Ik weet niet of ik hier bij het juiste topic ben maar ik ben op zoek naar mensen met ervaring met een laparoscopie Morgen staat voor mij een laparoscopie gepland en ik zie er toch wel behoorlijk tegen op. De reden van de laparoscopie is dat er antistoffen tegen chlamydia gevonden. Dit kan ik een behoorlijke tijd hebben gehad (2 a 3 jaar) daarom ben ik naast de narcose nogal bang voor de uitslag. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Hoi Ik kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent. Is ook spannend zo'n operatie. Ik heb al 4 keer een laparascopie gehad. Kleine ingreep (25 min narcose) tot grote ingreep (bijna 5 uur narcose) Voor de narcose zelf hoef je niet bang te zijn. In een infuus in je hand spuiten ze de narcose in. Binnen een paar tellen "slaap" je en als je wakker wordt is het al achter de rug. Je krijgt daar niks van mee. Sommige zijn een beetje misselijk als ze wakker worden maar als je dat dan tegen de vpk zegt dan krijg je daar een middeltje voor De uitslag is altijd spannend. Ligt er net aan wat ze vinden. Denken ze dat je eileiders dicht zitten ? Die gaan ze wss met een hsg onder narcose door spuiten. Dan kunnen ze lekker veel druk zetten. Bij mij was er 1 open en 1 te verkleefd door endometriose. Bij mij hebben ze er dan ook 1 verwijderd. Maar dat hoeft bij jou natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Heel veel succes xxx