Badstoeltje of drijfmatje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door vuurvlinder, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vuurvlinder

vuurvlinder Actief lid

7 feb 2014
    362
    19
    18
    Hallo allemaal,

Ik heb een babybadje en wil om mijn iets meer mijn handen vrij te hebben graag zon plastic badstoeltje kopen. Nou zag ik op internet ook een badmatje (zie de link hieronder) en eigenlijk lijkt dat mij veel prettiger dan zo'n plastic inzet stoeltje.

Easy Bath | Verzorging | Baby-Dump

Nou heb ik geen badkuip dus het zou puur gaan om het gebruik in een babybadje. De mevrouw in de winkel zei dat de meeste mensen gewoon voor een plastic stoeltje gaan, maar ik had zelf het idee dat het matje ook wel gebruikt kan worden in een babybadje?

Heeft iemand ervaring met deze drijfmatjes? Of anders met de plastic inzetstoeltjes en werkt dit fijn?

Alvast bedankt :)

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
  3. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier nooit gehad en ook niet gemist. Na de kraamweek lekker met ons onder de douche :).

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het matje niet echt fijn. Ik durf onze zoon dan alsnog niet los te laten. Bij het stoeltje durf ik dat wel. Maar wel met mijn handen héél dicht bij want hij spettert als een dolle en ik ben steeds bang dat hij zich om zou draaien.
    Voordeel van zo'n stoeltje is dat je die ook onder de douche kan gebruiken en zo'n matje echt alleen in bad.

Ik leg er wel een spuugdoekje in, omdat ik denk dat dit lekkerder ligt.

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Voor welke leeftijd?
    Matja vind ik een beetje eng eerlijk gezegd...het kindje op de foto geloof ik ook :p
    Een stoeltje moeten ze wel voor kunnen zitten neem ik aan..maar als ze kunnen zitten hebben ze ook geen stoeltje nodig om in bad te zitten....

Mij ontgaat het nut dus :)

Ik heb geen van beide

6. vuurvlinder

vuurvlinder Actief lid

7 feb 2014
    362
    19
    18
    Dank jullie wel voor de reacties, heel fijn! ik zie nu ook wel meer voordelen voor het stoeltje, dus denk dat ik daar naar ga kijken. vooral de douche-optie is erg fijn.

@wachtende: je hebt idd ook echt stoeltjes maar ik bedoelde een ligstoeltje :)

bedankt voor jullie ervaringen! :)

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ah zo'n ding...die zat hier inderdaad ook in het badje...vond het een onding..met verschillende momenten gekeken of het was was...maar heeft nooit gewerkt.

8. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Als de baby echt 'op' het water drijft, krijgt die het snel koud hoor. Het beetje water dat mee op het matje ligt, koelt ook snel af! Ik gebruikte nooit één van beide (matje/stoeltje), gewoon mijn arm eronder en met de andere hand wassen :)

9. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Het drijfmatje hebben wij gehad en daarmee ging dochter bij ons mee in het grote bad. Kon ze heerlijk op ontspannen, drijvend over het water. In het baby badje heeft dit drijfmatje echt geen voordelen, kindje blijft dan vrij veel boven water en je kunt niet heen en weer omdat badje dan te klein is. De drijver is dus echt voor in het grote bad.

10. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik heb zo'n plastic inzet, voor €2,- via marktplaats gekocht hihi.
    Echt fantastisch handig. Zo'n ligmatje had ze nu exht niet meer oo gewild, in zo'n zitje kan ze al wat rechter op. Als ze echt kan zitten is hij niet meer nodig.

Kan dus zo'n zitje aanraden en kijk eens op marktplaats 😊

11. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Hier het badstoeltje ideaal!!
    Maar wist pas met het bestaan toen ze al 4 maanden was ofzo.
    Super ding als je kindje van badje houd.
    Sommige gaan liever onder de douche.

12. Onje

Onje Niet meer actief

In het begin gewoon samen onder de douche, daarna gingen ze in de ikea kinderstoel onder de douche

13. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een groot fan van het ligstoeltje, je kindje ligt precies diep genoeg in het water en je hebt twee handen vrij om de flesjes douchgel etc open te peuteren. We hebben hem gebruikt tot hij er echt niet meer in paste, maand of 9 denk ik. Bij de tweede haal ik hem gewoon weer van zolder, ideaal!

14. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik kreeg zo'n drijfmatje van een neefje. Zij hadden het weinig gebruikt zelf. En ik heb het ook na 1 keer aan de kant gegooid. Baby krijgt het snel koud, zelfs met een warm doekje over het buikje. Echt op mijn gemak was ik niet met dat ronddrijven, want 1 bruuske beweging van baby en ze lag om. En ik vond het ook niet makkelijk goed te reinigen.

We hebben dan zo'n badzitje gekocht en dat hebben we vooral gebruikt wanneer de 2 zusjes samen in het grote bad gingen. Niet héél vaak, maar wel regelmatig.

15. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Let wel even op of t stoeltje dat je koopt in t badje past.
    Bij ons kan dit niet en moeten we dat echt in ons grote bad toepassen.

Deel Deze Pagina