hoi, Mijn zoontje van nu 10½ maand heeft continu van die droge wat schilferige plekken achter zijn oren. Eerst dacht ik dat dit kwam doordat ik het niet goed droog maakte na het badderen/douchen. Maar ondanks goed droog maken blijven die plekken er zitten. Als het nat wordt trekt het weg, maar zodra de huid droog is komen de plekken terug. Het ziet eruit alsof er viezigheid vast zit, maar dit is het niet. Je kan het ook niet zo wegvegen/krabben. Nu heeft hij sinds een paar dagen ook opeens hele droge rode wangetjes en kleine droge vlekjes erop. Nu is hij ook weer enorm verkouden maar de plekken bij zijn oren heeft hij al heel lang. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik doe er Balneum zalf op als het voorkomt en inderdaad heeeeel goed drogen na een badje. Dat doe ik 's avonds ook op zijn wangetjes, komt gewoon door het droge toch wel iets koudere weer denk ik.
hier hebben we dat ook en mijn zoon is bekend met exceem. Heb begrepen van de dermatoloog dat die plekjes achter de oren ook een soort van exceem zijn. Ik zou bij de huisarts even een zalfje vragen. Dan kun je het goed vet houden.