vragen over clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by elfje, Mar 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

ben het met pientje eens hoor,
    dat prikken valt reuze mee.
    dat kun je ect wel,
    en bij mij werkte het super toen

2. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @anikka, ik heb maar 1 kuur provera gehad en die was verschrikkelijk. 10 dagen huilen duizelig misselijk constanttrillen en slapenloosheid. Hierna duurde het nog eens 10 dagen voordat ik ongesteld werd... Maar volgens de gyn was ik een uitzonderlijk geval en ze heeft me toen belooft dat ik nooit meer provera hoefde te slikken :) Was gelukkig ook niet meer nodig. Succes

3. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi.

dat is minder.

ik merk het wel.

veel liefs Annika

4. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey meiden, I'm back!

Pientje: Ik hoop dat jouw vooruitziende blik ook dit keer weer mag uitkomen! :)

Heb net prikinstructies gehad en het is indd met een prikpen. Valt best mee, maar omdat ik zo slank ben met m'n 50 kilo heb ik haast geen vet op mn buik. Dus dat wordt een lastige, ga maar veel chocola eten de komende tijd 8) Nee zonder gekheid, als het echt niet meer wil dan mag ik ook in mn bovenbeen prikken. Vrijdag moet ik weer voor fm komen en heb dan de komende 2 weken een andere gyn omdat mijn eigen op vakantie gaat. Hoop dat dat niet voor verwarring gaat zorgen.

Verder heeft zij al hele goede resultaten geboekt hiermee, ook met andere vrouwen waarbij de luteale fase tekort bleek met clomid. Dit is rechtstreeks FSH, geen bijwerkingen dus dat is ook mooi meegenomen. Waarschijnlijk is het echt een bijwerking van de clomid, mocht dat niet zo zijn mag ik vanaf vlgde maand ook progestan gaan nemen. Het is meer dan 50% kans vlgs haar dat dat niet nodig is. Ben dus benieuwd...

Liefs
    Marjo

5. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Radna van harte proficiat!!
    Jumeirah fijn dat je een goede uitslag hebt....en fijn dat het daar zo snel gaat en je eerst nog in spanning moet zitten.
    Marit welkom hier....helaas dat het nodig is...en idd...de MMM bestaat voor een heel groot deel uit wachten....dat begint dus al meteen in het begin...dat het maar snel eind november voor je mag worden.
    Marjo inmiddels al prikinstructie achter de rug...fijn dat je de Puregon kunt gebruiken, is toch iets vriendelijker zo'n prikpen dan 'gewone' spuiten. Al moet ik zeggen dat de Menopur ook nog wel goed te doen is hoor. En ik hoop dat die glazen bol van Pientje helemaal gelijk heeft!
    Annika heel veel beterschap....lijkt idd wat te heersen...lopen veel mensen te snotteren en te hoesten. Had gister ook zere keel en vanmorgen nog wat lopen snotteren....maar lijkt weer over te zijn. Ga vanavond de nachtdienst in en meestal is dit niet zo bevorderlijk voor mijn afweer dus hoop niet dat ik toch nog wat meepik....

6. annika1985

hoi hoi.

ik ga morgen weer proberen weer naar school.

veel liefs Annika

7. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ha die Radna wat een super goed nieuws, heel erg gefeliciteerd meid, geniet ervan!

Marjo, veel succes met prikken, rustig de tijd ervoor nemen dan komt het vast goed (en misschien is het maar 1 ronde nodig).

Annika beterschap!

Met mijn rug gaat het nu iets beter, volgens de dokter zijn de banden in mijn rug beschadigd, dit geneest vanzelf weer.
    Mijn rug is nog wel erg gevoelig.
    Verder ben ik nog steeds niet ongesteld, morgen moet ik eigenlijk het ziekenhuis bellen maar ik heb de hele dag een bruiloft in Kaatsheuvel (efteling) dus ik denk niet dat het gemakkelijk is om ff te bellen.
    Ik denk dat ik anders donderdag bel.

Groetjes Senna

8. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Hey meiden,

Radna, van harte gefeliciteerd! Geniet er maar van hoor!

Marjo, ik hoop echt dat je eitjes mooi gaan groeien en je luteale fase een stuk verlengd wordt! We worden gewoon samen zwanger, ik voel het in m'n dikke teen! :) :) :)

Annika, veel beterschap, hoop dat je je snel beter voelt!

Elfje, alles goed? Nog niet teveel zwangerschapskwaaltjes?

