Vragen Joolz Day / Joolz Day Earth

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jippetatee, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippetatee

19 jul 2014
    25
    0
    0
    Binnen enkele maandjes verwachten we onze eerste spruit en dus nu wel druk aan 't informeren over kinderwagens :). Onze voorkeur gaat uit naar de Joolz Day of Day Earth.

Nog enkele vragen hierover:
    * Is de wagen geschikt voor in het bos en op het strand te rijden?
    * Is het een probleem op bepaalde ondergronden dat de kleine wielen heel de tijd vooraan staan (duwbeugel kun je dus niet verplaatsen)?
    * Is het een lichte wagen (qua gewicht)?
    * De Joolz beschikt "slechts" over 2 schuimbanden en heeft 2 luchtbanden, gaan deze snel stuk?
    * Klopt de kritiek dat de Joolz maar een kort zitvlak heeft?
    * En waar is tegenwoordig de Joolz het goedkoopst? Ik vind wel aanbiedingen aan 919 (Day) of 949 (Day Earth) incl. voetenzak maar vraag me af of het nog ergens anders goedkoper kan.

Bedankt voor jullie antwoorden! :)

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hoihoi, als je in het bos of het strand wil rijden kun je hiervoor speciale all terrain wielen kopen. Je vervangt dan de 2 kleine voorwieltjes door 2 grote wielen, probleem opgelost!
    Ik heb nu 4 jaar mn joolz day intensief gebruikt voor 2 kindjes, banden paar keer opgepompt en ze doen het nog prima.
    Mijn kindjes zitten er heerlijk in, dus je opmerking over een kort zitvlak kan ik niet plaatsen.

het grote voordeel van de kleine wieltjes is dat je er heerlijk mee in winkels/de stad kunt rijden en heel wendbaar bent, je kunt m met 1 hand besturen. Dat is minder handig in een bos of op het strand, maar aangezien ik dagelijks in de stad rijd en sporadisch op het strand vind ik de oplossing van een paar extra wielen erbij prima. Nu gebruiken we in het bos of op het strand eigenlijk vooral de draagdoek, dat is nog makkelijker!

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Bij ons is t de joolz niet geworden ivm de kleine voorwielen. de grote voorwielen die je kunt kopen zijn geen zwenkwielen (zei de verkoper) en dat was voor ons een must!

Verder lijkt me een kort zitvlak juist fijner dan een groot. Het onderuit zakken is dan minder.

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    - Bos: ja kan prima. Strand: nee. Misschien op het harde zand, niet in mul zand.
    - Het tweede punt begrijp ik niet helemaal?
    - Niet heel licht, wij hebben een verzakte straat, en ik krijg m niet goed in huis getild, we hebben daarvoor planken gemaakt waarop je 'm kan rijden. Hij stuurt trouwens wel heel licht. Met een hand kun je overal langs manoeuvreren.
    - Nog nooit een probleem gehad met de banden.
    - Zitvlak? Je bedoelt in je buggystand? Nooit een probleem mee gehad. Dochter wel laatste half jaar in de gewone buggy gehad, maar niet omdat ze niet meer in de Joolz paste, alleen omdat de gewone buggy inklapbaar is en minder ruimte inneemt in de hal.
    - Wij hebben 'm bij Babypark gekocht, maar weet niet meer voor hoeveel.

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Denk punt 2, zoals de bugaboo, daar kun je de duwstang omklikken zo dat de grote wielen voor zitten.
    Dit voor op t strand oa
    Dat kan ook echt alleen bij de bugaboo. Wij hebben dat nooit gemist aan geen enkele wagen.

6. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Nog enkele vragen hierover:
    * Is de wagen geschikt voor in het bos en op het strand te rijden?
    bos, ja is hij perfect voor. strand nee echt niet. je kan all terrain wielen halen voor evt het strand maar dat vond ik dus echt zonde van mn geld
    * Is het een probleem op bepaalde ondergronden dat de kleine wielen heel de tijd vooraan staan (duwbeugel kun je dus niet verplaatsen)?
    nooit problemen dat de kleine wielen vooraan staan. fijn zelfs! hij is echt super makkelijk te sturen.
    * Is het een lichte wagen (qua gewicht)?
    ik vind hem niet zo zwaar. makkelijk in te klappen en met 1 hand in de auto te zetten
    * De Joolz beschikt "slechts" over 2 schuimbanden en heeft 2 luchtbanden, gaan deze snel stu
    ik kreeg bij mn joolz 2 extra banden. maar volgens mij zijn de banden wel sterk. al gebruik ik hem pas 3.5 maand
    * Klopt de kritiek dat de Joolz maar een kort zitvlak heeft?
    * En waar is tegenwoordig de Joolz het goedkoopst? Ik vind wel aanbiedingen aan 919 (Day) of 949 (Day Earth) incl. voetenzak maar vraag me af of het nog ergens anders goedkoper kan.
    wij hebben dan wel de joolz studio en die koste 999 bij de babydump

7. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Mijn ervaring met mijn Joolz (1,5 jaar in gebruik nu).
    Gaan regelmatig naar het bos en de duinen. Gaat prima. Nog nooit problemen gehad met blokkerende wielen en banden.
    Zitgedeelte is naar mijn idee groot genoeg qua zitvlak.
    Prijs weet ik echt niet. Ik kocht hem in 2012. Kocht toen de 2011 versie. Was een stuk goedkoper en kreeg er een luiertas, Nuna Pippa en Pepp bij (Babypark).

Deel Deze Pagina