SPOED! hond gestoken door wesp

Discussie in 'De lounge' gestart door Roodkapje1979, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Onze hond is net door een wesp gestoken in zn lip (de sukkel wilde m vangen) we hebben de angel eruit gekregen. Moeten we nu verder nog iets doen? We zullen hem natuurlijk wel in de gaten houden of ie geen reactie krijgt.

2. lianne21

lianne21 Actief lid

21 jul 2009
    435
    0
    0
    Is er niks op google te vinden? heb eigenlijk geen idee bij een hond?
    Maar denk wel dat het gif eruit moet, maar geen idee hoe.

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn pup van 12 weken had dit laats ook.. ze was ineens heel erg suf en kwam steeds bij me liggen. Ik vond dit al raar. Dus ik aai haar gewoon en heeft ze me ineens een superlip! Paar uur later was dit al weg getrokken en heeft ze nergens meer last van gehad.. en ik heb niet eens de angel gevonden.

4. daniielle22

daniielle22 Fanatiek lid

16 mei 2009
    1.199
    0
    0
    momenteel ziektewet ivm herseninfarct jan 2008
    goirle(tilburg)
    ik dacht dat het wel meeviel bij dieren..
    mijn kat wordt ook vaak gestoken maar de d.a zei zollang er niets raars gebeurd is het goed en trekt de zwelling vanzelf weg

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik denk dat bij mensen zo'n beetje hetzelfde geldt als bij dieren dus als het zwelt zou ik het goed koelen. Natuurlijk is dat bij een hond moeilijker dan bij een mens en z'n lip is ook niet de handigste plek. Kan je misschien even de dierenarts bellen? Die heeft dat vast vaker meegemaakt.

6. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    heb idd al eea op google gevonden, hij kan gaan zwellen en dit begint dus nu net te gebeuren

7. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Als het in zijn lip is en hij is niet allergies dan is er niets loos. Als hij allergisch is dan kan hij onder de kwaddels komen dikke zachte huid verdikkingen.

Ik zou de plek ook even met azijn schoonmaken

maar verder hoef je je geen zorgen te maken als de hond niet allergisch is

8. lianne21

lianne21 Actief lid

21 jul 2009
    435
    0
    0
    wel zielig joh voor zo een beestje.. Die weet niet wat die meemaakt.
    Ik haat die rot wespen.. Brrr..

9. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hij is nu gewoon aan het spelen maar likt steeds aan zn lip die steeds dikker word...... Als het hier bij blijft valt het allemaal wel mee! Was even grote paniek hier, want had ff geen idee wat te doen!

10. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
  11. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ach gusss, ik ben altijd van het bellen dus voor de zekerheid de dierenarts raadplegen?

Zal ook maar eens op me eigen hond letten aangezien hij het verschil tussen een wesp en een vlieg ook niet zal zien...

Succes!

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dieren hebben wat dat betreft een heel goed immuumsysteem :D

Mijn hondje was er ook weleens door gestoken, heb inderdaad de angel eruit gehaald en ja klinkt raar (gif eruit gezogen), maar de mijne was op der pootje gestoken...

Inderdaad even in de gaten houden of er iets van ee vreemde reactie optreedt, of je hond goed blijft eten en drinken, maar volgens mijn DA valt het bij dieren over het algemeen wel mee! Maar zou toch even voor info de DA bellen :D

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ff een goede koude bak water geven, of een kong ff vullen met een ijsje oid.. door de kou slinkt het misschien iets..

14. BB10

BB10 Niet meer actief

Hebben wij ook gedaan. Een bak vanille ijs gegeven om de zwelling tegen te gaan. Alleen onze hond was in zijn tong gestoken. (hij heeft het helaas nog steeds niet afgeleerd en hapt naar alles wat vliegt)

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoe gaat het inmiddels met de hond? Is de zwelling al minder geworden?

16. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Het valt gelukkig allemaal mee. De zwelling is al een stuk minder, hij is wel iets rustiger als anders, maar kan ook de warmte zijn.
    Wij waren vooral erg geschrokken, je ziet de angel aan zn lip hangen en denk dan dat ding moet eruit! Dus met de tekentang hebben we de angel er zo uit gekregen gelukkig. Wist dus alleen niet of we nog meer dingen moesten doen. Maar idd het is eigenlijk net als bij mensen. Vooral goed in de gaten houden of ie geen allergische reactie krijgt.

Bedankt voor jullie reacties!

Nu maar hopen dat die enge wespen snel weg gaan!

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Heel veel sterkte, vind het echt zielig voor hem :(

Het is denk ik een bijensteek geweest, een wesp laat geen angel achter, een bij wel. Dit maakt kwa pijn niet uit, het is beide even erg.

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Nou, ik ben door allebei al gestoken, maar ik vind de steek van een bij veel meer pijn doen!
    (misschien omdat ik toen zwanger was?)
    M'n vriend zegt dat dat komt doordat bijen maar één steek hebben, idd hun angel verliezen, en daarna doodgaan.Dus ze spuiten al hun gif in één keer zeg maar.
    En wespen kunnen meerdere keren steken.:)

19. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    oke dat wist ik niet, weer wat geleerd vandaag ;)
    Ik wordt wel geregeld door wespen gestoken, dat vind ik al mega pijnlijk. Bah ik ben echt panisch voor die beesten (vandaar dat ze mij ook altijd hebben).

20. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Ik las wel dat als bijen steken, ze meteen doodgaan en hij vloog wel weg..... Ach ja het zijn allebei beestjes die we liever niet willen zien!

Deel Deze Pagina