Hoe lang duurde het herstel voor jou na een keizersnede? Mijn man zal twee weken thuis zijn, en dan sta ik er alleen voor overdag. Is dit te doen denk je?
Als alles gaat zoals het hoort, dan moet je je in ieder geval met baby kunnen redden. Houd er rekening mee dat je echt nog niet mag stofzuigen/zwaarder dan je baby tillen/auto rijden etc. Is dit je zesde kindje? Zo ja, dan zou ik zeker nog wel hulp inschakelen voor de andere kinderen.
Ik kon bij mijn geplande ks na twee weken behoorlijk zelfstandig door de dag komen hoor. Alleen grote huishoudelijke klusjes en tillen ging nog niet. Helaas ontkom je er soms niet aan als je alleen bent (weet niet hoe oud je andere kinderen zijn?). Mijn andere dochter was toen net 2 en kon redelijk veel zelf, maar bijvoorbeeld het in en uit het ledikant tillen was eigenlijk niet goed, maar ja als je partner weer aan het werk is toch onvermijdelijk.
Ik heb oudere kinderen die het tillen kunnen doen. Maar kun je dan al wel een hele dag door staand of zittend, of moet je dan nog liggen?
Bij de eerste heb ik ruim een week plat gelegen, maar dat had andere redenen. Bij de tweede was ik binnen 48 uur na de ingreep thuis en kon ik gewoon zitten/lopen etc. Sommige dingen zijn dan nog wel pijnlijk (goed op je pijnstilling letten) en echt goed je rust pakken. En even een uurtje rusten vond ik ook na 2 weken nog wel erg prettig, je slaapt toch ook een stuk minder en dat helpt niet in herstel. En je rugspieren gaan over compenseren voor je buikspieren, dus die moet je ook echt rust geven. En echt niet eigenwijs zijn en die eerste weken echt rustig aan doen, dan herstel je namelijk veel sneller en heb je minder kans op restklachten!
Hier na een ‘spoed’ keizersnee prima en snel hersteld. Maar had toen nog geen andere kinderen, dus dat scheelde wel natuurlijk. Deze keer waarsch een geplande ks en hoop op hetzelfde herstel Ik was iig na mn ks sneller op de been dan na mn natuurlijke bevalling. Minder pijn en kon veel sneller dingen zelf.
Ik heb wel echt 6 weken nodig gehad. Of op zijn minst 4. De eerste week alleen op bed gelegen en ik was al kapot na het douchen. Het is nu nog niet zeker hoe ik ga bevallen maar als dit via een sectio is dan zorg ik voor 6 weken mijn man of mijn moeder of andere familie in huis. Voor de zekerheid
Yep. Spoedkeizersnede januari 2016. Zoontje heeft dit niet overleefd. Keizersnede dec 2016 van mijn gezonde zoontje. Dus ook al heel snel zwanger na mn 1e keizersnede.
Ach nee! Wat verdrietig. Wat moet dat heftig zijn geweest. Ben wel blij te horen dat je meerdere ks kunt hebben, en een goed herstel erna.
Wow, het hangt dus echt per persoon af hoe snel het herstel is. Ik heb niet iemand die me zo lang kan helpen, maar ik hoef ook niet te tillen of stofzuigen perse, als ik me niet goed voel.
Ja, dat idee heb ik ook. Ik heb een spoedsectio gehad na een mislukte vaginale bevalling. Misschien dat dat heeft meegespeeld, lichaam was natuurlijk al uitgeput voor het snijden. Ik hoefde toen helemaal niks te tillen maar mijn oudste wil wel eens struikelen of perse de trap af gedragen worden.
Hier een iets zwaardere keizersnede gehad (klassieke ks - snede van de navel naar beneden), en eigenlijk na de vier dagen ziekenhuis, thuis niet meer in bed gelegen. Opstaan van de bank was wel lastig, maar ging na een week al veel beter! Maar een eerste kindje, dus geen idee hoe het zou gaan met oudere kinderen. Inderdaad wel de zwaardere huishoudelijke taken laten liggen voorlopig.. ook al voel je je goed.
Mijn herstel viel tegen. Omdat mijn dochter op de neonatologie lag, heb ik ook geen rust genomen.( Wie gaat er thuis lekker slapen als de monitor tig keer af gaat) Nu 3jr later heb ik nog dagelijks hinder van mijn litteken. (pijn, jeuk, trekt, geen kracht, zwelling /roodheid soms erbij) Als kan neem echt je rust, ik heb verknald om mezelf opzij te zetten. Maargoed paracetamolletje erin en liep hele parkeerplaats over naar verdieping 3 met de trap week na de keizersnede. En dan thuis nog voor vanalles. De eerste 4 dagen viel ik regelmatig flauw door lage bloeddruk.
Het is zo verschillend per persoon... Ik heb een spoed en een geplande keizersnede gehad en zeker de tweede keer is het herstel me best wel tegen gevallen. Ik lees verhalen van vrouwen die met een week alweer boodschappen deden en ik ging na 15 dagen pas voor het eerste mini rondje naar buiten. Ik kon met 2 weken misschien net voor de baby zorgen en een boterham voor de oudste smeren maar ik moest echt nog veel rusten!