Vragen mbt (zwangeschaps/baby)fotoshoots

Discussie in 'De lounge' gestart door B en N, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou 75 euro zelfs al een hele mooie prijs vinden.
    Misschien kan je 50 euro doen als openings aanbieding?
    En ik zou ook heel graag weten waar je woont, want het lijkt me super als je foto's zou kunnen maken van Valerie.

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Als eerste hoop ik natuurlijk dat jullie snel zwanger zullen zijn en een mooi gezond wondertje in jullie armen mogen sluiten!
    De kans dat ik nog hier op het forum zal zijn is groot, redelijk verslaafd zeg maar ;)

Een Hyve zullen we misschien later doen maar we zijn nu een website aan het laten maken en hopelijk kunnen mensen die goed vinden :)

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Zo dat is echt heel erg balen.
    Maar daarom hebben wij er voor gekozen om de mensen een cd/dvd te versturen met daarop te foto's en deze hebben ze binnen een week na de shoot thuis :)

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hoi

ja er komt veel bij kijken, maar wat ik denk dat belangrijk is is dat je veel spullen hebt om de foto aan te kleden. denk bij zwangerschap aan Voile-doeken, kleedjes, bloemen (nep).
    En dat je tegen de mensen zegt dat ze zelf zoveel mogelijk kleding laat meenemen waar ze zch vrij invoelen. bv kanten ondergoed (wit of juist zwart).

wat vervelend is als je het gehaast doet, laat mensen tussendoor zien op je camera wat je al geschoten hebt.

wat ook fijn is dat je ook een beetje verstand hebt van fotoshoppen. deze sofware kost wat maar maakt oneffenheden weg en verzacht een foto waarnodig. niemand is perfect en zou jammer zijn als een foto net dat ene putje in de bil laat zien.
    voordat er afdrukken gemaakt worden laat ze een proef zien

verder vond ik irritant dat ik een cd meekreeg met de foto's maar die waren van zo'n lage resolutie dat ik er niet eens een pasfoto zowat van kon maken. das geen service natuurlijk

prijzen: ja das moeilijk ligt aan wat je te bieden hebt.

hoop dat je het allemaal gaat lukken. succes

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey B&N

ik vindt het ten eerst super dat je dit gaat doen (en kan je er zelfs om benijden ) las dat je heel veel idee had. dus zal je daar niet mee vervelen ;)

maar paar tips

onze foto graaf waar wij zijn geweest. maakte eerst een foto van ons samen zodat het kan wenen aan het licht en zo

zij rekend zo

25 euro opnamen koste (1 persoon )
    35 (2 personen)
    en dan minimaale afnamen van 15 foto's van 5 euro per foto en deze worden dan op cd gebrand.

en die een ander al gaf. de kerst tip.

doet de foto graaf waar we heen gaan dan ook en dat zit gewoon al vol.

enne als je site af wil je hem dan pb ben wel benieuwt en mischien in de buurt

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Jennys: Heel erg bedankt voor je inbreng :), kwa spullen heb ik al een hele hoop moet alleen nog kijken waar ik Voile-doeken kan bestellen.
    Gehaast fotoshoots schieten zullen wij zeker niet gaan doen we trekken voor elke shoot geruime tijd uit zodat er genoeg pauze's tussen zitten helemaal met kleintjes is dat natuurlijk belangrijk. Het zal een beetje worden 10 minuten foto's 10 minuten rust, tenzij het kindje het natuurlijk langer leuk vind of juist niet. Elk persoon is anders dus daar zal de shoot op aangepast worden.
    Fotoshop zijn we al langere tijd mee bekend en met dat programma in combi met Paint Shop Pro zullen we de foto's bewerken.
    En de DVD die mensen aangeboden krijgen daar zullen de foto's in perfecte staat op staan zowel in JPG als in Raw zodat de foto's eventueel ook uitvergroot afgedrukt kunnen worden.

En natuurlijk bedankt voor de succes wensen :)

@BinnaBinna; Jij ook heel erg bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik weet bij welke fotograaf jij bent geweest, ben flink wat site's afgeweest om te zien wat ze aan te bieden hebben zowel kwa producten als kwa prijs om op die manier te bepalen wat wij aan gaan bieden :).
    Zodra de site online is zal ik de website pb-en :)

Misschien nog andere mensen die een paar goede tips hebben voor ons? :)

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik vind het ook wel wat apart: mensen tellen wel met gemak 75 euro neer voor 'n pretecho, maar niet voor 'n shoot van hun baby, waarbij ze vijf fotootjes en de digitale bestanden krijgen...

Maar goed, je vraagt tips:

Nooit je raw-bestanden afgeven, alleen jpg of tiff. Je klant kan er niets mee en als ze 't wel kunnen kunnen ze hoogstwaarschijnlijk ook wel hun eigen shoot doen.

Je moet 't met raw zo zien: Vroeger kregen mensen afdrukken van hun foto's, tegenwoordig een dvd'tje. Vroeger kreeg je de negatieven niet, tegenwoordig krijg je de raw's niet. Jpeg en tiff zijn goed genoeg.

Zelf geef ik mensen op de dvd twee mappen: 1 met de foto's op 'afdrukformaat' en 1 met de foto's op 'webformaat'

En nog een tip, maar dat zul je vást al wel doen: kalibreer je monitor. (En dan niet met software, maar met 'n spinnetje)

En qua hoeveelheid: kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een serie van 40 babyfoto's van hetzelfde kind erg hoog gegrepen is...

Als je al werk online hebt staan ergens ben ik wel erg nieuwsgierig, dus je mag me altijd pb-en

Weet je, toen ik begon had ik ook 'n soort filantropisch gevoel van 'iedereen moet 'n trouwreportage kunnen betalen' (ik zit vooral in de huwelijkshoek), dus ik ken 't gevoel absoluut. Alleen ben ik erachter gekomen dat ik m'n eigen glazen ingooide. Fotografie als hobby is leuk, maar brengt geen brood op de plank en geen camera's in de kast....

Deel Deze Pagina