vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hey meiden,

Marjo, als je je ongerust maakt moet je gelijk het ziekenhuis bellen hoor. Vind het nog steeds vreemd dat je eitjes niet springen.

Jaycey, het is echt balen dat je duivels er zijn, ik hoop dat je nu zwanger kan worden zodat je niet moet overstappen op IVF.

Istanbul, hoop dat de 100mg Clomid aanslaat!

Vandaag mijn NOD en nog niks te zien, temp blijft ook mooi. Maar ik ga nog niet testen :) Nog ff nagelbijten dus :)

Liefs

Kirby

2. annika1985

annika1985 Niet meer actief

goedemorgen dames.

nou bij mij zijn de duiveltjes goed doorgebroken.
    maar gister ook al bloed verlies wat is dan je eerste dag?

veel liefs Annika

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Annika, als het gisteren rood bloed was, dan was gisteren je eerste dag...

4. annika1985

hoi hoi

ok dank je wel.
    heb ff mijn banner verandert.

veel liefs Annika

5. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

goeiemorgen allemaal,

marjo, ben erg benieuwd hoe het met jou is meid???

jaycey, bij welke verzekeraar ben je?? ik weet dat bij oz en menzis je alleen een eigen risico hebt wat je moet betalen bij ivf. dus je betaalt een gedeelte van de medicijnen zeg maar. is geloof ik bij allebei rond de 3-400 euro.
    ik kan het precies navragen voor je als je wil, mijn schoonzusje heeft dat nl gehad.

annika, eindelijk verder

kirby, wat ongelofelijk spannend bij jou zeg

6. annika1985

hoi hoi sam.

ja inderdaag eindelijk verder.
    werd tijd.

veel liefs Annika

7. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lief van je Sam,

Ik ben verzekerd bij IZZ, dat is een onderdeel van VGZ. Ik heb het daar al nagevraagd, en de 1e poging wordt niet vergoed. Ik heb nu een wijzigingsformulier ingestuurd, met de vraag of ik mijn verzekering uit kan breiden. Dan wordt ook de 1e poging (plus medicijnen) vergoed. Als je dat formulier voor 1 november instuurt, en het wordt goedgekeurd (ze kunnen het ook nog afwijzen), dan gaat de nieuwe verzekering per 1 januari 2007 in. Voor mij zou dat goed zijn, heb ik nog 1 maand rust, voordat ik aan het zwaardere traject moet beginnen.

Maar hopelijk heb ik het voor niks aangevraagd en wordt de laatste poging mijn gelukspoging.

Mijn beste vriendin zei: Let maar op, de laatste poging is raak. Dat vind ik net iets voor jou om op de valreep nog zwanger te raken.

Ik hoop dat ze gelijk heeft.

Ik blijf jullie allemaal volgen en ik hoop dat iedereen snel zwanger mag zijn.

Liefs, Jaycey

8. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey lieve meiden,

Jaycey: Aaarrrgh wat onwijs balen meissie stomme :evil: !
    Ik hoop ook met heel mn hart dat de 6e poging raak mag zijn, heb je veel last van buikpijn enzo?

Annika: Gelukkig dat ze er voor jou nu eindelijk zijn, zo zie je maar de een zit erop te wachten voordat ie verder kan en de ander wenst ze het liefst 9 maand na verweggistan. Begin je op dag 3 nu met clomid?

Kirby: Spannend meis, goed ook dat je temp nog hoog is! Hopelijk heb je nog nagels over aan het eind van deze dag ;)

Sam: Hoe gaat het met jou?

Istannbul: Succes met de 100 mg.! Hopelijk doet dat wat het moet doen!

Nou, ik heb gewoon 12,5 uur geslapen vannacht :confused:
    Hub maakte me om kwart voor 12 (oude tijd) maar wakker omdat ie ongerust was. De misselijkheid is gelukkig over, maar het opgeblazen gevoel en de druk op mn buik helaas niet :( Het is nu ook weer niet zo dat het echt ondraaglijk is, maar het steekt gewoon gemeent bij elke inspanning. Als het te erg wordt in de loop vd dag, gaan we alsnog bellen of we terechtkunnen, maar probeer het uit te zingen tot morgenvroeg. Kan om half 10 terecht. Tot die tijd veel drinken en rust houden.. Het is zo ontzettend naar als je niet weet wat er in je lichaam gebeurd, ga ook tegen mijn gyn zeggen dat ik het geen goede gang van zaken vind, dat als zij op vakantie gaat er geen fertiliteitsarts is die haar taak overneemt. Dit hadden ze woensdag al kunnen zien aankomen!

Liefs
    Marjo

9. gigi

gigi Actief lid

hoi Marjo,

ik wil je niet bang maken maar ik heb 2 jaar geleden ook zo'n ontzettende pijn gehad en bleek een cyste van 4 cm ! te hebben, ben daar wel gelijk aan geopereerd omdat door de grootte je eierstok kan ombuigen en in het ergste geval afsterven....misschien toch even een echo in het ziekenhuis laten maken? een normale gyn. heeft hier ook wel enigzins verstand van hoor!

sterkte succes!

