vraagjes wegens slecht aankomen en teruglopen voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Amfy, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

onze 9 weken oude dochter groeit sind 2 weken bijna niet daarvoor was het 100 gram per week.

de afgelopen week was het maar 60 gram (de week ervoor was ze zelfs40 gram afgevallen maar ze is ziek geweest dus daar kan dan aan liggen)

sinds vorige week zondag is mijn voeding sterk terug gelopen dit heb ik opgevangen door mariadistel en fenegriek te gaan gebruiken en natuurlijk om te 2 uur aanleggen mijn productie is nu weer op pijl.
    en het is nu afwachten hoeveel ze nu weer aankomt.

ik weeg de luiers en ze zit op een 340 gram urine per 24 uur daar is het gewicht van de luiers zelf al vanaf.is dit genoeg?

ze is tevreden en ze slaap heel er goed door. (momenteel leg in haar in de nacht ook een keertje aan ivm productie)

meer aanleggen wil ze niet dan word ze echt boos ;)

nu ben ik vandaag ongesteld geworden. kan dit de oorzaak zijn van de afgelopen 10/12 dagen?

ik neem aan dan het niet kan dat er teweinig voedings stoffen in mijn voediing zit?

en hoe kan ik er voor zorgen dat ze weer goed gaat aankomen?

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Amfy,

het kan inderdaad dat je cyclus de terugloop heeft veroorzaakt, echter de 100 gram per week ervoor is ook echt krap: ik zou dan ook samen met een LK doornemen hoe het gaat en wat je nog kan veranderen.
    Dit om niet in een neergaande spiraal te raken.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi hoi,

de lk zegd dat alles goed is. ik leg goed aan en de drinkt de borst goed leeg (beide)
    verder kan ze weinig doen.
    mijn zoon heeft al tijd super gegroeit op bv maar heeft toen hij 3 maanden was ook 3 maanden stil gestaan met groeien en is toe ook op de onderlijn gekomen en daarna weer volgens de lijn gegroeit

de lk gaf trouwens aan dat ze tussrn de 90 en 200 gram moeten aankomen dus dan is 100 gram toch voldoende?

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze is trouwens in de afgelopen 3 dagen 60 gram aangekomen

Deel Deze Pagina