Ja ik bn ook voor meehelpen opruimen haha! MAar of ik het zou vragen aan anderen om mee te helpen ligt eraan wie het is, aan een vriendin zeker, moet toch kunnen! Als het iemand is die ik heel vaag ken en alleen een xtje op de kfofie komt weet ik het niet, ligt aan de situatie
hier zeg ik wel tegen kindjes die hier alleen komen spelen (klasgenootjes van de oudste) dat ze alvast moeten gaan opruimen omdat papa/mama al bijna komt en het dan tijd is om naar huis te gaan. Als vriendinnen langskomen met de kinderen dan zeggen mijn vriendinnen altijd tegen hun kinderen dat ze moeten opruimen.. heb er nooit problemen mee gehad dat een kind alles uit de kast trok... (dat doen alleen mijn eigen kids als ze het op zin hebben )
hier vandaag toevallig voor het eerst spullen laten liggen bij mijn zusje , wel gezegd van joh we gaan even snel opruimen, want doe doe ik samen met de kids ( We moesten weg) maar ze zei zelf joh laat maar doe ik straks wel even. En nog voel ik me er schuldig over .. haha. ook al laat ze hier ook vaak wat liggen als ze hier geweest is. maar ik heb dan ook 2 barrels die er echt een zooitje van kunnen maken, dus een half uur later is het soms weer een puinzooi. ik help wel altijd vooral om het bij shannon in goede banen te leiden , die vind alles wat ze net in het doosje heeft gedaan toch wel weer zo intressant om het er vervolgens weer uit te plukken. haha en ook voor wat snelheid.
De ouders van de kinderen die hier komen zeggen zelf al dat ze even moeten helpen opruimen. Andersom doen wij dit bij anderen ook.
Hier wordt altijd samen opgeruimd. Ik vraag dat eigenlijk nooit. In onze omgeving vindt iedereen dat normaal en gaat het dus vanzelf. Echt? Altijd? Ja, echt, altijd
ik laat de mijne opruimen, help zelf wel mee. ik laat andere kinderen hier niet opruimen. vind het lastig om dat te vragen van andere kinderen. En als ze hier echt een giga zooi maken en dingen meenemen dan blijven ze de keer daarop beneden met heel beperkt speelgoed en dat hou ik dan in de gaten. tis wel eens gebeurd dat iemand een gat in het bed van mijn dochter heeft geknipt. ik weet wie, kan niets bewijzen, maar ze gaat niet meer uit mijn ogen hier.
als ze gewoon leuk hebben gespeeld en er ligt her en der wat dan ruimen we dat zelf wel op... maar ik heb ook eens meegemaakt toen er een vriendinnetje kwam spelen dat echt ALLES wat we aan speelgoed, puzzels, boeken, klei, podloden, stiften, stickers en noem het maar op over de hele vloer heen lag... nou dan mogen ze dat echt wel zelf ff opruimen hoor... ben geen gekke henkie! en de keer erop heb ik ze duidelijk gemaakt als je klaar bent met iets, eerst opruimen en dan weer wat nieuws pakken....
Ik zal het niet gauw zomaar vragen, maar eigenlijk iedereen die wij kennen met kinderen ruimen het uit zichzelf al op. Het is vaker zo dat wij zeggen 'joh, laat maar zitten, je kinderen zijn zo moe! Ga lekker naar huis!' en dan ruimen we dus zelf ff gauw op Hooguit dat er soms iemand is die niet zo opruimerig is en dat ik dan zelf heel omstandig begin met opruimen, samen met Sil. Vaak helpen de visite-kindjes dan vanzelf al mee (goed voorbeeld doet goed volgen).
Mijn regels gelden nog steeds in mijn huis als er anderen zijn. En 1 van die regels is, dat er opgeruimd wordt voordat je weg gaat. Dus ook door andere kinderen. Gewoon gezellig met z'n allen en vaak helpen de moeders dan ook nog een handje mee. Ik zou niet gaan vragen of ze mee willen gaan helpen, maar ik betrek hen er gewoon bij! (oooh, weet je niet waar die auto opgeruimd moet worden? Ik denk dat mama dat wel weet, in de doos met de andere auto's.. ) Als ik zelf ergens ben met mijn kinderen spoor ik ze altijd aan om op te ruimen voordat we weg gaan en help ook gewoon mee. En ik voel alle zakken na voor dat we de deur uit gaan, vooral die van mijn zoontje!
Nee, ik vraag het niet maar ga er wel vanuit dat ze het zullen aanbieden. Soms zal ik het kind wel vragen om te helpen.
