Wat aan in bed? Jonge baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby1985, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Hallo dames

Wat hebben jullie jonge baby's aan in bed? Vind het nog al fris op het kamer z'n 20 graden maar voelt frisser ze slaapt nu ook erg onrustig zou ze het koud kunnen hebben?

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hier sliep mijn jongste het beste toen hij nog zo klein was als hij net niet klam uit bedje kwam s ochtends vroeg (maar wel bijna zeg maar). Wat heeft ze nu aan?

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb mijn ventje hier in zijn rompertje (op dit moment met lange mouwen, want ik sterf het af van de kou) in een dreamswaddle inbakerdoek. In die inbakerdoek leg ik hem dan in zijn bedje met daarover heen een luchtig lakentje en de deken tot aan zijn borst. Alles is voorverwarmd met een kruik toen hij erin ging. Hij lijkt het er goed op te doen, want hij ligt zo in bed te slapen: :D

(dat ziet er best apart uit)

4. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Mijn dochtertje slaapt in een puckababy

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hier 19 gr. op de kamer en zoon slaapt in: romper korte mouw, feetje pyama, sokken en gewatteerde slaapzak zonder mouwen onder een lakentje.

Kleed je kind vooral niet te warm aan! Ze kunnen hun warmte nog slecht kwijt met het risico op oververhitting. Als je nagaat dat een babykamer max 18 graden mag zijn zitten wee dus al op de warme kant.

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier slaapt de kleine in een romper, boxpakje met voetjes die wat warmer is en slaapzak zonder mouwen en dan een lakentje met deken over hem heen.

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Nu 20 graden

Romper lange mouw, pyjama lange mouw, slaapzak zonder mouw

8. Talvi

Talvi Niet meer actief

Jamila slaapt in een romper met korte mouwen, een boxpakje met voetjes en een slaapzak zonder mouwen. Ze heeft ook nog een dekentje over maar die trapt ze vaak af.

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Overdag: Romper korte mouw, shirtje, broekje, lakentje, dekentje
    S nachts: Romper lange mouw, slaapzak zonder mouw, lakentje, dekentje.
    Op de kamer is het 19 graden momenteel.

Als het kouder wordt kan het dekentje nog dubbel, ligt nu enkel.

10. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Voor de nacht heeft meneertje:
    Romper korte mouw
    Dunne pyjama
    Sokjes
    Puckababy
    Laken met dekentje (herfst/lente)

Kamertje is tussen de 18,5 en 19,5 graden.
    Meneer heeft wel klamme voetjes maar voor de rest een "lauw" nekje, hoofdje en wangetjes..
    Klamme voetjes heeft hij altijd.

11. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hier nu een romper met lange mouwen en in de pacco. Overdag dek ik hem toe met een lakentje tot zijn middel, en s'nachts doe ik er een dekentje bij.

12. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik zie hier dat niemand de gewone kleertjes van overdag aanhoud. Is dat niet goed meer dan? :(
    Hier maak ik wat dat betreft geen verschil tussen overdag en 's nachts en hou gewoon de kleertjes aan: rompertje met korte mouwen, shirt met lange mouwen, een broekje en sokjes. En dan onder een lakentje en dekentje die dubbel gevouwen ligt.
    Hoor hem verder niet klagen en hij slaapt ook gewoon hartstikke goed.
    Maar dacht dus dat het normaal was om de normale kleertjes aan te houden in het begin, om zo min mogelijk te hoeven om te kleden etc. Mits de kleertjes dan natuurlijk wel zacht zijn.

Het is overigens hier de hele tijd zo rond de 21 á 22 graden in zijn kamer.
    En heb verder ook nog geen flauw idee wat ik als het straks kouder is nog meer aan kan doen...

13. jennsch

jennsch Actief lid

28 mei 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga nu ineens twijfele of ik die jongen van mij niet underdress voor t slapen gaan, meestal heeft hij een lange mouwen romper en broekje aan, met trappelzak zonder mouwen en een relatief dun dekentje.

Te weinig??

14. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Nee hoor, dit doen wij ook. Vaak wel de broek uit en zonder sokken en dan in een winterslaapzakje nu nog zonder mouwen. Scheelt een hoop aan- en uitkleedstress. ;)

15. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hier gaat hij wel in een pyama, heeft hij totaal geen moeite mee het aan en uitkleden.
    Als ik een hele dag de deur niet uit kan of ga dan heeft hij pyama dag ;) smorgens een badje en dan hup schoon pyamatje aan.

Ik vind een pyama ook fijner voor de nacht, zitten geen frutsels aan, en zweet plakt minder erg als sommige shirtjes die hij overdag aan heeft.

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat ligt er maar net aan :D Soms trek ik zijn shirtje niet uit omdat ik het koud vind, maar omdat hij ingebakerd ligt en dan ook nog onder een lakentje en dekentje durf ik hem niet aangekleed te laten omdat ik bang ben dat hij het te warm krijgt. Hij kan zelf zijn laken/deken nog wegschoppen (ondanks de inbakerdoek dus) maar zijn broek of sokken uittrekken lukt dan niet.

Bovendien heb ik aan de onderkant van de dream swaddle een ritssluiting waarbij ik gemakkelijk luiers kan verschonen midden in de nacht. Als hij een broek aan zou hebben zou het totaaaal niet handig zijn. En soms heeft hij ook gewoon over zijn eigen shirtje heen gespuugd en vind ik dat niet fris meer.

Als bovenstaand nou allemaal niet aan de orde was, zou ik hem ook gewoon in zijn kleertjes van overdag laten slapen. Ik heb totaal geen pyjama's gekocht voor de baby :) Heel naïef misschien, maar het stond niet op de uitzetlijst en ik dacht: oh, dan zal hij ze wel niet nodig hebben. Ik gebruik soms een boxpakje als pyjama :)

17. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ik heb mij meisje ook in haar kleertjes in bed liggen met een lakentje en dekentje.. Ook ik heb het idee dat het misschien te weinig is. (Wij hebben ook enkel glas boven) Ze slaapt ook nog niet door.. Misschien dat een slaapzakje zal werken. Wij liggen tenslotte zelf ook onder een dik dekbed!

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier gewoon de kleertjes. Met rompertje met kortr mouwen 2 dekentjes (zijn erg dun) en een lakentje. Hier ook zo'n 19 graden. Ik heb een dun slaapzakje maat 60 liggen.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik begon pas laat met een pyjama hoor. Toen ze hapjes kreeg en de boel vaak vies was in de avond toen pas een pyjama aan gedaan.

20. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Voordat we gingen inbakeren liet ik hem ook gewoon in zijn kleertjes slapen. Dit waren voornamelijk gewoon box pakjes of pyjama's. Maar omdat hij het snel warm heeft durf ik hem niet te warm ingebakerd te laten slapen, dus vandaar alleen een rompertje nu :) Ben dan wel elke keer bezig met aan en uitkleden, maar gelukkig is dat altijd heel gezellig :D

Deel Deze Pagina