vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje22

peetje22 Actief lid

21 jul 2006
    332
    0
    0
    ja snoopy dat zei mijn gyn ook op eengeven moment stoot je baarmoeder het baarmoedervlies af en dan word je ongie.
    Maar je hebt dan geen eisprong gehad.

Ik heb de knoop doorgehakt ik bel morgen jullie berichtjes hebben me daar toe gezet ik dacht dat het normaal was dat ik geen controlles kreeg!
    Dus morgen ga ik bellen en wil dan een controlle.

Bedankt meiden jullie zijn super

2. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

sorry helemala overheen gelezen :) las het nu idd ook.
    sorry meid :oops: :D

enne peetje groot gelijk dat je gata bellen, dit is zenuwslopend.
    knufffff

3. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Peetje,

Je hebt groot gelijk dat je gaat bellen hoor. En laat je vooral niet afschepen. Ik vind het niet normaal dat je geen controles krijgt als je Clomid moet slikken. Dat slik je niet voor niks, maar als ze je cyclus niet in de gaten houden, weten ze helemaal niet of het enig effect heeft. Wat is dan de zin daarvan?

En anders zou ik overwegen om naar een ander ziekenhuis te stappen, die je wel in de gaten houden.

In ieder geval heel veel succes met bellen en ik zou het fijn vinden als je ons op de hoogte houdt.

Liefs, Jaycey

4. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    zou het dan toch.... vrijdag ineens puistjes, gister steekjes rechtsonderin mijn buik en vanochtend een positieve ovulatietest.... zou er dan toch een ei zijn? durf het bijna niet te geloven...

chrizzzy

5. Jumeirah

Jumeirah Lid

1 sep 2006
    49
    0
    0
    Dubai
    Hai Chrizzzy,

Zal hard voor je duimen dat er een ei is! Heb je flink veel tijd in bed doorgebracht :)
    Heb je getemperatuurd? Dan zou je ook je ei moeten kunnen waarnemen.

@ Marjo, hoe is het met je? Hoe was de "blind date"?

@ Peetje, Je moet er echt op aan dringen dat ze controlleren hoor. Jij beslist toch of je vind dat je te vaak moet komen...! En bij de ene is er met Clomid een ei na 14 dagen bij de ander na 18 ofzo.

Hier wachten, wachten en wachten.....tot woensdag...fm.

liefs en groetjes...moet nodig even gaan bijlezen!

6. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey meiden!

Chrizzy: Nog van harte gefeliciteerd! Ook met je ei hahaha :D
    Da's toch super, zo uit onverwachte hoek!

Jumeirah: We hobbelen mooi achter elkaar aan, ik moet donderdag voor fm, zit dan op dag 12. Ben benieuwd want heb de komende 2 weken steeds wisselende gyns.

Peetje: Meid, ik sluit me bij de rest aan, het is zelfs niet risicoloos om niet te controleren stel dat er nu eens 3 eitjes of meer groeine, het komt niet vaak voor maar kan ook + dat je zo niet weet waar je aan toe bent! Gewoon op je strepen staan hoor, het is vreselijk om als een nummertje behandeld te worden! Succes!

Moon: Ooooo de grote dag komt nu wel heeeeel dichtbij :D Ik hoop dat je nog kunt slapen vannacht hihi!
    Hoe gaat ie verder?

Annika, Sam, Snoopy: Jullie nog nieuws?

De meeting van gisteren is helaas niet doorgegaan, het meisje bij wie we het zouden houden is zaterdavond opgenomen in het zkh. Ze is nog maar 29 weken zwanger en kreeg al weeën en had al ontsluiting. Ze ligt nu aan de weeënremmers, en heeft volledige bedrust. Maak me best zorgen om haar hoor, ze proberen of ze de bevalling kunnen rekken totdat het kindje minimaal 33 weken is.

Verder geen nieuws van dit front, heb nog steeds geen goedkeuring van de machtiging en vanmorgen weer 2 nieuwe doosjes Puregon op moeten halen, ben deze maand al over de 600 euro kwijt! Hoop dus dat ik gauw goedkeuring heb want ga anders failliet :)

Kusss

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ Marjo.

