Hallo, Heel stom, ik kom net van de huisarts (eentje die ik normaal niet heb) en deze vraagt aan mij of ik ook zwanger ben aangezien hij me ontstekingremmers wil geven. Ik zei van niet, maar eigenlijk weet ik het gewoon niet. Net bij terugkomst misselijk en zere borsten... Morgen ga ik naar mijn eigen huisarts en vragen of deze mij ook andere medicijnen kan voorschrijven. Het duurt nog minstens 6 dagen voordat ik ongesteld moet worden, misschien nog wel wat langer. Wat te doen, toch vragen om een bloedtest, deze schijnen eerder uitslag te geven. Ik ga er niet meteen vanuit dat ik deze maand meteen in de 1e ronde zwanger zou kunnen worden maar wil geen risico nemen natuurlijk. Maar ik voel me nu zo stom! Ik neem die medicijnen niet eerder in voordat ik weet dat ik ongesteld ben.
Een bloedtest zal ook nog geen nut hebben, zo vroeg. Wellicht is het HCG nog te laag om een duidelijk uitsluitsel te geven. Ben je pas gestopt met de pil? Dan kan je cyclus misschien ook nog wat ontregelt zijn. Of weet je wanneer je ei is geweest dmv ovutesten of tempen? Je kunt de situatie aan je ha even voorleggen en om andere meds vragen/vragen of je deze meds nu mag slikken. Of je kunt deze meds slikken en stoppen als je volgende week toch een positieve test hebt.
Dank je voor je antwoord! Ik ben al sinds februari gestopt met de pil, gewoon omdat ik de pil niet meer wilde slikken dus dat kan het niet zijn. Ik weet niet precies wanneer mijn "ei" is geweest, alleen de calculator op site heb ik gebruikt om te zien wanneer ik het meeste kans had. Nou ik hoor het morgen anders wel van huisarts...pfff want een stress dag vandaag. Maar wanneer kan een bloedtest dan wel? Ik dacht wel 6 dgn van te voren en het zou dus morgen aqlweer 5 dagen van te voren zijn. Zo'n sensi test kan je zelfs 4 dgn van te voren of klopt dit niet?