vragen over clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by elfje, Mar 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Hoi dames,

Wacht niet met klussen op de FM!
    Mijn eerste clomidcyclus was mijn eisprong dag 22... dus de volgende cyclus was mijn eerste FM dag 18... achterafgezien was ik toen al 4 dagen zwanger! Het om de dag is zeker minder leuk maar wel voor een heel goed doel!

2. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hee caecilia!
    ik weet nog hoe dat ging idd bij jou, wij zijn dus ook alweer een aantal dagen begonnen.... heb deze cyclus op cd13 mijn eerste FM, en had mn eisprong vorige cyclus op cd 17....maar zijn dus nu voor alle zekerheid al aan de slag :oops: hihi
    liefs elfje

3. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @elfje, heel goed meid...geen kansen laten liggen!

4. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    @runner, meissie!!!!
    ben benieuwd hoe het met je is!!
    heb je nog actie ondernomen?
    liefs elfje

5. ilseD

ilseD Lid

Jan 10, 2006
    95
    0
    0
    Hoi iedereen,
    ik kom me hier ook maar aanmelden. Heb sinds ik gestopt ben met de pil in oktober een onregelmatige cyclus (46, 41, 32, 39 dagen) en in deze cyclus zit ik nu op dag 55 zonder duivels of positieve test. Heb vanmiddag mijn gynaecologe gebeld en ik mocht onmiddelijk langskomen voor bloedafname. Dit is dus gebeurd en morgen krijg ik de resultaten.
    Ze was heel vriendelijk en zei dat uit het bloed bepaald kan worden waar ergens in de cyclus ik zit en of ik wel een eisprong krijg. Dan gaan we beginnen met medicatie. Ze zei er nog doodleuk bij dat dit dan goed opgevolgd moet worden dat er niet te weinig of te veel gegeven wordt, "zodat er geen 2 eicelletjes vrijkomen" :confused: Plots realiseerde ik me dat het dan toch niet de normale natuurlijke weg zou zijn die we volgen. :(
    Tja, mijn verhaal is voor iedereen van jullie hier heel herkenbaar zeker... Ben toch blij dat ik eindelijk gebeld heb!
    Groetjes, Ilse

6. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    welkom ilse!
    fijn dat je gyneacoloog kordaat optreedt! ja, het blijft een gek gevoel, dat je lichaam een beetje hulp nodig heeft, om zwanger te raken.. soms bedenk ik me wel eens, dat wanneer ik in een totaal andere tijd had geleeft, ik waarschijnlijk geen kans had gekregen! ik heb gelukkig geen enkele bijwerkingen gehad van de medicatie....hopelijk slaan voor jou de medicijnen direct aan, en ben je gauw zwanger!
    tot die tijd kan je prima hier je "ei" kwijt.(niet letterlijk natuurlijk)
    liefs elfje

7. ilseD

ilseD Lid

Jan 10, 2006
    95
    0
    0
    nee, mijn eitjes hou ik lekker voor mezelf! ;)

8. gigi

gigi Actief lid

Hoi ilse, welkom

Ik zit zelf nog niet zo heel lang op dit forum, maar steun, begrip en antwoorden vindt je hier zeker, iedereen leeft met elkaar mee.

Ik hoop dat je goed geholpen wordt door de gyn. maar zo te horen is deze netzo kordaat als die van mij, en laat er geen gras over groeien!

succes meid!

Gigi

9. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    @ilse, welkom!

mijn temp is vandaag met 0,1 gestegen (36.9).
    heb nog niet gebeld.
    zit nog steeds te hopen dat het nog goedkomt!!
    weet niet meer wat ik moet doen.

wat zouden jullie doen?

10. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    @runner: ik zou toch even bellen met de poli, en je situatie voorleggen.. meestal krijg je dan toch een verpleegkundige aan de telefoon. die kan dan eventueel jou situatie weer bespreken met de gyneacoloog... misschien zeggen ze dan wel, wacht nog even af. dan weet je dat ook weer...of misschien laten ze je toch eventjes langskomen voor bijv. een bloedafname....

hoe is je temp de afgelopen dagen gestegen dan? soms kan het volgens mij namelijk zo zijn, dat je een eisprong hebt en dan maar 0,1 graad stijgt per dag.. (zie ik hier weleens op de temp kaartjes)

sterkte meid!
    en weet: je bent geen zeur als je belt!!!!!(ook al komt er niets uit)
    liefs elfje

11. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    pfff, net gebeld, maar na overleg moet ik toch wachten tot juni, gadverdamme, nog 3 weken wachten op helemaal niks.
    merk wel dat ik de laatste tijd heel erg negatief ben en om alles ken janken. vind nu toch echt dat dat moet stoppen!!
    maar ja, hoe zet je het uit je hoofd??

12. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hee runner!
    ze kennen in elk geval nu je verhaal. balen dat je nog zo lang moet wachten meid! pffff valt niet mee...
    probeer zo veel mogelijk je zinnen te verzetten, ga er lekker op uit, spreek zoveel mogelijk met vrienden af....zorg voor een vol programma! zo gaat de tijd het snelst en ben je voor je het weet in juni aanbeland! je bent toch ook net gestopt met roken? ik was toen ik net gestopt was, ook een tijdje down en moe en snel geirriteerd.... schudt het van je af meid, het leven heeft meer te bieden!! (zeg dit ook veel tegen mezelf, om ook niet helemaaaaal stapel gek te worden)
    hou je temp gewoon nogsteeds in de gaten, blijf gezellig doorklussen met je ventje..., zo kom je je tijd het beste door...
    sterkte meis!
    liefs elfje

13. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    Hallo dames,
    Na een tijdje meelezen zal ik hier dan ook maar mee komen praten. Ik zit nu middenin kuur 4 van Clomid 50mg. Hiermee heb ik wel een eisprong, maar helaas zijn de eerste 3 keer op niets uitgelopen.
    Ik heb, in tegenstelling tot Elfje, wel heel veel last van bijwerkingen, last van opvliegers, ontzettend emotioneel, vocht vasthouden...Maar goed, alles voor het goede doel he!
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik een klein beetje sceptisch ben geworden, dat als het nu nog niet is gelukt met de eerste 3 kuren, waarom zou het nu dan ineens wel lukken om zwanger te raken. Herkennen jullie dit?
    Verder heb ik aan de andere kant nu ook wel dat ik heel erg het positieve wil vasthouden. Wil mijn lijf niet meer als "falende" zien. Ook ons zal het vast een keer lukken om die grote droom te verwezenlijken...

