Hallo, Mijn zoontje is vandaag precies 3 weken oud. Hij is 4 weken te vroeg geboren maar gelukkig is vanaf het begin de borstvoeding goed op gang gekomen. Rond de 10e dag was volgens mij de eerste regeldag; hij wilde vaker drinken, mijn borsten voelde bijna leeg aan terwijl hij toch genoeg te eten leek te krijgen. Sinds deze week heb ik echter het idee dat mijn borst, en dan met name mijn linker borst, erg veel melk produceert; de bost voelt erg vol aan (geen harde, warme plekken gelukkig) en ik heb daar ook een sterke toeschietreflex, de melk 'spuit' er gewoon uit in straaltjes en blijft druppelen. Mijn zoontje hapt aan die kant ook moeilijker aan en drinkt veel onrustiger. Na de voeding voelt mij borst niet soepel aan. Zou er sprake kunnen zijn van overproductie en kan het zijn dat dit bij een borst is en bij de andere niet? Wat is raadzaam om te doen? Verder heeft mijn zoontje sinds gisteren duidelijk krampjes. Nu heb ik gelezen dat deze krampjes versterkt kunnen worden indien er sprake is van een eventuele overpoductie, klopt dit? kortom; wat is wijheid om te doen en hoe lang duurt het gemiddeld totdat vraag een aanbod goed op elkaar afgestemd zijn? Ik hoor graag hoe jij erover denkt, Bedankt,
In principe geef ik twee borsten per keer, maar de borst voelt vaak niet soepel. Mijn zoontje stopt echter vaak met drinken en wil dan niet meer verder drinken aan die ene borst, bij de andere wel.
Probeer toch 1 borst te laten drinken tot hij soepel voelt: dus als hij zelf loslaat dan eventueel even rust en aanleggen aan dezelfde kant: hierdoor zal je productie normaliseren.