Hoi dames, Mijn zoontje van 8 maanden heeft sinds 1 week zijn 3e fles laten vallen. Hij krijgt nu een fles om 11.00 en om 21.00. Krijgt overdag fruit, brood en groente en ik merk dat zijn ontlasting nu harder wordt doordat die ene fles wegvalt. Hij krijgt wel diksap tussendoor, maar stiekem ben ik daar niet zo'n fan van. Geef liever iets "puur natuur". Wat denken jullie? Zou het kunnen; vers geperste sinaasappelsap? Is ook weer goed voor de ontlasting natuurlijk... Alvast bedankt voor jullie reacties.
Van vrienden heb ik gehoord dat hun zoontje er vreselijke luieruitslag van kreeg, maar dat krijgt (denk ik) niet ieder kind. Kwestie van uitproberen lijkt me. Je kan het altijd nog verdunnen met water. Ben benieuwd naar je ervaring! CB hanteert trouwens als richtlijn 600 cc melk per dag, dus die hoeveelheid vocht lijkt me dan inderdaad wel het uitgangspunt, dus kan me voorstellen dat je wat extra vocht wil geven.
Beter nog even wachten tot een maand of 10 dacht ik (anders even googelen op introductieschema), sinaasappel(sap) is heel zuur. Probeer eens water of thee
citrusvruchten worden meestal nog afgeraden voor deze leeftijd. Sommige lijsten pas vanaf 12 maand. Omdat ze soms darmkrampjes kunnen veroorzaken. Je zou evt 1/4e sinaasappelsap en de rest water kunnen doen, om te testen hoe de reactie is? Anders appelsap (ook prima te verdunnen). En in de diksap van de natuurwinkel zit ook niks geks..
Ik heb haar laatst wat aangeboden van wat ik hele zoete sinasappels vond en ze wilde het niet, ook niet verdund. Dat zei meij genoeg. Hier drinkt ze 500 cc melk en 300 cc water en thee per dag. Heb hier een heel assortiment kruinethee's zoals rooibos, prinsessenthee, kauwgomballenthee (AH), theeine vrije zwarte thee en brandnetel thee. ze vind het allemaal lekker. ZE is gewend aan niet te zoet drinken en dat lijkt me alleen goed. Ik biedt haar thee aan bij alle eetmomenten behalve het brood want daar krijgt ze melk bij, dus bij haar pap, het fruit, het tussendoortje en water bij het warm eten. Ze krijgt 2 of 3 keer per week een beker diksap..alles met mate net zoals af en toe een lange vinger of kinderkoekje.
Hoi dames, Bedankt voor jullie reacties, ik ga het van de week even proberen. Zal jullie laten weten hoe het gegaan is. Appelsap verdunnen is ook een idee, maar dan wel van zonnatura of zo... En niet de Lidl appelsap of zo...
Oh nou daar zit echt bar weinig verschil in hoor als je de gewone appelsap van de Lidl neemt, daar is ook niets aan toegevoegd. Je moet alleen niet die flessen hebben met half appelsap half limonade ofzo, maar dat is uberhaupt vies. Gewoon ff op het pak kijken. Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik zou die euro mooi in mijn zak houden.
Ja dat inderdaad....Heb het nooit geproefd maar zag het laatst staan, vast hetzelfde wat ze soms ook in kleine pakjes als 'appeldrank' ofzo verkopen. Brrr, zoete troep. Maar de gewone appelsap is prima.
Gewoon pure appelsap is prima lijkt mij. Eventueel kun je biologisch kopen. AH heeft ook lekkere troebele appelsappen. Maar hier gaf ik rond die tijd alleen nog water en thee. Na 1 jaar soms diksap of sap. Laatste tijd krijgt ze 1x sap per dag en verder water of thee.