Hoop hier veel uit te kunnen halen op de site, heb wel behoefte aan een luisterend oor af en toe!

Groetjes, Gio

14. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hoi giovanna!
    vervelend, dat je zoveel last hebt van de bijwerkingen! ik ben blij dat me dat bespaart is gebleven tot nu toe...
    jij zit nu dus in je 4e clomid cyclus, wordt je nogsteeds zoveel gecontroleerd? ik word namelijk deze cyclus nogmaals helemaal door de molen gehaald, en wanneer dit dan geen zwangerschap oplevert, geven ze me clomid mee voor een paar maanden....zonder controles! in de hoop natuurlijk dat ik in die maanden zwanger raak..
    heb jij je eisprong met clomid iedere keer op dezelfde cd gehad?
    pffff wat een vragen he? ik ben gewoon erg benieuwd naar verschillende ervaringen.....
    ik heb donderdag weer een FM, ben best zenuwachtig....., vorige cyclus was 50 mg genoeg, zal dat deze keer weer zo zijn???? blijft spannend...
    liefs elfje

15. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    ik heb nog nooit een FM gehad! Ik heb gewoon de Clomid meegekregen en zolang die een ei oplevert hoef ik niet tussentijds terug te komen. Wel bloedonderzoeken gehad natuurlijk, en die wezen allemaal op PCOS.
    Ik heb na deze cyclus nog 2 cycli te gaan, als ik dan nog niet zwanger ben gaan we een verder behandelplan uitstippelen en zullen de onderzoeken voor IUI in gang worden gezet. Ik hoop met heel mijn hart dat dat ons bespaard word...
    Ik heb niet iedere keer op dezelfde dag mijn eisprong. 1e cyclus was op CD 19, 2e op CD 21 en afgelopen cyclus op CD 16 al! Ik voel hem nu ook heel duidelijk, en dat is zo´n geruststelling!
    Hoeveelste kuur heb jij nu gehad?

16. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    ik zit pas in mijn tweede cyclus...
    ik ben al door verschillende mensen "gewaarschuwd" om op tijd te starten met de klusweken.... omdat de eisprong zomaar eerder kan plaatsvinden deze cyclus... (vorige cyclus cd17)... ben uit voorzorg dus al op cd7 gestart met om de dag vrijen...hihihi zitten we iig goed...
    jij loopt een kleine week op mij achter zie ik... spannend!
    liefs elfje

17. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    ja ik ben nu nog ongesteld, morgen en donderdag nog een tablet en dan maar druk aan de slag...hihi.
    Moet eerlijk zeggen dat wij er ook wel eens 2 dagen tussenlaten hoor, alleen niet van dag 14 /tm dag 21, dan doen we het echt wel om de dag...alle kansen benutten...

18. ilseD

ilseD Lid

Jan 10, 2006
    95
    0
    0
    Ik zit eigelijk al van januari op dit forum, maar moet bekennen dat ik het deeltje 'vruchtbaarheidsbehandelingen' altijd overgeslaan heb. Dacht/ hoopte dat dit mij niet zou overkomen... Ik heb dus vanmorgen mijn gynaecoloog gebeld voor uitslag bloedonderzoek. Blijkt dat ik nog geen eisprong gehad heb (dit na 56 dagen) maar dat ik hem over een dag of 3 zou mogen verwachten (hoe ze dat zien?). Donderdag moet ik bij haar gaan voor een prik (bloed of iets anders heb ik vergeten vragen) en voor de rest weet ik niet wat er nog gaat volgen. Was zo druk op 't werk dat ik geen tijd had om alles te vragen. Hoe gaat het nu verder? Weet niet goed wat ik allemaal moet verwachten... :(
    Wat is FM trouwens? Follikelmeting?

19. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hoi ilse,
    een FM is inderdaad een follikelmeting..
    ik denk dat ze aan de hand van je progesteron waardes hebben kunnen zien, dat je eisprong er aan zit te komen...
    en tsja die spuit... kan zijn dat ze pregnyl bedoelt??? maar daar weet ik helaas niets van af...
    spannend!
    liefs elfje

20. Schippertje

Apr 28, 2006
    21
    0
    0
    Hallo allemaal!

Wordt inmiddels een drukke boel hier! Welkom alle 'nieuwelingen'. 'Fijn' dat jullie er zijn, elk verhaal en elk gevoel is weer een steuntje voor mij... Al hoop ik dat jullie snel in het 'zwanger'forum meepraten!

Ik ben inmiddels bijna 3 weken overtijd. Temperatuur is nog niet hoog, en het lijkt er dus op dat Clomid gefaalt heeft! Morgen moet ik naar de Gyn, ik hoop dat hij me een beetje verder gaat helpen. Over 2,5 week gaan mijn vriend en ik trouwen, daarna lekker op huwelijksreis en alle onderzoeken zullen we dus zowiezo tot eind juni opschuiven.

We zullen wel zien waar het allemaal naartoe gaat. :(

Liefs Schippertje

Share This Page