Whaaaaaaaaaa ik wordt er bijna gek van.. Een week geleden had ik al een topic geopend met de vraag of ik al een dekbedje kan gebruiken (durf het nog niet echt) aangezien ze zo veel lakentjes op bed had en al zo veel aan. In ieder geval heb ik nu een pucabag sleeper aangeschaft, dit is waar ze nu in slaapt (en de winter is nog niet eens begonnen) romper soms lange mouwen, pyama, pyckabag, dan heeft ze 1 dubbele koekadeken en 1 enkele met fleece in een overtrek over haar heen. Overdag wordt ze eigenlijk niet wakker (is dan ook wat warmer op haar kamertje) maar s nachts net zo als vannacht is ze elk 1 1/2 uur wakker geworden, ze voelt dan ook echt koud. Heeft iemand nog tips??? Zelf zlapen wij trouwens onder 1 vierseizoenendekbed (dus het dikste) en ik heb een pyama aan. Soms wordt ze 1 nacht niet wakker, maar ja, ik kan toch ook niet precies weten hoe koud het nu gaat worden s nachts... en de winter moet nog komen.
Heb je de temperatuur in haar kamer wel eens gemeten, en haar eigen temperatuur? Ik meet de temperatuur in de kamer met de badthermometer, die schommelt altijd tussen de 16 en 18 graden deze dagen, wat gewoon te koud is. Mijn dochtertje slaapt bij ons nog op de kamer, we hebben enkel glas en nu al 's nachts de verwarming aan. Als ze in bed ligt, heeft ze haar kleertjes aan (rompertje lange mouwen, truitje, broekje met voetjes, extra sokjes) en we leggen een fleece dekentje op haar. Soms warm ik haar wieg eerst op met een kruik, voordat ik haar erin leg. De eerste 2 weken had ze ook nog een mutsje op, omdat ze nog niet goed warm bleef van haarzelf. Ik voelde dan ook aan haar nekje of ze het te koud of te warm had, dat is een betere indicator dan de handjes of voetjes, zeggen ze. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel succes
heb je geen temperatuur meter in het kamertje? Want dan weet je echt hoe koud het is. Is het geen optie om de kachel een klein beetje aan te laten? Ons meisje heeft nu s'nachts een romper met lange mouw, pyama en een winterslaapzak zonder mouwen aan. Temp op haar kamer is tussen de 16 en 19 graden in de nacht. Toen ze erg klein was (geboren in oktober erg koude winter) had ze een romper en pyama en sokken aan. Daarover een puckababy en 2 dekentjes. temp was vergelijkbaar.
Ik heb hier gewoon 's nachts ook de verwarming aan. Mijn dochter is ook een koukleum. Dan kan 18 graden de ideale temperatuur zijn op 't kamertje, maa rmijn dochtertje vindt van niet. Dus wij hebben 's nachts de verwarming op 19,5 staan en dan slaapt ze gewoon goed en voelt ook niet koud aan.
Hier heeft ze een winterslaapzak aan, sinds een week met mouwen. Romper lange mouwen, pyjama en duodeken met overtrek. Thermostaat staat hier op 16 of 16,5 en slaat dan af en toe aan 's nachts. We hebben enkel glas boven.
bammetjebam, ons meisje is inmiddels net 1 jaar geweest.. en 1 dag zal eens kijken wat ik met de verwarming kan doen, zolang manlief en ik beneden zijn staat bij haar op het kamertje de verwarming open, op 19 19.5 graden, ligt er een beetje aan hoe koud/warm het beneden is. Wat de temperatuur op haar kamer is, zou het echt niet weten koud.. daar ben ik wel achter zal schat ik rond de 9 graden zijn. Zodra wij naar bed toe gaan gaat de termostaat op kamertemperatuur 17.5 graden, deze temperatuur blijft het dus echt niet boven. Wat een beetje een vervelend iets is, zodra wij de verwarming hogel laten staan, kunnen manlief en ik dit heel erg merken op onze eigen slaapkamer (al staat daar geen verwarming aan) het voeld dan gewoon net of je op stap bent geweest smorgens, niet dat ik me lekker fit voel al ze zo vaak s nachts wakker is geworden. Zal vannacht de badthermometer er eens bij leggen. Wij hebben trouwens wel dubbel glas, maar een oude tuinderswoning midden in de open velden. Paar weken terug zijn we nog in italie geweest bij opa en oma, daar had ik een dubbele pyama aan en winterslaapzak en dan dezelfde lakentjes als thuis (had toen de pucka nog niet) sliep eigenlijk wel goed, denk dat de temp te vergelijken was met hier thuis. Pfff wel erg vervelend zo, aangezien het elke dag ander weer is kan zoveel graden weer verschillen per nacht. Kacheltje is misschien ook wel iets, zolang het niet op onze slaapkamer ook erg warm wordt. ga er mee aan de slag thanks allemaal
ik heb juist tegenn overgestelde een kindje wat het te snel warm heeft, als baby sliep ze bij ons, enkel glas en geen verwarming op de kamer (echt koud) maar ze had gewoon pyama aan, en een laken + dekentje(enkel) het bed werd wel voor verwarmd met kruik maar meer niet nu heeft ze een rompertje aan (zonder mouw) en een slaapzak aan meer niet, anders heeft ze het veel te warm kamer temperatuur proberen we rond de 18 te houden