Vragen mbt geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door BLiS, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mij is voor de keizersnede geen echo gedaan, maar ze lag dan ook niet in een stuit.......Missschien is het dan anders? Had overigens wel handig geweest, want de jongste lag helemaal met haar hoofd in mijn lies en kon er dus zo niet uit. Dan hadden ze misschien de opening wat groter gemaakt en niet zo hoeven trekken en sjorren aan haar?

Kathether werd hier voor de ruggeprik gezet. Vervelend gevoel, maar naar mijn idee niet pijnlijk....

Jilly, jij zegt een keizersnede haal je altijd, maar dat gaat niet altijd op! Als ik 6 januari 2010 niet zou halen en het zou eerder beginnen, dan moest ik het toch eerst zelf proberen.....misschien was het kindje dan toch niet te groot voor mijn bekken. Het enige wat echt afgeproken was, was dat het wel vlot en zonder wee-opwekkers e.d moest gebeuren en anders zou het dan alsnog een keizersnede worden!

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nee niet altijd maar mss afhankelijk van de reden.
    Ik wílde zelf de keizersnede (en dus achteraf maar goed want niet ingedaald zweefde boven bekken en afwijkende vorm bekken) maar ze zeiden tegen mij begint het eerder onmiddellijk bellen en dan doen we het op dat moment.
    Waarom moest jij dan wel zelf proberen eerst?

3. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ben blij dit topic gevonden te hebben zeg! Al jullie ervaringen lezen helpt toch weer een beetje om me op mijn geplande keizersnede voor te bereiden.

Ik heb morgen een afspraak bij de anesthesist en de gynaecoloog dus kan ik de vragen nog stellen die ik niet op mijn eigen lijstje had staan en die hier aan bod zijn gekomen.
    De keizersnede zelf zie ik eigenlijk het minst tegenop (komt misschien nog!), maar vooral de gang van zaken erna idd, wanneer ik onze zoon weer zie en kan vasthouden etc. Ook wil ik wel proberen borstvoeding te geven dus ik hoop van harte dat er goede begeleiding is op de afdeling die de tijd neemt om me daarin te begeleiden.
    De dag voor mijn opname heb ik nog het 'opnamegesprek' met de verpleegkundige op de afdeling. Dus ik heb wel alle tijd en ruimte om vragen te kunnen stellen. Bovendien vaar ik wel blind op mijn gynaecoloog, die heeft me steeds nog gerust kunnen stellen, dus dat zal ie nu ook weer doen hoop ik.

En ook inderdaad, wat als ons ventje zich voor de geplande datum aandient? Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik een stuitbevalling niet zie zitten - was ook een kwestie van meer risico's voor de kleine i.p.v. een keizersnede en ook mede op aanraden van de gyn. Mijn keizersnede staat gepland op 31 januari, ik ben dan 39+2, dus redelijk naar de uitgerekende datum toe. Nu heb ik op dit moment eigenlijk nog helemaal geen tekenen dat het binnenkort wel eens 'los' kan gaan, maar ja, je weet maar nooit.

Ook kijk ik op tegen de periode van herstel, ik ben geen afwachtend typje, wil altijd alles het liefst zelf doen en zo snel mogelijk. Het lijkt me dan behoorlijk lastig om veel dingen uit handen te moeten geven die eerste weken, maar goed, dat is meer een kwestie van toegeven aan jezelf waarschijnlijk. ;)

Spannend allemaal hoor! Maar dat hoort dan ook bij een bevalling hè. ;)

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    @Marjanneke Bij het topic bevallen na een keizersnee zijn nog een aantal meiden, waaronder ikzelf die ook een geplande keizersnede krijgen. Misschien dat je mee wil kletsen? K heb van de week ook gesprek bij anestesist gehad, zij vertelde mij dat ik onze kleine heel even zie als die uit mn buik wordt gehaald. Dan wordt de beeb meegenomen en gelijk nagekeken door de kinderarts. Mn man blijft vanaf dat moment bij de beeb. Ik wordt weer dichtgemaakt en ga gelijk weer naar de afdeling toe (geen uitslaapkamer) en zie daar mn man en kind gelijk weer!!
    Als je kleine zich voor de geplande datum aandient verschilt het volgens mij per gyn en situatie wat er dan gedaan wordt. Ik zou het gewoon even aankaarten bij je gyn!
    Groetjes Mirjam

