Ben ik best benieuwd naar weet dus als je bepaalde ontsluiting al hebt dat ze de vliezen breken. Maar niet eerder?
Soms breken ze de vliezen als je nog maar weinig ontsluiting hebt, bijvoorbeeld bij 2-3 cm, omdat de bevalling niet door wil zetten. Als ze de vliezen breken gaat de bevalling vaak beter doorzetten daarna. Maar dat doen ze alleen als ze zeker weten dat jij dan ook gaat bevallen (of als er reden is dat je móet gaan bevallen). Niet zomaar bij 38 weken als de vk twijfelt of het misschien nog voorweeen zijn.
volgens mij breekt de VK de vliezen niet zomaar. Dat is iets wat ze in het ziekenhuis doen. Dan zit je echt in het proces van inleiden. Maar als je bent begonnen te bevallen en het vlot niet zo goed, dan kan het zijn dat ze de vliezen breken. Dat kan de weeen net het zetje geven om sterker te worden. Maar ik hoor ook wel verhalen van 8-9-10 cm en dat de vliezen dan nog vanzelf knappen.. Dus het is niet zo dat ze perse bij 4 cm moeten breken ofzo..
bij mij zijn ze alle die gebroken door de vk. bij de eerste vanaf 8 cm bij de tweede ook bij 8 cm bij de derde bij 5 cm omdat ik al een lange tijd op 5 zat en geen weeën had en wou wel graag doorzetten tot 5 cm eigenlijk weinig tot geen weeën gehad omdat ik erg boos word weet mijn man dat ik weeën heb ook de vk voelt het tijdens het voelen maar zelf voel ik het niet eerst nog een warme maaltijd gehad in zh, toen vliezen breken en dik uur later was ze er ook al.
hier vlak voor de geboorte, maar mijn bevalling ging zo megasnel dat ze ze niet eerder gebroken heeft omdat het daarna vaak nog sneller gaat en dit was voor mij eigenlijk al niet te behappen.
Bij mij hebben ze mijn vliezen gebroken toen ik al 3 uur vastzat op 9cm, ze braken maar niet vanzelf en ze hoopten dat dit het duwtje zou zijn om eindelijk naar 10 cm te gaan. Helaas heeft het dan nog een uur of 2 geduurd, maarja.
bij de eerste was ik uitgeput van de voorweeen en de verloskundige wou me vliezen breken met ruim 39 weken als ik 2 cm ontsluiting had maar helaas hadden de voorweeen nog niets gedaan.. paar dagen later begonnen met inleiden door de baarmoedermond te rijpen en toen ik na 2 dagen eindelijk 2 cm ontsluiting had hebben ze meteen de vliezen gebroken en ruim een uur later lag me mannetje op me buik. bij de 2e hebben ze ingeleid met 38+6 weken en had toen al 3 cm dus meteen vliezen gebroken maar kreeg zelf geen weeen dus aan de weeopwekkers en toen duurde het nog 8 uur voordat me meisje geboren was. bij deze word het afwachten..
Hoi, Bij mij zijn ze door de VK gebroken bij 2 cm. ontsluiting. Ik had toen al 8 uur flinke weeen. Helaas is ze pas weer bijna 8 uur later geboren. Ik had na het doorprikken van de vliezen trouwens wel meteen véél zwaardere weeen! Grtz Pinda
Bij mij zijn de vliezen pas gebroken omdat ik meewerkte op de persweeen. Vanwege de termijn was de bevalling in het ziekenhuis, maar de vk heeft ze intact gelaten.
Bij de eerste bij volledige ontsluiting door de vk in het zh. Bij de tweede bij 7-8cm ontsluiting door de vk thuis, wee erna meteen volledige ontsluiting. Hier werd gezegd het niet eerder te doen omdat de weeën dan heftiger kunnen zijn.
Bij de eerste spontaan bij 2cm De tweede was met 7 cm de eerste poging, die niet lukte. Bij 9 cm lukte het wel.