"grommen" aan borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door loesje26, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Mijn dochtertje van 2,5 week oud krijgt borstvoeding en op zich gaat het wel goed. We hebben een lastige eerste week gehad, moeilijk aan te leggen, pijnlijke tepels, heel veel stuwing, bijvoeding moeten geven maar nu drinkt ze volledig bij mij!
    Alleen heb ik wel een vraagje, ze gromt aan de borst met aanleggen..
    Het is net of ik een klein beestje aanleg ipv van een baby.. ze gromt, kreunt, draait weg en pas na een minuut of 3-4 pakt ze goed. De eerste 5 minuten dat ze drinkt laat ze ook vaak los en is een beetje aan het rond kijken om dan weer te gaan drinken... Zo duren de voedingen erg lang! Ik ben soms met twee borsten (een helemaal, de ander als toetje) wel een uur zoet.
    Ik verschoon haar tussendoor, laat haar boeren en zowel tussendoor als na de voeding spuugt ze best wel veel. Geen mondje terug maar echt een flinke golf, ook daar kreunt ze bij..

Is er een reden waarom baby's grommen aan de borst, kan dit iets te maken hebben met het spugen? Het grommen is wel erger aan de linker borst dan rechts (ik had daar ook minder melk..)

Ik hoor graag of jullie hier iets meer van weten!
    Alvast bedankt!

groetjes Marloes

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat zijn jullie goed op weg samen! Super. Je kindje groeit vast goed nu.

Het grommen is niets ernstigs. Sommige kindjes maken nu eenmaal 'gezellig' geluid tijdens het drinken. Soms zie je dit ook nog bij peuters: hummen tijdens het kauwen :)

Het is niet ernstig en je hoeft er niets aan te doen. Het zal een keer weer over gaan.

Groetjes!

Heidi

Deel Deze Pagina