Hoi allemaal, zoals sommigen van jullie weten kamp ik met een erg lange eerste cyclus na het stoppen met de pil. Ik zit nu op dag 105. Ik wilde niet aan de ovutesten en thermometer, omdat ik dacht: ik wil er nog niet zo'n druk op leggen en mee 'bezig' zijn. Maar dat ben ik nu toch wel en ik denk dat ik het wel een opluchting vind om te zien dat er iig iets gebeurt Nu even wat vragen, omdat ik dus helemaal nieuw ben in deze tak van sport - Is het oké om gewoon zomaar middenin je cyclus te beginnen? Mijn plan is om op maandag (dag 108) te beginnen. - Moet je het echt iedere ochtend doen? Op hetzelfde tijdstip? Ik bedoel: doordeweeks sta ik om 7u op, maar ih weekend wordt het toch al gauw 10u. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Of is het ook oké om het over te slaan? Moet waarschijnlijk in het weekend wel rond 6u, half 7 even plassen, dan doen? - De combinatie van temperaturen + ovutesten, hoe is dat het beste te doen? Allebei in de ochtend? Verder nog tips? Ik hoor het graag!
He meis! Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het echt balen vind voor je dat je cyclus niet op gang komt. Ik ben sinds een tijdje bezig met tempen en ovu. testen en heb het in het begin niet helemaal juist aangepakt maar inmiddels helemaal in thuis :-D dus bij deze mijn tips; Het is belangrijk om elke dag op hetzelfde tijdstip te tempen, dus ook in het weekend en dan nog voor je je bed uit gaat om bv te plassen. Je zou dus je wekker kunnen zetten, tempen, plassen en weer verder slapen Voor wat betreft de ovu.testen. Ik gebruikte deze ook elke veelal op hetzelfde tijdstip(soms half uur verschil) in de middag omdat bij de testen van sensitest word aangeraden het niet met ochtendurine te doen en ook 2 uur van te voren zo weinig mogelijk te drinken maar dit is volgens mij voor elke test weer anders dus even goed de gebruiksaanwijzing lezen. Daarnaast testte ik ook in de avond, dus 2 x op een dag. Ik durf niet te zeggen of je zo midden in je cyclus kan starten maar in jouw geval, zal ik dat gewoon doen omdat het anders lastig om te zeggen is wanneer het wel kan aangezien je normaliter begint op 1e dag van je ongi. Succes meis!