Ik vind het logisch dat wanneer ik met onze meid op visite kom, wij samen helpen met opruimen. Ik vraag het zelf nooit aan visite, maar wanneer ze het niet uit zichzelf doen, dan valt me dat wel erg tegen. Lijkt mij een fatsoenskwestie.
Nee vraag het nooit.. Vaak bied iemand zichzelf aan.. Ik help trouwens ook altijd met de afwas bij vrienden. Of breng tussendoor de kopjes eff naar de keuken, worst kaas snijden.. Etc etc
Dat hangt echt van de situatie af. Mijn jongste, drie jaar, is na een uur of 16.00 meestal niet meer te overreden, die is moe en luisteren doet ze echt niet meer. Dan ruim ik zelf het meeste op. De oudste, 4,5, luistert goed, maar is snel afgeleid en gaat dan weer op in ander speelgoed. Zelf ruim ik dan wel op, tenzij wordt aangeven dat dit echt niet hoeft. Hier thuis ben ik niet zo moeilijk. De speelkamer mag een rommeltje zijn, die zien wij toch niet. Een keer per week ga ik daar goed doorheen en gaat alles weer aan de kant. Als ze bij ons in de (eet)kamer willen spelen, dan mogen ze een soort uitzoeken en dat ruimen we na gebruik ook weer samen op voordat het volgende wordt gepakt. De tuin moeten ze hier wel zelf opruimen, alles moet naar de carport.
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik vind dat de visite het niet op hoef te ruimen MAAR ik zie dat je zwanger bent en ik vind dat ze het uitzichzelf hadden moeten doen en ik vind dat je netjes had kunnen zeggen meisje kan je ook even opruimen Moontje heeft een dikke buik en kan dat niet meer zo goed.
Vind het wel lief zeg dat jullie allemaal zo rekening houden met dat walvis postuur van mij op dit monent, hihi.. Het ziet er echt niet meer uit als ik iets van de grond af moet pakken.. Heb gisteren echt op de grond gezeten om de Lego er weer in te krijgen terwijl mijn vriend CSI aan het spelen was om alle barbies weer thuis te krijgen.. Ik denk dat ik de volgende keer maar gewoon tegen Eef ga zeggen dat we gaan opruimen en dan er maar op hopen dat het voorbeeld gevolgd wordt.. Vind het best wel lastig, mijn vriendin heeft een zo'n totaal andere opvoedstijl dan ons, haar dochter loopt bijvoorbeeld altijd aan een riempje als we ergens naar toe gaan en als ze niet luisterd dan wordt ze omgekocht met eten.. Het is altijd leuk als we met z'n tweetjes zijn, maar als de kids er bij zijn dan weet ik soms niet wat ik zie, maar waarschijnlijk denkt ze hetzelfde over ons.. Zie nu trouwens een vermiste ken pop onder de bank liggen..
Ik kan me er niet druk om maken. Meestal is alles binnen 5 min. opgeruimd, dus ik zal er niet over beginnen tegen mensen, als ze het spontaan aanbieden sla ik het natuurlijk niet af. Maar vooralsnog zou ik het niet zover laten komen. Ik had ingegrepen bij de 3e bak die omgekieperd werd..
Als dat in mijn huis zou gebeuren zou ik zeker wel vragen of ze helpen opruimen.. Ik heb een vriendin met 2 kindjes die komen ook regelmatig over de vloer, maar die ruimen zelf (en anders hun moeder) hun rotzooi weer op voor ze weggaan.. Vind ik niet meer dan normaal hoor! Maakt niet uit hoe jong de kindjes zijn, als ze oud genoeg zijn om zelf dingen uit de kast te plukken, zijn ze ook oud genoeg om uit te leggen dat ze dat dan netjes weer terug moeten zetten als ze klaar zijn met spelen
Dat wisselt. Meestal gaan we inderdaad samen opruimen maar soms dan heb ik geen zin en doe het liever zelf alleen even in de avond.
Mee eens. Als ik op visite ben dan help ik met opruimen en ik zeg ook tegen Emma dat ze even wat op moet ruimen. Hier in huis moet ze ook opruimen dat hoort er ook bij. Hebben we haar al vroeg geleerd dat dat erbij hoorde. En ja soms als ik haast heb hier thuis ruim ik het weleens alleen op omdat dat sneller gaat
ik had deze reacties echt niet verwacht. Ik vind het heel normaal dat je opruimt. Dat doe je thuis toch ook als je gespeelt hebt? Dan is het logisch dat het bij anderen toch ook gebeurd? En het hoeft echt niet perfect, maar speelgoed in de bakken gooien oid vind ik wel zo netjes. En als de moeder het niet zegt, dan zeg ik het, zullen we even op gaan ruimen??