Hallo ladies, Ik denk dat in lekker mee kom kletsen op dit topic, als ik jullie verhalen en ervaringen zo lees, dan zitten we een beetje in hetzelfde schuitje. Voor mij is het allemaal nieuw dat gedokter en de follikelmetingen, en soms weet ik het even niet meer, en is het prettig om jullie verhalen te lezen mijn verhaal: Ik heb al iets verteld op het zwanger worden topic, maar ik ben nu sinds een paar weken bij een fert.arts. wij hebben al 12 pogingen gedaan, maar helaas doorverwezen naar de fert. arts. ik kwam daar op dag 16, direct bloedprikken en een follikelmeting, helaas geen ei te bekennen, en dus na 1 week weer teruggekomen, weer geen ei, Ik zit nu al op dag 25 pfff ....dat lichaam wil niet volgens de regeltjes, nu a.s maandag wederom een echo misschien hebben we dan wel geluk, in ieder geval wel prettig dat er direct wat ondernomen wordt. En heb ik geen eisprong, dan ook voor mij ws clomid!
welkom gigi en don! jullie zitten idd in het zelfde schuitje, wat betreft ziekenhuisbezoekjes, provera/clomid blues (alhoewel ik gelukkig weinig last heb van bijwerkingen tot nu toe) en te vreemde soms lange cyclussen....... pffff wat een onzekerheden.... gezellig dat jullie mee komen kletsen, we hebben hier veel aan elkaar en aan elkaars ervaringen!! @runner: dacht ik ook altijd... mijn beste vriendin is nu inmiddels al 23 weken....... (die haal ik niet meer in! hihihihi) liefs elfje
Nog even een vraagje, Ik neem aan dat jullie (in dit Topic) ook wel eens een ovulatietes gebruikt hebben : Mijn arts zei dat, je niet altijd een positieve test hebt en wel een eisprong? ik dacht dat deze testen aardig nauwkeurig waren! Ik heb namelijk de laatste 8 cyclussen geen eisprong gevonden, maar omdat ik wel ongesteld wordt, moet er volgens de arts wel een eisprong zijn. Toch heb ik mijn twijfels Misschien heb ik wel geen eisprong. wie heeft er ervaring met negaieve ovu. testen maar wel een eisprong?
hoi gigi! ovu-testen meten je LH-piek, en die kan op alle tijdstippen op een dag plaatsvinden. het kan dus zo zijn, wanneer je bijvoorbeeld 's ochtends test, je een negatieve test kan hebben en 's avonds je LH-piek, die dan weer 's ochtends gedaald is......en dus de volgende dag weer een negatieve test... mij werd vorgige cyclus, na een FM waar bleek dat er eitje van 19mm zat, aangeraden om vanaf die dag te testen. ik had 3 dagen achter elkaar 2 streepjes, maar nooit even dik.(wat wel zo zou moeten zijn wanneer hij positief is). de 4e dag verscheen er helemaal geen 2 e streepje meer, wat voor mij bevestigde dat de dagen ervoor mijn eisprong had plaatsgevonden. mijn temp kaartje gaf datzelfde aan... ik heb dus eigenlijk ook nog nooit een compleet positieve test gehad.... deze cyclus krijg ik ook nog na het vermoeden van mijn eisprong een bloedtest, om er zeker van te zijn.... liefs elfje
pffff.... Ik dacht alweer dat ik de enige was, Elfje !! Mijn arts zei al: weg met die testen, daar wordt je alleen maar nerveus van, ( omdat die piek inderdaad heel kort kan zijn) We zitten er nu bovenop! vroeger voelde ik mijn eisprong altijd, nu niet meer, dus vandaar dat ik zo druk met ovu testen aan de gang was...... gek werd ik ervan! Ik vraag mij alleen af, (had ik aan de arts moeten vragen) vanaf wanneer kun je zien dat er een ei gaat groeien, ik kom nu elke maandag voor een FM, maar kan het niet na 5 dagen tot een eisprong komen? dus dat ik maandag kom en dat de eisprong al geweeest is op bijv. zaterdag?
ja, volgens mij kan dat... ik had vorige cyclus op cd 11 dat er niets te zien was qua groei, en op cd 17 19mm! maar zal wel (zoals alles) per persoon enorm verschillend zijn! hopelijk heb je maandag een mooi groot ei zitten!! liefs elfje
ja, ik hoop op goed nieuws en een groot ei, wat wel een voordeel is met een FM dat je niet om de dag (op commando) hoeft te klussen! Dat was op den duur ook niet meer leuk.....tjonge jonge. Nu is het gelukkig weer iets relaxter.. @Elfje wanneer krijg jij een FM? zijn daar standaard dagen voor met clomid? groetjes Gigi
ik heb afgelopen dinsdag een echo gehad, om te controleren of er geen cystes zaten, en ik dus weer veilig aan mijn volgende dosis clomid kon beginnen. nu heb ik volgende week donderdag (cd13) mijn eerste FM. ik denk dat dit overigens redelijk flexibel is, want mijn gyneacoloog vroeg me woensdag al terug te komen, maar ivm werk kwam mij donderdag beter uit. was geen probleem!