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Senseemilia: mijn oudste was te groot voor mijn bekken. Zij werd bij 40+3 geboren met een lengte van 56 cm, gewicht van 4700 gram en hoofdomtrek van 35cm.
    Mijn jongste werd bij 40 weken ook boven de 4,5 kilo geschat en hoofdje liep 3-4 weken voor op de groei. Als het dus eerder dan de uitgerekende datum zou komen, zou het dus kunnen zijn dat ze net klein genoeg zou zijn om toch te passen....
    Helaas bleek dit niet zo te zijn en werd ze bij 38+3 gehaald met een keizersnede, lengte 52 cm,gewicht 3910 gram en hoofdomtrek van 38!!

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Mag ik vragen wat een babok is?

Ik heb bij mijn zoon ook een keizersnede gehad, en ik lag inderdaad ook 1,5 uur op de verkoever. Ik baalde hier vreselijk van!

Nu ben ik zwanger van de 2e en natuurlijk hoop ik dat het nu wel via de natuurlijke weg komt! (ga er ook wel vanuit dat dat zo is, mja je weet nooit he!)

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hoi ik krijg binnenkort ook een geplande keizersnede, mij is verteld dat ik wel naar de verkoever moet maar dat mijn man en onze dochter dan meteen naar me toe zullen komen.

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dank voor je reactie Mirjam, ik wandel het andere topic ook wel 's even binnen, lijkt me gezellig.

Mijn 'dates' met de anesthesist en de gynaecoloog gingen prima, ik ben helemaal gezond en wel verklaard voor de operatie. Ook mijn vragen nog eens kunnen stellen aan de gyn. en ik kan niet anders dan hem helemaal vertrouwen, hij straalt zo'n rust en kalmte uit en heeft (al 3 x zo'n beetje op mijn verzoek ;)) uitgelegd hoe het ongeveer zal gaan, voor, tijdens en na de keizersnede, dus ik ben wel op de hoogte nu.
    Ik krijg het kindje even te zien voordat het meegaat met de kinderarts, en terwijl ze mij verder dichtmaken (lol, klinkt lekker) gaat mijn vriend met de kleine alvast naar een andere kamer naast de OK en dan komen ze later naar me toe op de verkoever en daar zal ik hoogstwaarschijnlijk niet lang blijven dus gaan we daarna met z'n drietjes naar de afdeling. Dus dat lijkt me wel fijn, het duurt niet heel erg lang voordat ik ze allebei weer zie.

10. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    #50 kimv, 25 jan 2011
    Laatst bewerkt: 25 jan 2011
    Ik heb een spoedkeizersnee gehad misschien is dat wel anders maar heb maar 10 min op de "uitslaap"kamer dit was wel 's-nachts dus misschien wilde die meneer wel naar zijn bed :D

groetjes kim

ps mischien wel leuk om te weten ik kreeg toen die kleine weg ging gelijk twee foto's aan mijn gordijn geplakt kon ik toch nog naar mijn kleintje kijken:D ( dit was in delft)

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb hier eerder gemeld dat mij door de anesthesist was verzekerd niet naar de verkoever te hoeven na de keizersnede. Maar vandaag is mij toch door de gyn en meerdere anderen wel verzekerd daar toch wel heen te moeten en dan de anesthesist dit niet had mogen zeggen :( Beetje balen, omdat eerst anders was verteld. Maar goed, het zij zo........
    Als alles met mij goed gaat dan proberen ze me wel zo kort mogelijk op de verkoever te houden, en dus zo gauw mogelijk door naar man en kind.

Deel Deze Pagina