Begin nu goed zenuwen te krijgen.
    Denk niet echt dat ik goed zal slapen van8 ;)
    Had vanmorgen getest was negatief.
    Maar kan ook te vroeg geweest zijn.
    Is vandaag dag 28.
    Verder nog geen gevoel dat ik ongesteld ga worden.
    Maar reken er niet op dat de test nog positief word.
    Nu wachten tot ik de duiveltjes krijg en anders ziekenhuis bellen.

Wat jammer dat de meeting niet door ging.
    Hoop voor dat meisje dat ze het kunnen halen tot zo'n 33 weken.
    Zal wel spannende tijd worden voor haar.

8. peetje22

peetje22 Actief lid

21 jul 2006
    332
    0
    0
    Hoi meiden.
    Nou ik heb de gyn gebeld en ik mag woensdag al komen.
    Had al gerekend dat het wel een paar dagen zou duren maar valt dus mee.

Er valt meteen een last van me schouders.
    Ga nu alles ff op papier zetten zodat ik alle vragen bij haar kan neer leggen.

Voor de rest gaat het hier wel heb alleen nog steeds last van me buikje.

@ marjo jammer meis dat de meeting niet doorging ik hoop dat alles goed komt met je vriendin het dat ze het kunnen rekken.
    @ moon ik hoop dat je gewoon te vroeg op getest op naar de plus.
    2 crizzy meid ik hoop dat je idd een ei heb gehad.

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi Peetje,

Woensdag is nog best snel.
    Goed alles vragen en je niet af laten wimpelen!
    Ik hoop ook dat het te vroeg getest is.
    Ga nu morgen lekker genieten van me bruiloft en zie dan wel weer verder.
    Nou ik zal woensdag of donderdag wel weer online zijn.
    Dus tot dan allemaal!

Liefs Simone

10. Jumeirah

Jumeirah Lid

1 sep 2006
    49
    0
    0
    Dubai
    Simone,

Heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel plezier morgen.
    Ik ga al heel vroeg proberen een zonnetje die kan op te sturen zodat je een stralende dag hebt!

Geniet ervan!

liefs

11. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Hoi ben ik ook weer.
    Even van me af schrijven.
    Net in het zkh geweest voor een echo.
    Er zat een "ei" was 3cm groot! Hij wist niet goed te zeggen wat het was.
    "iets wat was doorgegroeid".... te groot voor een ei, misschien een kieste.

zegt mij dus helemaal niets, begon wat vragen op hem af te vuren, maar kreeg alleen maar dokterstaal.
    Ze weten dus niet of mijn vorige ei, 2.2 cm, dan wel gesprongen is, ondanks de pregnyl, of dat het dus iets anders is, of gewoon een uit de klauwen gewassen ei is.

Wie kan me wat zinnigs zeggen.....?
    Heb wel een pregnyl prik gekregen, en moet gewoon aan de bak. En afwachten maar.

Ga nog maar even wat zoeken op internet.

Simone, heel veel plezier morgen, geniet van elke seconde! Ik heb gister mijn foto's gekregen, van onze bruiloft... helemaal te gek!

Groeten S.

12. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    ben ik nog een x.
    Heb even verder gezocht.
    Een cyste is dus een doorgegroeide follikel, dus is niet gebarsten en dus is er geen ei gesprongen. Gaat meestal vanzelf weg.
    Maar....nu komt ie.
    De dokter zei wel dat ik gewoon door moest gaan, ook met klussen en dat het toch nog kon zijn dat ik zwanger zou kunnen worden deze x.
    En dat volg ik dus niet, vind daar ook niet echt antwoord op.
    Dus nogmaals.....wie weet dat?

13. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Shaartje, ik wil je geen valse hoop geven, maar ik heb ook een keer een ei gehad, dat bijna 32 mm. was voordat ie sprong. Ik moest toen bloedprikken want aan de hand van je E2 (oestradiol) waarden kunnen ze zien of het een dominantie follikel is en geen cycste. Ik zou toen ook Pregnyl krijgen omdat mn gyn zo schrok van de grote, maar toen ik de vlgde dag weer op controle moest was ie gesprongen! :D Was dus wel een echte eisprong, kon ze ook aan het bloed zien. Dusss nog niet de moed laten zakken en vrolijk aan de klus blijven! Succes meis!

Liefs
    Marjo

14. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Hoi Marjo,
    Bedankt! zal er niet van uit gaan, maar laten we maar hopen dat het gewoon een reuze ei is.
    Ik vind het wel raar dat jullie allemaal bloedtesten krijgen in de 2de helft van je cyclus. bij mij heeft hij daar niets over gezegd, ik ook niet, of vind je dat niet vreemd. Wil ik gewoon te veel?

15. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Tuurlijk wil je niet teveel joh!
    Ik vind het ook vreemd hoor dat ze je niet beter in de gaten houden. Mijn god, op een gegeven moment moest ik wel 4 x in de week bloedprikken had geen aders meer over :)
    Maar dat is ook omdat ik luteale fase insufficiëntie heb (doe maar duur ;) ) dus moest steeds progesteron prikken 3,6 en 9 dagen na mn ei.
    Gewoon op aandringen meis!

Kusss

16. gigi

gigi Actief lid

hey peetje,

even een weetje (jaja ik weet ik kan goed rijmen) ;)

vanaf cyclus dag 21 zou je in principe via het bleod (progesteron stijgt) kunnen zien of je een eisprong hebt gehad, dus daar zou je ieder cyclus om kunnen vragen, een follikel meting is niet altijd standaard maar enige controle is toch wel wenselijk. leg het even voor, als een arts merkt dat je er erg nerveus van wordt dan kunnen ze een iets duidelijkere controle afspreken.

want ook al wordt je ongesteld, weet je nog niet of je een ei hebt gehad, ik word namelijk wel ongesteld, maar geen ei!

leifs Gigi

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Shaartje niet iedereen wordt bloed van onderzocht hoor tijdens de cyclus. Toen ik Clomid en Pregnyl gebruikte was er ook alleen maar echografische controle, overigens is dat met de Menopur die ik nu gebruik ook zo. Elk ziekenhuis heeft zo toch zijn eigen behandelingen en bij sommige mensen is er duidelijk een indicatie dat er extra bloed geprikt moet worden.

18. annika1985

annika1985 Niet meer actief

goede avond allemaal.

hier gaat het toaal niet goed.
    mijn man en ik heb zulke grote ruzie dat we zelf niet weten wat we er mee aan moeten.

en nou kom ik net van de hondentraining af en vertelt een meisje doodleuk van goh annika ik ben zwanger leuk he.

nou ik heb het gewoon niet meer.

veel liefs Annika :(

19. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Annika,

Da's balen dat je ruzie met je man hebt. Hopelijk praten jullie het snel uit.

En ik kan me voorstellen dat het erg zuur is, als iemand anders je vrolijk komt vertellen dat ze zwanger is.

Maar jouw tijd komt ook wel weer hoor.

Groetjes, Jaycey

20. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

hoiii meiden,

annika, jee meid das ook wat zo'n ruzie met je man, hoop dat je het snel weer uitgepraat hebt.
    en onze tijd komt nog wle, maar als ze dat zo zeggen zakt wel ff de grond onder je voeten vandaan he

marjo, hoe gaat het met spuiten en heb je al een fm gehad??

elfje, radna, pientje, hoe is het met onze zwangeren :)

Moon, heel veel plezier vandaag!!!!!!!!!!!!!

peetje, super dat je gebeld hebt en da je woensdag nu al kunt komen, en idd op je strepen gaan staan, deze onzekerheid werkt er niet aan mee.

hoe is het met de rest van de meiden?

hier gaat het redelijk, heb ff een dipje gehad, dus vandaar een paar dagen niet hier geweest, sorry.
    er zijn momenten dat de mk echt alles weer op zijn kop zet en ik geen raad weet met mijn verdriet.
    De clomid weet ik ook ff niet wat ik daarmee moet, mijn temp is omlaag gegaan en blijft laag, lager als mijn normale basis temp. gisteren bloed wezen prikken voor progesteron om te kijk of ik een ei heb gehad en vrijdag weer naar de gyn toe. soms..valt het erg zwaar en komen ook de 3 jaren weer terug toen we voor kylian bezig waren om zwanger te worden, dacht dat ik dat achter me had gelaten, maar soms...
    van de wek ook de maxi cosi en kinderwagen naar beneden gehaald, want die zou de overbuuf lenen, die is bijna uitgerekend en wat doet dat dan zeer, want daar had 'gewoon' over 7 maanden ons kleintje in moeten liggen, maar helaas is dat niet zo :cry: :cry:
    zoo weer genoeg geklaagd, sorry meiden, moest het ff kwijt.

Deel Deze Pagina