Senna, hoop dat je rug snel beter is!

Sam, jij moet ook dringend op die roze wolk raken hé meid! Ik duim dat je eitje morgen springt en je dan lekker zwanger wordt en ook blijft!

Ik ben dus net terug van de gyn en ik heb dus drie follikels, eentje links van 15mm en twee rechts, eentje van 15mm en eentje van 16mm. Maar nu heb ik dus een probleem, ik weet niet of ik moet doorgaan met de inseminatie, want de kans op een drieling is wel reëel... Ik denk van wel want, 1) het zou al moeten lukken dat ze alledrie bevrucht raken (na al die maanden al proberen met 6, 2, 3, 1 follikel(s), 2) ze moeten dan ook nog alledrie de eerste drie maand overleven en 3) moest het echt nodig zijn, dan kunnen we eventueel (met heel veel pijn in het hart) kiezen voor reductie... Wat denken jullie meiden? De gyn geeft mij de keus dus... ik kan jullie raad goed gebruiken!

Liefs

Kirby

9. sam mv kylian

thanxx kirby voor je duimen :D:D:D

enne wat goed van je eitjes zeg, die gaan ineens als een speer en 3 tegelijk :confused: wowwwweee.
    weet niet goed wat ik je als advies zou kunnen geven.
    ik kan je alleen zeggen dat als ik voor de keus zou staan dat ik ervoor zou gaan.
    de kans dat ze alledrie bevrucht raken is zeker wel aanwezig, maar maar ik denk dat de kans net zo groot is dat er 1 of 2 bevrucht raken.
    pffff erg lastig is dit zeg. weet echt niet wat ik je voor raad zou moeten geven.

kus kus
    sam

10. sam mv kylian

marjo,
    heel veel succes met spuiten en je zal zien dat dit veel beter werkt :D:D

11. annika1985

hoi hoi dames.

ik wens jullie een hele goede nacht toe.
    en tot morgen.

veel liefs Annika

12. sam mv kylian

truste annika.

ik heb nog een vraagje aan jullie :D
    ik heb al een hele dag steken in mijn (.)(.)
    is dit een bijwerking van de clomid, want herken dit niet. of is dit een voorteken van een ei?

pff, leukk weer die onzekerheid :(

13. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,062
    0
    0
    Hoi daar,
    Wat een verhalen weer, Radna, heb je nog nooit gezien maar gefeliciteerd!

Wat staat er trouwens nog meer in die glazen bol....?

2de dag Clomid, en sliep al niet meer vannacht! hebben jullie dat ook, ik ben om 5 uur klaarwakker en dan de rest van de dag niet vooruit te branden. Mijn lontje is ook lekker kort, dus kan niet veel hebben. hihi, erg vervelend voor mijn collega's, die van alles op de hoogte zijn, dus hoef me ook niet te verontschuldigen.

Marjo, fijn dat ze naar je geluisterd heeft. Dan kan je het allemaal wat beter hebben denk ik?! En goede vooruitzichten mocht het deze keer niet lukken. Maar ik voel het, ben half juli jarig en krijg gewoon een zoon! :) :) :)

Juli is toch een leuke maand, en kreeften zijn leuke mensen, niets staat meer in de weg zou ik zeggen.

Mijn man moest ook naar het lab met zijn kwakkie! haha, wat een lol, ik las hem het boekje voor met informatie en zijn gezicht betrok. Gelukkig heeft ie snelle zwemmers...en loopt ie rond als "super-si(ea)mon" zo trots.

Schattig!

Slaap lekker.

14. radna

radna Bekend lid

Dec 3, 2005
    623
    0
    0
    kapster
    dankje shaartje,

enne kreeften zijn zeker leuke mensen hahahahahaha, ben zelf 21-07 jarig en dus ook kreeft, dus een mooie kreeft zoon volgend jaar juli voor je, ik duim.

Marjo, ik las net dat de gyn naar je geluisterd heeft, wat gaan ze nu precies doen? hoe gaat t met je moeder?

