Vragen ivm hygiene

Discussie in 'De lounge' gestart door nathalie2012, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Stomme vraag misschien, maar wat voor doekjes zijn dat en waar koop je ze?

2. unknowable

unknowable Niet meer actief

Dames, vaatdoeken en theedoeken zijn echt broednesten van bacteriën hoor! Brrr. Gaan hier wel meerdere per dag doorheen, dan maar een extra wasje.

3. Aylen

Aylen Niet meer actief

WC 2-3x per week. Vaatdoek meestal om de dag, theedoeken 1x per week ongeveer. Maar theedoeken gebruik ik alleen om pannen vast te pakken, dus zo vies worden die niet.

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wc 1 keer per week. Hebben 2 wc's en zijn met werk en sociale verplichtingen soms weinig thuis, dus een week kan vaak goed. Maar als het vaker nodig is dan vaker.
    Vaatdoekje gaat iedere dag in de was, handdoek om de dag, gastendoekjes op de wc eens per wwek en de theedoek ook eens per week, maar die wordt echt nauwelojks gebeuikt.

Oh en nog een tip: schuursponsjes zijn ook broeinesten, dus gooi die regelmatig weg of was ze heet. En stop af en toe eens je afwasborstel in de vaatwasser (als je die hebt) op de hete stand, dat doet ook wonderen.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #45 lovewinnie, 8 sep 2014
    Laatst bewerkt: 8 sep 2014
    Wc elke avond. Even doekje over de bril ( detol doekje uit z'n pakje) , borstel erdoor en daarna wc reiniger erin doen. Kan het heel de nacht intrekken en smorgens lekker fris toilet :). Dweilen pak ik overdag gewoon mee samen met gang etc.
    Wandtegels en deur 1x per week en stop dan wcmat in de wasmachine

Elke avond gaan vaat en handdoeken bij de was. Theedoeken wissel ik wel tig keer per dag . Als hij te nat is na mijn zin stop ik hem meteen bij de was. Smorgens alles weer schoon.

Omwasborstel vind ik ook onhygiënisch dus hebben wij niet. Wij gebruiken sponsjes en wisselen deze 1x per week. Wassen alles om met de hand. Geen vaatwasser dus moeten wel.

6. unknowable

unknowable Niet meer actief

Hier hetzelfde! Schuursponsjes kunnen prima nog een ronde mee na een wasbeurt van 60 of 90 graden.

Verder gaat de afwasborstel iedere vaatwasbeurt in de vaatwasser. :D

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wc met een wegwerpdoekje dagelijks en 1 x in de week echt goed soppen.

Vaatdoekje doe ik meestal een week mee tenzij hij eerder stinkt.

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

WC maak ik 1x per week grondig schoon en om de dag haal ik een doekje over de bril en de pot.

Ik gebruik altijd 2 vaatdoekjes. Eén maak ik niet nat en gebruik ik slechts om kruimels van de tafel en het aanrecht te vegen, deze gebruik ik een week. De ander maak ik nat en daar doe ik de tafel en het aanrecht mee af. Deze wissel ik elke dag.

Hand- en theedoek laat ik een week hangen. De theedoek gebruik ik amper, want we hebben een vaatwasser en bijna alles komt daar droog uit. De handdoek gebruik ik alleen om mijn gewassen handen mee af te drogen, die dan dus schoon zijn, dus ik vind het niet nodig om die vaker te verwisselen.

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik ben een viespeuk :p Doe heel weinig in m'n huishouden, maar krijg toch vaak het compliment dat het hier zo schoon is! En zelden ziek, dus heb ook geen motivatie meer tijd eraan te besteden.

WC: 1x per week pot/bril. Dweilen doe ik maar 1x per maand. Ik ben de enige gebruiker, werk 4 dagen en ik plas netjes :cool: Voordat ik bezoek krijg maak ik de WC nog even een extra keer schoon.

Theedoek + handdoek: 1x per week. Theedoek gebruik ik zo goed als nooit. Handen wassen doe ik vaak in de badkamer, de handdoek daar was ik om de dag.

Gastendoekje in de WC: gebruik ik nooit en ik heb weinig bezoek, dus 1x per maand, maar misschien ook wel 2 maanden? :$

Vaatdoekje: gebruik ik ook al weinig, om de 2-3 dagen? Op thuisblijfdagen na de lunch maak ik 1 spuugdoekje nat waarmee ik handen/gezicht doe van dochter, daarna tafel, daarna de stoel en vloer rondom eetstoel (hele huis dweilen doe ik dus maar 1x per maand). Eigenlijk ook een vaatdoekje dus, maar omdat ik daar ook dochter mee poets altijd een schone. Voor de WC 1x per week gebruik ik een andere kleur doekjes.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.077
    2.220
    113
    Brabant
    Weet je hoe vies t gastendoekje op t toilet wordt van de rondvliegende poepbacterieen bij t doorspoelen? :)

Hier overigens elke dag een schone vaatdoek en hand en theedoeken 2x in de week denk ik.

11. beccie

beccie Niet meer actief

vaat en theedoeken elke dag misschien wel 2x. maar ik moet alles met de hand afwassen, dus worden ze veel gebruikt.

wc vaak even snel met een wegwerpdoekje, en 1x in de week de hele wc met een sopje.

12. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    WC elke week een grondige beurt, en bijna dagelijks een glorixdoekje over de bril en chloor in de pot.
    Vaatdoekje vervang ik dagelijks, bron van bacteriën!
    Theedoek? Hm, eens in de week denk ik. We gebruiken hem amper ivm vaatwasser.
    Handdoek wordt na 2 dagen gemiddeld vervangen.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Wc's op dit moment elke dag met een glorix doekje
    2 keer per week goed schoonmaken

Vaatdoek gebruik ik 1 keer ...dus ik gebruik er 3 op een dag.

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wc iedere dag met een Glorixdoekje en 1x in de week grondig met heet water en Glorix.
    Handdoeken om de dag, en vaatdoekje iedere dag.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wc 2-3 x per week na veel bezoek e.d. wel een x extra.
    Vaatdoek 1x in de 3/4 dagen gebruik m niet zoveel.
    Theedoek handdoek ook 1x in de 3/4 dagen..

16. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Vaatdoek elke dag soms meerdere keren. Wc s morgens en s avonds en als er iemand is gegaan waar ik geen fijn gevoel bij heb nog een keer..

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Indd die rond vliegende poep bacteriën verspreiden door heel de wc als je doorspoeld ;). Zonder dat je het ziet komt het overal. Daar is dus de deksel voor op de wc bril :):). Sluiten voor je doorspoeld doet wonderen.

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb geen vaatdoekjes. Overbodige dingen.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ook op je tandenborstel als je in de badkamer een wc hebt

Oh Yeah dr Oz :cool:

20. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Hmm ik maak de wc om de dag grondig met een sopje schoon en elke dag haal ik er een glorix doekje overheen..
    Vaatdoekjes gaan elke dag in de was en de thee en handdoeken om de dag zo'n beetje..

Deel Deze Pagina