10. annika1985

hoi hoi maro.

ben blij dat het ietsje beter met je gaat.
    ja ik ga morgen beginnen aan de 100mg clomid.
    eindelijk. hahaha

veel liefs Annika

11. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey wat naar zeg Gigi, en hoe ging dat dan verder? Heb je er geen schade aan overgehouden? Ze halen het zeker weg dmv een kijkoperatie denk ik..
    Morgen heb ik ook een afspraak staan voor een echo dus dan zou ze het gelijk kunnen zien wat er aan de hand is..

Liefs
    Marjo

12. sam mv kylian

hoiii marjo,

ik hoop dat je morgen wat wijzer word.
    sterkte

xxx sam

13. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    he marjo,

jou lichaam doet altijd wat anders he :( succes met de echo, misschien zijn er wel een paar of 1 ;) eitjes bevrucht en heb je daarom last! hoop t voor je!

Sam, hoe is t met jou?

annika, met jou oook alles goed?

liefs radna

14. sam mv kylian

hoi radna,
    hier gaat het wel goed hoor, nog 5 daagjes provera en dan kan ik ook eindelijk weer verder.
    op naar ronde 3.

hoe is het met jou?

marjo, heel veel succes zometeen en zeg maar eens goed dat dit zo niet kan

15. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Meiden, het is gelukkig niet zo erg als verwacht, heb goed nieuws :D :D

Vanochtend ben ik gelukkig weer bij mn eigen arts geweest en die heeft bevestigd dat de gyno die ik vorige keer had een behoorlijke inschattingsfout gemaakt heeft.
    Het waren gele lichaampjes die nog op mn eierstokken zaten, maar de follikels waren echt alledrie gesprongen :)
    Mijn progesteronwaardes hebben dat bevestigd die waren heel hoog, en het baarmoederslijmvlies is ontzettend ingedikt.

Ik heb wel een behoorlijke overstimulatie eraan overgehouden, daar komt ook de buikpijn vandaan, maar nu zag ze dat het er misschien 4 waren ipv 3 :confused:
    De andere follikels zou verstopt hebben gezeten, maar is niet helemaal zeker..

Jeetje, ik had echt verwacht met een kuurtje Provera naar huis te worden gestuurd, had totaal de moed laten zakken. Maar als ik 5 november nog niet ongi ben moet ik gelijk weer bellen, dat is al bijna!
    Vandaag nogmaals progesteron laten prikken en dan woensdag bellen voor de uitslag.

Vandaag is mn man ook jarig, dus dit was wel even goed nieuws! Ben zo opgelucht, maar moet wel rustig aan doen omdat ik zulke opgezette eierstokken en buikpijn heb, veel drinken enzo..

Liefs een opgeluchte Marjo

16. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    hay..

Nou ik ben vandaag weer naar de gyno geweest...
    Clomid resistent :cry: maar dat wisten we de vorige keer alwel..
    Hij belt mij voor het einde van volgende week op hoe we nu verder gaan...
    Hij zat zelf te denken aan een combi van Clomid en (als ik het goed gevonden had op het net) Metformine.. weet het alleen niet zeker dat het zo heet... Het was een middel dat Suikerpatienten gebruiken..

Het wachten is weer begonnen...pfff :(

17. sam mv kylian

heyyy marjo,
    toch nog goed nieuws. wat goed om te horen dat ze dus wel gesprongen zijn.
    maar oww wat een blunder van die gyn zeg :(:(
    nu dus afwachten voor jou

heyy joyce,
    ik baal zo met je mee, weet zo goed hoe je je voelt.
    het middel is volgens mij idd metformine van wat ik gehoord heb.
    heel vele sterkte en ene dikke knuf van mij

18. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Nou Marjo, da's inderdaad nog eens goed nieuws, en ook nog eens 4, als daar geen mooie van gaat innestelen weet ik het ook niet meer, spannend. Ik hoop dat het gelukt is.

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow gelukkig toch nog goed nieuws Marjo!
    Dat maakt die verschrikkelijke 2 wachtweken gelijk korter :D
    Nou ben echt wel benieuwd hoe dit af gaat lopen!
    Daar moet toch haast een zwangerschap inzitten!
    En nog gefeliciteert met je man!

Succes met de laatste paar daagjes!

20. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Bedankt meiden, ben er helemaal hyper van gewoon :D
    En indd die wachtweken zijn best te doen als je niet weet dat je erin zit hahaha ;)

Joyce: Voor jou minder leuk nieuws. Ik hoop dat clomid samen met metformine meer resultaat biedt! Succes met het wachten tot eind komende week. Tot die tijd, gooi hier lekker je frustraties enzo eruit, het helpt (ook al is het maar een beetje)
    Sterkte!

Liefs
    Mar

Deel Deze Pagina