Wanneer breekt de verloskundige je vliezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Froetsel, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben ik best benieuwd naar weet dus als je bepaalde ontsluiting al hebt dat ze de vliezen breken. Maar niet eerder?

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Soms breken ze de vliezen als je nog maar weinig ontsluiting hebt, bijvoorbeeld bij 2-3 cm, omdat de bevalling niet door wil zetten. Als ze de vliezen breken gaat de bevalling vaak beter doorzetten daarna. Maar dat doen ze alleen als ze zeker weten dat jij dan ook gaat bevallen (of als er reden is dat je móet gaan bevallen). Niet zomaar bij 38 weken als de vk twijfelt of het misschien nog voorweeen zijn.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    volgens mij breekt de VK de vliezen niet zomaar. Dat is iets wat ze in het ziekenhuis doen. Dan zit je echt in het proces van inleiden.

Maar als je bent begonnen te bevallen en het vlot niet zo goed, dan kan het zijn dat ze de vliezen breken. Dat kan de weeen net het zetje geven om sterker te worden. Maar ik hoor ook wel verhalen van 8-9-10 cm en dat de vliezen dan nog vanzelf knappen.. Dus het is niet zo dat ze perse bij 4 cm moeten breken ofzo..

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij mij zijn ze alle die gebroken door de vk.
    bij de eerste vanaf 8 cm
    bij de tweede ook bij 8 cm
    bij de derde bij 5 cm

omdat ik al een lange tijd op 5 zat en geen weeën had en wou wel graag doorzetten tot 5 cm eigenlijk weinig tot geen weeën gehad omdat ik erg boos word weet mijn man dat ik weeën heb ook de vk voelt het tijdens het voelen maar zelf voel ik het niet eerst nog een warme maaltijd gehad in zh, toen vliezen breken en dik uur later was ze er ook al.

5. tuc

tuc Niet meer actief

hier vlak voor de geboorte, maar mijn bevalling ging zo megasnel dat ze ze niet eerder gebroken heeft omdat het daarna vaak nog sneller gaat en dit was voor mij eigenlijk al niet te behappen.

6. Tatjanatj

Tatjanatj Niet meer actief

Bij mij hebben ze mijn vliezen gebroken toen ik al 3 uur vastzat op 9cm, ze braken maar niet vanzelf en ze hoopten dat dit het duwtje zou zijn om eindelijk naar 10 cm te gaan. Helaas heeft het dan nog een uur of 2 geduurd, maarja.

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    bij alle 3 mn bevallingen zijn de vliezen doorgeprikt bij 6 cm. daarna ging t altijd megasnel!

8. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Volgens mij is dat veschillend.

9. langpootje

langpootje Actief lid

31 okt 2012
    164
    0
    0
    bij de eerste was ik uitgeput van de voorweeen en de verloskundige wou me vliezen breken met ruim 39 weken als ik 2 cm ontsluiting had maar helaas hadden de voorweeen nog niets gedaan..
    paar dagen later begonnen met inleiden door de baarmoedermond te rijpen en toen ik na 2 dagen eindelijk 2 cm ontsluiting had hebben ze meteen de vliezen gebroken en ruim een uur later lag me mannetje op me buik.

bij de 2e hebben ze ingeleid met 38+6 weken en had toen al 3 cm dus meteen vliezen gebroken maar kreeg zelf geen weeen dus aan de weeopwekkers en toen duurde het nog 8 uur voordat me meisje geboren was.

bij deze word het afwachten..

10. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hoi,

Bij mij zijn ze door de VK gebroken bij 2 cm. ontsluiting. Ik had toen al 8 uur flinke weeen. Helaas is ze pas weer bijna 8 uur later geboren. Ik had na het doorprikken van de vliezen trouwens wel meteen véél zwaardere weeen!

Grtz Pinda

11. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Bij mij zijn de vliezen pas gebroken omdat ik meewerkte op de persweeen. Vanwege de termijn was de bevalling in het ziekenhuis, maar de vk heeft ze intact gelaten.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij de eerste bij volledige ontsluiting door de vk in het zh. Bij de tweede bij 7-8cm ontsluiting door de vk thuis, wee erna meteen volledige ontsluiting. Hier werd gezegd het niet eerder te doen omdat de weeën dan heftiger kunnen zijn.

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bij de eerste spontaan bij 2cm
    De tweede was met 7 cm de eerste poging, die niet lukte. Bij 9 cm lukte het wel.

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    als ze gebroken worden komt er vrijwel meteen een weestorm

Deel Deze Pagina