wat vinden jullie? (gastouder uren)

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door PlatvoetJ, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Sinds kort gaat ons zoontje naar de gastouder 1 dag per week. De eerste keer was bepaald geen succes, de gastouder belde of ik hem asjeblieft kwam halen want het ging echt niet. Dit was om 11 uur ze had toen 2.5 uur opgepast. Ik was erom half 12 en ben tot ongeveer half 1 gebleven om te kijken waar het mis ging en wat we nu gaan doen. (Dat wilde de gastouder ook gelijk bespreken en koffie drinken)

Vanaf nu oefenen met 1 uurtje per keer prima, en langzaam opbouwen totdat hij het daar vertrouwd. Die week daarop ben ik 1 uurtje geweest (ik ben er bij gebleven dat hadden we afgesproken)
    De 2e en de 3w keer ook een uurtje waarvan ik de 2e keer ook 20 a 30min ben blijven zitten om te kijken hoe het ging.

Nu kreeg ik dus net een uren registratie van 8.5 uur..

En dat klopt als je alles bij elkaar optelt als ik er zelf bij zat en dus zelf op mijn kind lette. De ene kant begrijp ik dat "ze maakt toch tijd vrij" de andere kant denk ik dat is makkelijk verdiend want ze zit heel de tijd te zeggen neem nog koffie en we moeten even een plan van aanpak maken.

Wat vinden jullie?

2. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Ik snap de go wel, als het als inverstering en opbouw naar de toekomst is.
    Probeert ze in die tijd wel contact te maken met je zoontje? Heb je het idee dat jullie wat aan 't opbouwen zijn?

3. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Ja dat wel bedankt vooral je reactie dan ga ik daarvan uit

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.866
    113
    Inderdaad. Ze doet dit ivm haar werk. Het gaat ook over je zoontje en hoe eea aan te pakken. Ik vind juist dat ze het zo heel goed aanpakt.
    Logisch dat ze die uren rekent.

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Vraag voor mij is meer wat er zo mis gaat maar ja ze steekt er haar tijd in!

6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    ja ik vind het wel logisch dat je gastouder die uren rekent ook al ben je erbij.... maar ik vraag me af waarom je er nog samen heen gaat en je kind niet ook uurtjes alleen achterlaat... vaak moeten de kindjes er even doorheen! Je zoon zit nu eenmaal in een leeftijd waarin hij beseft dat hij "achtergelaten" wordt.... Mijn zoon zit daar nu pas in en wij zijn net overgestapt naar een kdv (bij gastouder had hij het trouwens ook in zn laatste weken) Hier heeft hij de eerste keer een uur gehuild voor hij accepteerde dat het niet ging veranderen... de 2e keer 3 kwartier en nu de laatste keer een half uur!

Ik snap ook niet zo goed waarom je gastouder dus wil dat je er steeds maar korte tijden met hem bent en hem weer mee neemt dan.... de beste band die ze op kunnen bouwen is juist als jij er niet bij bent! Ik snap dat hele dagen dan misschien nog wat pittig zijn, maar ochtendjes of middagjes moet ze toch wel aan kunnen? en zo niet zou ik misschien toch eens gaan zoeken naar een andere gastouder!

7. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik vind het logisch. Juist netjes dat ze de eerste keer niet de volledige dag heeft berekend (als de afspraak was dat ze de hele dag zou oppassen). Elke keer een uurtje is niet echt rendabel voor haar, dus juist fijn dat ze de tijd neemt om dit op te bouwen. Ik vind 8,5 uur rekenen dus heel netjes en logisch.
    Maar er zal ook wel iets in je contract staan over uren en betaling toch?

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind het nderdaad ook netjes dat ze die eerste dag geen hele dag heeft gerekend. Ik heb BV ook m'n eerste oppas dag was m'n gast kindje ziek. Ik mag dit normaal gesproken rekenen maar omdat ik zelf zo beroerd was dat ik twijfelde om me ziek te melden, heb ik het niet gerekend. Het kwam mij ook goed uit NL. Maar ze was niet vrij, ze was bezig en beschikbaar voor jouw kindje. Dat je erbij bleef veranderde daar niets aan in mijn ogen. Wij hebben zelf 2x koffie gedronken met de vraag ouders en kindjes erbij, toen 1x 2 uur opgepast en toen begonnen met dagen van 5-7 uur.

9. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik vind dat niet raar, je kunt het zien als een werkoverleg,

Deel Deze Pagina