Sam, alles goed bij jou, ben je er al weer een beetje bovenop? t is wel fijn om te weten dat t nu iig wel met clomid kan, zei mijn vriend gister tegen mij, we weten iig dat t ons lukt mocht t fout gaan, hij heeft natuurlijk wel gelijk, maar ja.............hoop dat t jullie ook gauw weer lukt!

annika, hoe is t op school? leker druk zeker wel met kleine en weer naar school enzo!

ga er weer vandoor, zo weer naar mijn werk, vanaaf gezelli bij vriendin slapen!

liefs radna

15. annika1985

goedemorgen allemaal.

op school gaat alles heel goed.
    moet wel erg wennen aan die 16,17 jarige die zijn zo druk.
    ben de oudste dus erger ik me nog wel eens.

ik ging van de clomid uitdeien.
    kreeg een zwangerschapsbuik dus kan me eigen broeken nietmeer aan alleen maar positie.

veel liefs Annika

16. sam mv kylian

goeiemorgen lieve meiden,

radna, hoe is het met je, begin je het al ene beetje te beseffen??

annika, succes op schooll vandaag

marjo, hoe is het nu, gaat het goed met spuiten??

elfje, hoe is het bij jou??

kirby, hoe is het, een beetje kunnen slapen vannacht. lastige keuze lijkt me dat. sterkte

senna, sterkte met je rug meid. hoop dat het snel over is

radna, hier gaat het wel hoor, ik ben blij dat ik iig gelijk door kon met de clomid en niet eerst hoefde te wachten, nu heb ik were iets om me op te richten. soms gaat het nog gewoon waardeloos en kan ik om niks in janken uitbarsten. het verlies valt echt superzwaar. maar komt vast goed.

vanochtend mijn temp nog steeds laag, dus ik snap er echt niks meer van en mijn lichaam is me echt were voor de gek aan het houden :( :cry:
    pfff word er gek van, want weet nu totaal niet waar ik zit in mijn cyclus :(

iedereen een fijne dag vandaag

17. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ Kirby.

Jeetje, dat is moeilijk om een keuze te maken he.
    Ik zou niet weten wat ik kiezen zou.
    Aan de ene kant zou ik het doen en aan de andere kant niet.
    Maar is natuurlijk niet te zeggen dat ze alle 3 bevrucht worden toch?
    Zouden er ook maar 2 kunnen zijn.

Sterkte met het maken van je keuze.

@ Sam.

Balen dat je nu niet weet waar je zit in je cyclus.

Ga vanmiddag naar de dokter voel me echt niet fit.
    Dus hoop dat ik er iets voor krijg, wil nu niet ziek worden een paar dagen voor m'n huwelijk.
    Verder steeds meer last van me (.)(.) en steekjes in me buik.

Iedereen veel plezier met van ze gaan doen vandaag!

18. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hou het kort want ik heb nachtdienst gehad en moet eigenlijk mijn bedje in..
    Kirby lijkt me ook wel een lastige keuze...Ieder moet dat toch zelf bekijken....Persoonlijk zou ik er wel voor gaan...de kans dat ze alledrie bevrucht raken is zeker wel aanwezig maar toch nog erg klein volgensmij hoor.

Hier vanmorgen 2e fm gehad....1tje dus doorgegroeid (gelukkig kon de gyn me wel goed uitleggen waarom ze er niet voor had gekozen om de dosering van de menopur te verhogen na de 1e fm). Buiten dat kon ze me nog vertellen dat de Menopur gunstig werkt op de luteale fase dus hiermee heb ik het gevoel dat ik het iig niet voor niks aan het spuiten ben geweest. Moet morgen weer voor volgende fm en dan ws die dag de pregnyl en dan zaterdag de inseminatie. Anders evt nog wat langer door met de Menopur...Zou wel lekker zijn als ik morgen geen menopur hoeft te spuiten want dan hoef ik ook geen nieuw doosje te bestellen...
    Truste.....ik ga plat....

19. sam mv kylian

truste aldonza,
    slaap lekker

20. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Kirby,

Ik sluit me aan bij de andere dames. Ik persoonlijk zou er voor gaan (en erg blij zijn met 3 eitjes). De kans dat het een drieling wordt, is erg klein. Ik zou het zien als: 3x meer kans op een zwangerschap. Natuurlijk moet je wel nadenken over de gevolgen, want je hebt natuurlijk wel kans dat er 2 of zelfs 3 eitjes bevrucht gaan worden. Heeft de gyn niks gezegd over de kansen?

Toen ik 2 eitjes had, heeft de gyn gezegd dat de kans erg klein is dat ze allebei bevrucht zouden raken. Ik had gewoon iets meer kans op een zwangerschap. Helaas is dat niet gebeurt.

Veel succes met het nemen van de beslissing.

Groetjes, Jaycey

Share This Page