Vragen over bezoek Arbo-arts

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sterre82, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Beste UWV werkteam,

Ik heb chronische rugklachten (artrose en beknelling in mijn nek) Mijn baas gaat gaat met pensioen en heeft inmiddels een hoop werk afgeschoven naar een ander bedrijf. Omdat ik in de ziektewet sta voor 50% kon hij mij niet via het UWV ontslaan. Dit is nu inmiddels via een vasstellingsovereenkomst/ advocaten/ kantonrechter gebeurd en ben v.a 1 februari 2011 werkloos.

Nu moet ik evengoed bij de arbo-arts komen. Ik vind dat niet erg maar moet het precies op een dag wanneer ik normaal vrij ben en mijn zoontje thuis heb. Ik moet 4 januari komen en heb gevraagd of dit ook een andere dag kan omdat ik mijn zoontje liever niet meer meeneem. Ik heb namelijk eerder m'n zoon meegenomen naar de arbo-arts maar dit was een ramp. Ik moet ruim 40 kilometer heen rijden, dan daar op gesprek en weer 40 kilometer terug.

Nu werd mij verteld dat ze in heel januari geen plek meer hebben en ik maar een oppas moet regelen. Ik heb al aangegeven dat dit moeilijk gaat worden aangezien we weinig familie in de buurt hebben en (heb ik niet gezegd) ik vind het persoonlijk onzin om andere mensen vrij te moeten laten nemen om op mijn kind te passen zodat ik naar de arbo-arts kan ;) Ik kan 3 dagen per week wel en precies die dag 'zoeken' ze uit...

Kunnen ze dit zomaar maken?
    En is 90 kilometer heen en weer nog normaal om iemand een arbo-arts te bezoeken, ik vind het namelijk behoorlijk lang.

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sterre82,

Ik begrijp dat je graag wilt weten of je verplicht kan worden om naar de afspraak met de Arbo-arts te komen. Daarnaast wil je weten of de reisafstand niet te groot is.

Het is inderdaad vervelend dat je op je vrije dag bij de Arbo-arts moet komen terwijl je zoontje thuis is. Je geeft aan dat deze afspraak niet verzet kan worden. Het UWV kan je hier helaas niet bij helpen. Zolang je nog in dienst bent is jouw werkgever verantwoordelijk voor de controle tijdens je ziekte; ook als je daarnaast gedeeltelijk een Ziektewet-uitkering ontvangt. Ik wil je hiervoor en voor informatie over de reisafstand verwijzen naar je werkgever.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

Mariƫlle
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina