Ik heb een 2e hands box gekocht. Nu wilde ik hem eigenlijk in de was zetten of met HG meubeline behandelen. Maar volgens een kennis mag dit niet omdat het kind er straks aan gaan zitten met de vingers en de mond. Weten jullie dit misschien? Of zal ik de box alleen met een vochtige doek afnemen? Op zich ziet de box er nog netjes uit. Ik heb het nieuwe matrasje nog in plastic zitten. Kan ik dit laten zitten of laten jullie een nieuw matrasje eerst luchten voordat je het bedje op gaat maken? Groetjes
Een nieuw matrasje moet je laten luchten! De dampen en geurtjes vanuit de fabriek zijn niet fijn en ook niet gezond voor een kindje. Voor eigen matrassen word bv ook aangeraden die te laten luchten. Wbt de meubeline, het zou opzich kunnen, je hebt nog genoeg weken de tijd om je box goed af te nemen zodat er geen restjes meer aan zitten? Ik heb 't bijvoorbeeld ook op mn salon tafel, daar zal de kleine ook ooit met handjes en mondje aan komen.
Een nieuw matrasje kun je beter even laten luchten. Wij hebben het ledikantmatrasje direkt in het ledikant gedaan, denk 5 weken voor de bevalling. Het peutermatrasje hebben we ook een week laten staan zonder plastic, voordat deze op de kinderkamer ging. Die box, is dat al behandeld hout? Anders kan die was er misschien echt op blijven liggen. Eigenlijk wordt bij kindermeubels altijd aangeraden om smeersels op waterbasis te gebruiken. Sommige kinderen sabbelen en kauwen hele dagen op hout Ik zou een 2e hands box, die er verder prima uitziet, even afnemen met allesreiniger, of een chloordoekje, en daarna goed met water napoetsen..
ik zou de box inderdaad ook niet behandelen verder en alleen reinigen, eventueel met dettol ofzo. Matrasje sluit ik me bij de rest aan... even luchten.