vragen na 1e bezoek ziekenhuis

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Otte, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otte

Otte Lid

10 okt 2005
    78
    0
    0
    We zijn kort geleden naar de huisarts gegaan omdat we inmiddels ongeveer 1,5 jaar proberen een kindje te krijgen (een half jaar ervoor hebben we het ook al een 10 mnd geprobeerd).
    De huisarts heeft een zaadonderzoek laten doen bij "STAR" en de uitslag was volgens hen niet al te goed. De huisarts heeft ons vervolgens door gestuurd naar het ziekenhuis.
    De arts in het ziekenhuis zei (n.a.v. de onderzoekresultaten van de STAR) dat het zaad gewoon goed was en dat ze bij de STAR veel te streng zijn. Het ziekenhuis gaat wel een nieuw zaadonderzoek doen.
    In het ziekenhuis hebben ze bij mij een inwendige echo gedaan waarbij de eisprong goed te zien was (toevallig precies dag 14, cyclus is 28 dagen)
    Ze gaf aan dat ze bij mij een bloedonderzoek ging doen om te kijken naar het progesteron gehalte en een eventuele chlamydia infectie.
    Ze gaf ook aan dat, aangezien mijn cyclus regelmatig is en het zaad gewoon goed was, er waarschijnlijk niets aan de hand is en we het nog een jaar moeten proberen.

Nou heb ik nog een aantal vragen waar jullie me misschien wel iets meer over kunnen vertellen:
    - Wat kunnen ze precies zien aan het progesteron gehalte in mijn bloed?
    - Mocht ik ooit chlamydia hebben opgelopen en hierdoor onvruchtbaar zijn geworden, is er dan wel gewoon een eisprong?
    - Is het normaal om weer weg gestuurd te worden terwijl we (bij elkaar opgeteld) toch al meer dan twee jaar bezig zijn om zwanger te worden?

Alvast bedankt voor jullie wijze woorden!

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Otte,

Hierbij wat antwoorden op je vragen.
    - volgens mij kunnen ze aan je progesteron gehalte zien
    of je een 'goede eisprong' hebt gehad. Ze kijken gewoon je
    hormoonwaardes na.
    - stel dat je chlamydia hebt (wat ik niet hoop voor je) kan
    het verklevingen veroorzaken in je eileiders. Dit heeft
    na mij weten niet te maken met eisprong.
    - als alle 'standaard' onderzoeken gedaan zijn en zaad
    blijkt goed te zijn en je hebt goede eisprong etc. zou
    het kunnen dat je nog naar huis wordt gestuurd.

Nou ik hoop dat dit je wat duidelijkheid geeft. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Succes met zwanger worden.

gr vruchtje

3. hoi otte,

toen bij ons het bloed goed was en t zaad ook gingen ze bij mij verder kijken.. ik kreeg een samenlevingstest en ei meetingen.
    alles was tot nu toe goed. afgelopen maand moest ik eigelijk voor een hsg onderzoek.. maar omdat dat vrij pijnlijk is en mn vriend niet mee kon heb ik dat uitgesteld. maar tot nu toe is hier alles goed dus t kan maar zo gebeuren...

hopelijk ben je snel zwanger!

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als je chlamidia gehad hebt kunnen je eileiders verstopt raken door dat ze aan elkaar kleven en dan kom het zaadje niet bij het eitje.

Als alles bij jou goed is en bij je man ook is het heel normaal dat ze je weer gewoon naar huis toe sturen om het nog een jaar te proberen. En eigenlijk is dat veel relaxter dat de mmm in te gaan hoor!

5. roos80

roos80 Actief lid

22 jul 2007
    147
    0
    0
    Bij mijn man hebben ze zaad onderzocht. Bij mij progestron (heeft te maken met eisprong en innesteling) en chlamidia (als je dat hebt gehad is er kans op verklevingen). Ik heb zelf 3 maanden geleden nog een HSG gehad om te checken of mijn eileiders doorgankelijk waren. Daarna moest ik een half jaar wachten en dan een kijkoperatie. Dat laatste is gelukkig niet nodig geweest!

Deel Deze Pagina