Vragen jullie aan bezoek of ze meehelpen met opruimen?

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vraag je visite om mee te helpen opruimen?

1. Ja, natuurlijk, hoort er bij.

2. Nee, dat ruimen we zelf wel op.

3. Het wisselt/ overig, want......

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind het idd heel normaal om te helpen met opruimen, maar ik zou het niet zelf vragen.

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

nee dat ruim ik altijd zelf op
    dan ligt het ook gelijk goed ;)

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Komen regelmatig vriendinnen over de vloer met hun kindjes en als ze spullen uit mijn kasten gaan trekken krijgen ze toch echt wel wat te horen van mij of hun mama..
    Laatst mocht de kleine meid van een vriendin van mij een dvdtje uitzoeken om te gaan kijken, en hielp de kleine zelf mee met de andere dvds terug te zetten in de kast. Dat is trouwens ook iets wat ik onze kleine straks wil mee geven, heb je gespeeld en ben je klaar of ga je weg, ruim je het op of je nou thuis bent of bij een vriendje.

4. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hangt er vanaf wie het zijn.
    Mensen die niet vaak op visite komen hoeven niet te helpen.
    Maar in onze vriendengroep is het vrij normaal dat we bij elkaar opruimen. Ook schenkt de gastheer/vrouw alleen het eerste drankje in en daarna pakt iedereen lekker zelf.
    Dit is nog een beetje van "vroeger" uit. Alleen m'n vriend en ik woonden op onszelf en de rest nog allemaal bij hun ouders. Zaten dus bijna elk weekend bij ons. Ja, dan ga je niet elke keer de gastvrouw lopen uithangen en hun zooi opruimen.

Stoor me overigens weleens aan de broer van m'n vriend. Die helpt echt nóóóóóóit. Ja...als je het hem vraagt, maar hij zou nooit uit zichzelf helpen met opruimen. Andersom (bij hem thuis) verwacht hij wel dat hij geholpen wordt. Kan me daar mateloos aan irriteren

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Hier hetzelfde, aantal van mijn vriendinnen laten hun kindjes mee opruimen als ze hier weg gaan. Familie is een ander verhaal helaas..

Als ik zelf ergens kom en onze dochter heeft een rommeltje gemaakt dan ruim ik samen met haar het speelgoed op. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen...

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Dochter weet al aardig dat ze moet opruimen als ze klaar is. Als visite met kindjes dus weg gaan zeg ik altijd dat ze even samen moeten opruimen. Het ene kindje doet dat wel en het andere niet.. Ik ga er niet omvragen iig, vind dat het aan de ouders is om hun kind daar op te wijzen.

Zelf ruim ik altijd samen met dochter het speelgoed op als ze bij iemand anders heeft gespeeld, vind dat wel zo netjes. Zo is me dat ook altijd geleerd :).

Ik zeg er wel wat van als alles zo maar uit de kasten word getrokken etc.

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier ruimen de kids dat zelf op, ook ik zeg ze gaan zo weg ruimen jullie vast op.
    Maar doe het zelf bij vriendinnen ook, dan zeg ik joh we gaan zo begin maar vast met opruimen. Niks mis mee vind ik.

8. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Optie 3. Is afhankelijk van wie er is. Sommigen hoef ik het niet te vragen, die helpen uit zichzelf al mee.
    In het geval van kinderen zijn alle ouders uit onze vriendenkring zo ingesteld, dat voordat ze weggaan, hun kinderen zelf manen tot het opruimen van de speelgoed waar ze mee gespeeld hebben. Wij idem met onze spruit.

Er word niks zomaar uit de kast getrokken, alle speelgoed staat in het zicht van de kinderen. Ik weet van kennissen, die hebben vrienden, en die hebben 3 kids. Die trekken inderdaad heel het huis van onder tot boven bijna uit z'n voegen, en lopen zonder om te kijken de deur weer uit. Zulke mensen hoef ik niet in huis te hebben, en hun kinderen ook niet.

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vraag het niet aan mijn bezoek....maar eigenlijk in jouw situatie waar er zo'n bende is gemaakt,en gezien het feit dat je hoogzwanger bent vind ik het wel a sociaal dat ze dat niet even uit zichzelf gedaan hebben!

Toen mijn kids klein waren ging ik altijd ff mee opruimen als we weggingen,en zette ook altijd ff mn kopje achter op het aanrecht :D

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    wanneer wij op visite gaan en naar huis gaan, zetten wij de eerste stap om het speelgoed op te ruimen en helpt iedereen mee.

Wanneer onze vrienden bij ons komen spelen :D beginnen zij met speelgoed op te ruimen en helpt iedereen mee.

Ik vind het niet kunnen om een wanboel achter te laten.

11. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Ikzelf zou de visite niet vragen de rommel op te ruimen. Ook als iemand hier eet hoeft die zijn of haar bord niet af te wassen ofzo. Ik ben tenslotte de gastvrouw dus ik ruim zelf op.
    Ik heb het wel dat als ik ergens ben en mijn zoontje maakt er een rommel van, dat ik wel ga opruimen.

12. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Heb de laatste optie gekozen.

Als darren een vriend(in) mee neemt van school en kind wordt om 5 uur opgehaald zeg ik om kwart voor 5 dat ze moeten gaan opruimen....

Maar als ik een vriendin uitnodig met kindjes die nog jong zijn dan ruim ik zelf het speelgoed in de woonkamer op, als ze in darren's kamer hebben gespeeld vraag ik de kids of ze me mee helpen....

Of maak er een soort spel/wedstrijd van.... vinden ze het gelijk een stuk minder erg!

Maar zou dus niet mijn vriendin vragen om te helpen opruimen, ze is mijn visite, moet ik wel zeggen dat mijn vriendinnen eigenlijk altijd wel helpen, doe ik zelf ook als ik op visite ben.

13. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier gaat het automatisch dat ze ouders zelf zeggen kom nog even opruimen, als je dan met zn allen even doet is het maar 2 tellen, maar anders ben ik heel makkelijk hoor, zullen we nog even opruimen.

14. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.721
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    hoef t nooit te vragen,ze helpen zelf al mee.

15. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag er niet naar en ruim het zelf op. Alleen de meeste kinderen die hier komen ruimen het zelf op. Omdat de moeder of vader dan tegen hun zeggen van we ruimen het samen even op.

16. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik zou er niet naar vragen maar het is wel onfatsoenlijk van ze om alles te laten liggen (vooral in jouw positie). Mijn zoontje moet altijd helpen opruimen als hij weg gaat bij een ander.

17. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ruim ik zelf wel op

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011