hoi allen, ik ben sinds 9 dagen trotse mama van een zoontje. de eerste 2 dagen heb ik borstvoeding gegeven maar heel mijn tepels waren kapot. kloven, tot bloedens toe. dus ben ik overgeschakeld op kolven. nacht 1: 10ml dus kreeg hij nog wat kunstvoeding bij. de nacht daarop had ik al 40cc en de nacht daarop 80 heb zelfs een x 100cc gehaald. maar nu merk ik dat ik weer wat afzak naar 80cc... ik weet niet hoe ik dit terug omhoog moet halen. nu drinkt jamie 80cc per fles, en ik heb 80 cc per borst. dus ik kan wel wat sprokkelen. maar over een paar dagen zal hij weer meer nodig hebben en ik ben bang dat ik het dan niet ga redden... iemand tips? ik kolf voor elke voeding en ook snachts kolf ik! is het mss op te schroeven met bepaalde voeding? groetjes, Sharon
Hoevaak per dag krijgt hij nu voeding? Misschien dat je een keer extra kan kolven? Dus als hij bijvoorbeeld 8 keer per dag drinkt 9 keer per dag kolven? Wat betreft die kloven enzo, misschien is het een idee om een lk te bellen/langs te laten komen zodat ze kan kijken waar het aanleggen mis gaat. Kloofjes is namelijk meestal het gevolg van niet goed aanliggen/niet goed drinken van de kleine ! En het zou toch fijner zijn dat de kleine aan de borst drinkt. Liefs, Hanneke!
het afkolven op zich vind ik echt wel handig. zo weet ik precies wat hij binnenkrijgt en kan papa en oma en opa hem ook is een x een flesje geven. ik ben 4 dagen in het ziekenhuis gebleven en daar hebben de zusters mij geholpen met het aanleggen. dat ging allemaal prima. maar de kleine pakt, laat weer los, pakt weer, laat weer los... wss was dit het probleem. hij krijgt zijn voeding als hij erom vraagt, meestal is dit om de 3 uur, snachts om de 4 a 5 uur. dus ongeveer een 7 tal flesjes per dag. ikzelf kolf om de 4 uur dus 8x per dag. mss kan ik inderdaad om de 3 uur gaan kolven?
Ow oke, dat aan de borst krijgen wil je dus eigenlijk niet ! Ook prima hoor! Maar dan zou ik dus idd een extra kolfmoment erbij nemen, dus bijvoorbeeld om de 3 uur idd. Of een paar keer na een uurtje weer kolven? Zodat je borsten meer in de gaten hebben dat er meer vraag is? Wel is het zo dat met alleen kolven je productie moeilijk op peil te houden is, een kolf krijgt namelijk minder uit je borst dan een kindje met zijn/haar zuigtechniek.
Wat voor kolf heb je? Anders is het misschien een idee om voor een weekje de symphony van MEdela te huren. Dat is een dubbelzijdige kolf, werkte bij mij in het begin super om de productie op te voeren. Succes!
ik heb de kolf van avent. die werkt zowel elektrisch als handmatig. ik gebruik hem nu op handmatig omdat ik het idee heb dat hij harder zuigt en omdat hij minder lawaai maakt. ik ben nu om de 3uur aan het kolven. ik vroeg me af of je borstvoeding ook niet kunt stimuleren door bepaalde voeding te eten of door iets te drinken ofzo.