Dat komt omdat je eisprong met clomid vaak een paar dagen later komt. Vaak geen cyclus van 38 dagen maar meer richting 30, 31 dagen. Met clomid heb je vaak de eisprong rond cyclusdag 17. Heel veel succes, ik hoop dat je eitjes mooi mogen groeien!
hallo gigi en elfje, ja ik heb ook steeds fm , en de clomid heeft bij mij met 50 mg niets uigehaald, nu heb ik weer provera en krijg ik een onttrekkings bloeding , ik heb in 6 maanden maar 1 eisprong gehad met mijn veel te kleine eitjes en dunne slymvlies, maar die is wel gelijk raak gweest. daarom ben ik nu met de comid begonnen van als ik een eisprong heb de follikels groter zouden worden, dus niet (dit keer) nu moet ik van de provera weer een bloeding hebben en dan weer heen, 3 cdag dan clomid erbij 50 mg, tenminste dat is de bedoeling. helpt dat niet wordt het waarschijnlijk 100 mg? ach ik wacht nu rustig af, ik was dus nog niet met temp enzo bezig omdat ik prompt zwanger was geraakt, de vorige keer. dr is me wel veel uitgelegd enzo toen, maar dat gaat dit keer wel komen, nu is het alleen fm en provera. ik dacht dat je van provera ook een eispong kreeg ,maar dat is niet zo van mijzelf krijg ik ook geen ongi, alleen met behulp van provera. de clomid is voor de eisprong legden ze mij uit, en om de eitjes te laten groeien. nu snap ik er iets meer van is ingewikkeld allemaal. zelf dacht ik bloeding = eisprong maar niet met provera dat is alleen ontrekkings bloeding. ja ik heb steeds zo veel vragen als ik weer heen moet. is vrij nieuw voor me, ja vanaf sept 05 maar heb veel aan deze site gehad echt waar!!! groetjes aan jullie allemaal , liefs donna xxx
hoi don, hopelijk krijg je een mooie eisprong met 50 mg! en stel je vragen hier ook gerust hoor! er zijn een hoop meiden hier die je misschien kunnen helpen! liefs elfje
don en gigi, welkom hier. gezellig dat jullie mee komen kletsen! heel veel sterkte, en wel snel zwanger worden hoor!
nou......pffff snap er niks meer van. Ik heb afgelopen maandag (cd 23)een Fm gehad niets te zien, bloedgeprikt oestrogeen en progest. en woensdag werd ik gebeld: ik had nog geen eisprong gehad. Ik moet maandag terugkomen. Nu denk ik toch echt dat ik vandaag ongesteld ga worden, 't is nu nog een beetje bruine afscheiding (sorry voor de details!) Maar ik denk dat het doorzet. Dan heb ik dus geen eisprong gehad, toch? Is dit herkenbaar voor iemand (heerlijk zo'n forum waar je al je vragen kan afvuren) groeten gigi
nou daar snap ik dus ook niks van! dan zit je nu op dag 28 toch? dan zou je toch op dag 14 ongeveer een eisprong gehad moeten hebben, lijkt mij. raar dat ze dan niks gezien hebben maandag. maar zou toch nog even afwachten hoor tot het echt doorzet. succes!
hoi gigi! wat gek meid! als het nou niet doorzet en alleen maar spotting is, kan het dan niet juist je eisprong zijn??? ik weet het ook niet? even afwachten maar...... liefs elfje
nou, elfje dat bedacht ik mij dus ook want er zit wel doorzichtig slijm doorheen (oeps daar ga ik weer met de details dit is idd cd 28 en op cd 16 is er bloed afgenomen toen was er niets te zien van een ovulatie misschien is dit wel de eisprong!! yeah!! ik heb ook niet echt een ongigevoel want dat heb ik meestal onderin de rug, dit is echt middenpijn!! Ik denk dat het klussen wordt vanavond of ben ik al te laat?, misschien op het randje, gister kwam er niets van, we kregen onverwacht een logee. trouwens bedankt voor al jullie antwoorden, greetz Gigi
@ Gigi Is er alleen op dag 16 bloed afgenomen bij jou? Want dan kan het toch best zijn dat je na dag 16 je eisprong hebt gehad? Ik weet nog wel dat er bij mij twee keer bloed afgenomen werd per cyclus. Op dag 21 en dag 28. En dan werd er gekeken, duurde wel twee week voordat ik de uitslag kreeg, en dan was ik alweer ongie geworden dus ik wist zelf van te voren al dat ik de eisprong al gehad had. Misschien heb je hem al gehad, en mocht ie er nu aankomen, veel klus plezier. Heel veel succes!!
@Yolanda: nee, ook op cdag 23 is er bloed afgenomen, en dit was negatief, wat betreft de eisprong, vandaar dat ze zei dat dit een lange cyclus zou worden dus a.s. maandag weer terug voor een FM. Fantastisch dat inw. echo apparaat Hihihi! de Ongi zet niet door dus....ach, geduld (waah!)
ah oke, kijk dan heb ik dat niet meegekregen. Ja idd zit er niks anders op dan afwachten, maar dat maakt het niet minder vervelend, al dat afwachten Heel veel succes dan maar met de follikelmeting!!!