veel vragen maar nog geen antwoorden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Biebke, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biebke

Biebke Actief lid

26 okt 2007
    158
    0
    0
    bediende
    Hoi

Op woensdag kreeg ik last van licht rooskleurig vocht/slijmverlies ik wist dat ik deze week men menstruatie moest doorkrijgen dus ik ging er al vanuit dat ik weer niet zwanger ben.

en inderdaad op vrijdag kreeg ik mijn menstruatie door. maar deze is heel anders dan alle vorige menstruaties.
    even ter informatie ik heb ongeveer vier jaar de prikpil genomen en toen geen menstruaties gehad, daarna overgestapt op de gewone dagelijkse microginon pil. dit eigelijk om weer regelmatig te menstrueren alvorens we samen beslisten om te stoppen met de pil.
    ondertussen ben ik nu al zes maanden gestopt en mijn lichaam reageert soms raar. ik kreeg mooi op tijd mijn menstruatie door, maar nu bij deze menstruatie is het anders. het is echt vuil bloed, donker rood naar bruin toe. en het rare van al is dat ik bijna niet lek, want ik merk het bijna enkel na het bezoekje aan het kleine kamertje na het afvegen. dus op het mvb geen of nauwelijk iets te merken. is dit normaal?
    ook heb ik al iets meer dan twee weken last van gevoelige borsten en een raar humeur. op aanraden van een vriendin ben ik wel gestart met het innemen van folavit. zij had na 2 maanden innemen al geluk.
    nu vraag ik me af ik ben met dit begonnen de dag voor men menstruatie zou dit de oorzaak kunnen zijn van deze rare menstruatie?
    en heb ik hierdoor nu meer kans om sneller zwanger te geraken?

ik hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven want ik word echt gek van deze onzekerheid.

ahja en mijn vriend is een tweeling (zen broertje is wel overleden na de geboorte) heb ik dan ook meer kans op een tweeling?
    hij heeft al een dochter van 10. en ik zijn kant van de familie komen tweelingen wel meer voor, bij mijn kant van de familie helaas niet.

zo ik heb al weer een paar vraagjes kwijt nu hopelijk wat antwoorden rijker.

groetjes

Biebke

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HI Biebke,

het kan zijn dat door dat je lichaam nu alles zelf doet, dat je baarmoederslijmvlies niet helemaal is opgebouwd waardoor je nu minder menstrueert maar eht kan ook een innestelingsbloeding zijn! Je kan afwachten tot je volgende cycles maar je kan ook een test doen!
    2-eiige tweelingen zijn erfelijk,vaak slaat eht een generatie over en moet het aan moeders kant zitten.
    Ik ga voor je duimen!

Imke

3. Biebke

Biebke Actief lid

26 okt 2007
    158
    0
    0
    bediende
    ik heb 2 weken later getest
    en ja hoor wat ik dacht he weer negatief

nu wacht ik op men volgende cyclus normaal einde dees week begin volgende week

het rare is dat ik nu vandaag merk dat ik wit gelig slijmverlies heb
    wat kan dit betekenen?

nog iets raar is een licht bruinige streep op men onderbuik. vroeger zag ik dat ook wel maar nu is ze duidelijk zichtbaar van de navel tot helemaal onderaan een volledige anders was het een gebroken lijn die lager begon

ik ben toch echt wel benieuwd ik ga nog tot einde volgende week wachten ben ik niet ongi dan maar testje doen zeker?

biebke

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    ja! Ik ben benieuwd.....

Zal voor je duimen, imke

5. Biebke

Biebke Actief lid

26 okt 2007
    158
    0
    0
    bediende
    heykes

weer paar vraagskes

1: paar dagen ongeveer drie last gehad van bruinverlies, maar echt minimaal. wat kan dit zijn?

2: al een week een raar gevoel, namelijk constant hele dag door misselijk zijn, niet ongi worden, vooral naar avond toe echt misselijk dat ik af en toe wel eens moet overgeven, een iets hardere buik dan normaal, soms last van krampen precies of ik moet dringend naar de wc. wat kan dit allemaal betekenen?

3: mijn temperatuur schommelt nu continu tussen 36,31 en 36,85 is dit normaal?

4: normaal weeg ik 63 kilo maar ben derstraks nog eens op weegschaal gaan staan en ik schrok, want ben 3 kilo vermagert en toch eet ik nog steeds goed, niet minder ofzo en ben zelf meer aan het snoepen.
    Houdt men lichaam me voor de gek?

graag antwoord op deze 4 vraagjes dank u

biebke

6. Biebke

Biebke Actief lid

26 okt 2007
    158
    0
    0
    bediende
    kan ik van iemand een antwoordje krijgen op men vorige 4 vraagjes?

dank u

biebke

7. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    HEb je al een test gedaan?
    Het klinken als zwagnerschapssymptomen.

IMKe