat ons te wachten stond.

    Sterkte!
     
  2. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik kreeg dus ook om de 2 weken een groeiecho. Met 35 weken was de CTG niet optimaal en had de kleine een ernstige groeiachterstand. Ik ben toen 4 dagen opgenomen geweest en daar de thuismonitoring in. Met 37+6 ben ik ingeleid.
    Hier waren de meningen verdeeld over de bedrust. Maar mij werd wel verteld dat plat liggen beter was dan zitten. En ik zag mijn buik gewoon groeien !
     
  3. stopcontact

    stopcontact Fanatiek lid

    9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Volgens mij gaat het meten van het buikje om de vetpercentage (zo is het mij verteld door de gyn) Ons zoontje liep uiteindelijk ruim 4 weken achter en ik was bang een "eng mager" kindje te krijgen. Niets was minder waar. Want met zijn 1700 gram was hij toch wel in verhouding. We dun maar niet extreem mager. Zelfs de verpleegkundigen vroegen of hij niet gewoon veel jonger was.

    Mij hebben ze nooit iets gezegd over PLATTE bedrust. Ik werd met bijna 35 weken wel opgenomen. Mocht douchen en plassen. Maarja, ze hadden me ook niet verteld dat ik na de ks de papagaai boven het bed niet mocht gebruiken :(
    Ik had een te hoge bloeddruk waardoor de placenta slecht werkte. En ook een stukje aanleg.
    Ons zoontje heeft tijdens de opname een kleine inhaalslag gemaakt.

    Wij hebben een rondleiding gehad op de couveuse afdeling en dat was erg fijn.
     

Deel Deze Pagina