hallo ik heb een vraagje, mijn dochtertje is nu 4 weken oud en weegt nu ongeveer 3900 gram. Ik geef haar Friso hypoallergeen. Voorheen gaf ik haar 90+3 en dat ging goed. Ze kwam netjes om de drie uur, dat kwam dus uit op 6 voedingen op een dag plus een nachtvoeding. Vandaag heb ik haar dus gewogen(heb ik sinds de kraamtijd dus niet meer gedaan) en bleek dat ze 3900 gram was. Volgens de verpakking gaf ik haar dus veel te weinig voor haar gewicht. Sinds twee dagen geef ik haar 120+4 en dan mag ze dus maar 5 voedingen.Het probleem is dat ze toch nog om de drie uur komt. Dan kom ik dus weer uit op 6 voedingen soms 7, plus een nacht voeding. Maar dat is dan toch teveel? hoe kan ik dit het beste oplossen? 90+3 is te weinig voor haar gewicht. en 120+4 is goed, maar dat wordt dan weer teveel als ik haar 6/7 voedingen geef. Het cb zegt dat ik haar 90+3 moet blijven geven als ze om de drie uur komt maar ik merk dat ze daar niet genoeg aan heeft. Hoe los ik dit dus het beste op?
Hoi, Je kindje mag nu 675 ml flesvoeding per 24 uur drinken. & voedingen van 90 ml water met 3 schepjes voeding is 700 ml voeding. Je mag wel een klein beetje meer water aan de flesjes toevoegen, misschien helpt dat je kindje langer tevreden te houden. Wanneer je 135 ml per flesje geeft mag je kindje inderdaad maar 5 keer komen, dat lukt nog niet. Groetjes Eveline