Pap uit fles of vanaf een bordje

Discussie in 'Voeding' gestart door Livia75, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Tja, het is voor mij nog een groot mysterie hoe ik mijn zoontje aan de bijvoeding krijg ;)!
    Hij eet nog nauwelijks groentehapjes, ik bied deze nu nog gepureerd aan.
    Hij werkt het meeste weer naar buiten en eet misschien maar een halve lepel. Ik ga nu ook toch fruit proberen, om te testen of het ligt aan de groente of dat hij niet snapt dat hij het ook kan doorslikken ;).

De rijstebloem fles was hier geen succes, mijn zoontje ging er hysterisch van huilen en zelfs de fles weigeren. (Wat hij normaal nooit deed).

Dus mijn vraag is, zal ik een fles vervangen voor een papbordje?
    En start ik dan eerst met 90ml opvolgmelk en geef ik daarna nog een fles?
    (Van 90ml+schepjes)

Of kan ik daar gewoon nog even mee wachten? En eerst een broodkorst geven?

Hij is trouwens ruim 6 maanden

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik zou eerst een (klein) flesje geven zodat de ergste honger weg is. En dan geduldig pap uit een bordje geven. Hier duurde het wel een aantal dagen voordat ze het accepteerde.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Met 6 maanden moet je eigenlijk echt doorzetten. Hij spuugt het uit ivm z'n kokhalsreflex. Ik lepelde het dus steeds terug in d'r mond.
    Na een weekje bloed, zweet en tranen was de missie geslaagd haha.

Je kan beter met groente beginnen zeggen ze.
    Probeer worteltjes, pastinaak of bloemkool. Die zijn heel mild van smaak. Ik begon met potjesvoeding omdat dat geen uitgesproken smaak heeft. Nu alleen maar vers

4. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi hoi

Ik denk dat je idd het beste met een zachte groente zoals wortels kan proberen en blijveb proberen zelfde smaak aanhouden paar dagen en dan iets anders aanbieden. Ik heb eigelink met mijn twee kinderen nooit problemeb gehad die wouden eigelijk meer dan dat ernin t potje zat haha:D

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Of je geeft gewoon wat stukjes groente/fruit.
    Sperzieboon, brocolli, een stukje banaan.
    Lekker zelf laten eten, ontdekken hoe voedsel voelt en smaakt :)
    De kokhals reflex verdwijnt vanzelf uiteindelijk.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet pureren maar zelf een stuk laten pakken ennontdekjen en afsabbelen.

7. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Met 6 maanden hoef je niet meer te pureren. Prakken of gewoon a la rapley, dat is denk ik wat uitdagender. Wellicht dat hij dan wel snapt wat hij er mee moet.

Pap heb ik hier nooit uit de fles gedaan, altijd uit een bordje. En met 8 maanden kreeg ze ook gewoon uit een bordje.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Eens met de laatste 3 dames..lekker verse stukken en zelf laten ontdekken. Pap heb ik alleen uit een bordje gegeven.

9. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik ga zeker volhouden, ik lepel het er ook gewoon weer in. Ik ga ook stukjes geven maar mijn vraag betreft vooral de pap....

Ik begrijp dus dat ik beter eerst de ergste honger kan stillen met een klein flesje en dan proberen pap te geven?
    Bedankt voor de tip!

Verder geef ik al de milde groentes, en op advies van de kinderarts ook 7 dagen lang :).

Ik heb ook (biologische) groentepotjes in huis dus dat kan ik ook nog gaan proberen. Ik wil eigenlijk juist dat hij direct de echte smaak proeft, maar misschien moet ik dat even loslaten als de potjes wel werken. Dan leert hij eerst maar eens happen en slikken.

Thanks voor de laatste reacties, is het dan niet erg dat hij voorlopig alleen sabbelt en geen groentes echt binnenkrijgt als ik stukjes geef in zijn handje?

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik ben nooit een voorstander van pap geweest. Ik gaf alleen af en toe rijstebloempap uit een flesje als 'treat'.
    Ik geef sinds ze 6 maanden is liever brood met een dun laagje margarine of roomboter. Zo krijgt ze de nodige vitamine binnen.

Je moet je ook afvragen of je de rapley methode wel wilt doen.

Ik kook elke avond voor d'r. Bijvoorbeeld een aardappeltje, een slibtongetje en gestoomde bloemkool. Daar doe ik een theelepel kokosolie bij en haal ik de staafmixer doorheen en lepel het in d'r mond.

Ik zou niet weten waarom ik dat voor d'r neus in stukjes moet zetten.
    Zo heb ik niet de zekerheid dat ze de cruciale vetten en vitamine binnenkrijgt; als ik het in d'r mond lepel weet ik zeker dat ze goed eet.

Ik ben ook niet groot geworden met een 'new age methode', en het eten gaat prima.
    Ik laat haar liever zelf eten als ze 1 of 1,5 is dmv een boterham met een bekertje melk en 's avonds aan tafel mee-eten.

Maar het is ieder voor zich natuurlijk.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hihihi new age....
    Pureren met een staafmixer, nee dat is iets wat we al eeuwen doen.
    Gewoon stukken eten geven, dat is net pas bedacht ;)
    Sorry ieder zijn ding natuurlijk.

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

We hebben in ieder geval wel dezelfde smaak qua babynamen haha!
    Mijn dochtertje heet ook Lilly. Alleen die L extra he?
    Ieder z'n ding :p

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    #13 sandraske, 9 aug 2014
    Laatst bewerkt: 9 aug 2014
    Je kunt ook deels prakken en deels stukken geven, er is een middenweg ;)

OT ik heb de oudste nooit pap gegeven dus kan je niet helpen ;)

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Bij mijn dochtertje werkt dat niet. Of ze kneed het met twee handjes en speelt ermee of ze smijt het op de grond. Alleen een broodkorstje eet/sabbelt ze.

Sowieso is ze geen makkelijke eter. Dus ik ben allang blij als d'r bordje leeg is.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat deden ze hier ook, na een tijdje is dat over...

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier pap alleen als ontbijt gegeven en bij de oudste pas vanaf 9 maanden, en toen dus altijd vanuit bordje met lepel. Dan vult het ook meer, aangezien je dan meer granen per volume melk toevoegt.

17. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Bedankt allemaal, ik begrijp dat ik nog niet 'moet/hoef' te starten met pap! Ik wacht dus nog even en geef het dan uit een bordje.

Deel Deze Pagina