vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gigi

gigi Actief lid

@schippertje, ik moet zeggen dat ik het wel heel fijn vind zo;n eigen stukje/plekje op dit forum, in dit topic zit iedereen een beetje in hetzelfde schuitje.

Ik heb afgelopen maandag een FM meting gehad, en het was allemaal niet geweldig, er was 1 blaasje van 10 mm, maar ze dacht niet dat deze nog groter werd??? :( Dus het zal wel zo zijn dat mijn eiblaasjes niet goed groeien ofzo. Natuurlijk ook weer een buisje bloed, en vanmiddag word ik gebeld over de uitslag.

Ik hoop dat mijn ongi een beetje doorzet want het is al 2 dagen aan het beginnen. Nou ja, hopelijk heeft ze een plan van aanpak, ben al flink aan het dieeten want ik was iets aan de zware kant vond ze, ondertussen vermaak ik mezelf blij met een komkommer en Joghurt! ;)

Groetjes Gigi

2. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Hallo dames,

Ik meld mij hier ook! Sommige hebben mijn verhaal al gelezen elders, zo niet dan hier nog even in het kort:

om te beginnen heb ik geen eisprong. Maar dat kan worden verholpen met Provera (menstruatie opwekken) en daarna, hup aan de Clomid! Beginnen met 50 mg Dus over een een dag of 14 ga ik beginnen met Provera en dan met Clomid. Op de 21 ste dag een bloedonderzoek om te kijken of ik een eisprong heb gehad.

En ja dan nog iets: mijn man heeft maar 15 procent goede zwemmers. Normaal gesproken is dat 40 procent Wat een verschil! Hij moet dus volgende week voor de 2de keer een potje aanleveren en dan doen de test nog een keer.

Dus al met al: het ligt aan ons beiden.

Dus wellicht helpt de clomid en zwemt er een goed zaadje naar binnen....Anders IVF ofzo? Ik weet het allemaal nog niet. Eerst die eisprong maar eens opwekken.

3. gigi

gigi Actief lid

jeetje Mijnimeel, dus jullie moeten er beide voor knokken! da's dubbel zwaar.

nou veel succes, en schrijf het hier maar op hoor! ;)

de zwemmers van mijn wederhelft zijn gisteren onder de microscoop gegaan, ik ben benieuwd. Hoe lang duurde het voordat jullie daar de uitslag van kregen? Hij doet nonchalant maareh......het is toch best wel spannend!

4. Schippertje

28 apr 2006
    21
    0
    0
    Dat lijkt me inderdaad frustrerend als het aan beide personen ligt...

Mijn vriend heeft ook een beetje lui zaad, maar er is niet gezegd dat het heel slecht is. Weet geen percentage ofzo....

Vertrouw dus volledig op zijn talenten... ;)

Sterkte ermee, en hou ons op de hoogte!

Liefs Schippertje

5. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ja, echt balen! Hier opschrijven gaat wel ukken ;)

6. anomiepje

anomiepje Lid

1 mei 2006
    44
    0
    0
    overijssel
    hallo allemaal,

na ook een tijdje meegelezen te hebben,wil ik ook graag meepraten met jullie.
    Heb in jan. mijn spiraaltje eruit laten halen en sindsdien een onregelmatige cyclus, voorgelegd aan mijn huisarts en die gaf mij de keuze, gelijk naar de gyn. of nog wachten. Ben natuurlijk gelijk gegaan.
    Eerste afspraak gehad, inwendige echo gehad en bloed afgenomen, de gyn. zit te denken aan PCOS.
    Ben net ong. geworden en ben nu bezig met tempen. Moet in juni weer terug komen voor de uitslag, op zich klinkt dit allemaal niet zo erg en ik hoop dat het nog meevalt maar je bent er wel mee bezig. Voel ik mijn eisprong, wat is dat krampje??
    Soms word ik gek van mijzelf maar ook voor ons is het natuurlijk voor een goed doel!!
    Moet dus nog even wachten tot juni en dan heb ik de uitslag!!

7. gigi

gigi Actief lid

hallo meiden....heb ik weer:.. vandaag de reeds vermoede :evil:
    wat ik al verwacht had, de fert.arts heeft mij gebeld en er was in het bloed (MAANDAG) geen eisprong te zien, maar omdat ik toch regelmatig ongesteld ben 28 - 32 dagen vindt ze het toch vreemd.

Ik had gehoopt deze ronde met clomid te starten (omdat mijn gevoel zegt dat ik het laaste half jaar geen eisprong heb gehad) maar de dr. wil nog 1 cyclus met bloedbepaling en inw. echo's kijken of ik echt geen spontane eisprong heb! BALEN!!!!

dus voor mij nog geen eisprong! (denk ik) :(

8. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    goedenavond lady's!
    wat een gezellige drukte hier!!

@schippertje:succes morgen bij de gyneacoloog!
    @mijnimeel: hee meis, welkom hier! hopelijk slaat de clomid bij jou snel aan!
    @gigi: balen joh! zeker dat je ook nog een maand moet aanklooien!
    @anoniempje: hopelijk voor jou een gemakkelijke oplossing, na je uitslagen in juni!

ik ben hartstikke zenuwachtig vanavond.... moet morgen weer om half 9 voor mijn eerste FM!!! ik hoop zo dat ik wederom een goed ei heb.. nu heb ik het gevoel dat mijn eisprong deze cyclus eerder komt dan vorige keer...
    liefs elfje

9. gigi

gigi Actief lid

nou, elfje ik duim voor een supergoed ei! en met een beetje geluk al iets eerder.....het wordt weer spannend!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve meiden,
    Wat vreselijk dat dit onderdeel van de site steeds drukker wordt bezocht. Ik vind het elke keer weer een domper als iemand zich extra aanmeld hier, bah.
    Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen en hoop echt dat het niet zover hoeft te komen dat het op IVF of ICSI aankomt.
    Ik lees met jullie mee maar kan nog niet altijd alle verhalen uit elkaar houden....
    Het is ineens heel snel gegaan hier, ff niet gekeken en veel nieuwe namen. Ik zal wat beter gaan opletten en daar waar ik misschien een antwoord of suggestie heb zal ik jullie ondersteunen.
    Heeeeel veel succes meiden!
    Hoop dat jullie allemaal zo snel mogelijk je zwangerschap kunnen aankondigen.
    Liefs Elmo

11. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    lieve elmo!
    hartstikke lief meid, dat je ons hier een hart onder de riem komt steken! je hebt eigenlijk al genoeg aan jezelf.... ik heb het idee dat er morgen veel van ons weer in de beugels bij de gyn liggen (lekker plastisch)..... jij toch ook??? veel succes meissie!
    liefs elfje

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Elfje,
    Ik hoop in de beugels te belanden morgen....
    dat betekend de terugplaatsing.
    Nog een paar uurtjes en dan zullen we het weten!
    Liefs

13. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    goedemorgen lady's!!
    nou ik kom net van gyneacoloog vandaan, zat er een heeeele jonge co-assistent bij, zet ie een enorme lamp op mn kruis!! zegt de gyneacoloog, draai maar een beetje weg, dat geeft teveel reflectie op het echo scherm...... ik dus lichtelijk gegeneerd, maar ja...
    mijn eitje groeit goed!!
    vandaag was hij 13 mm, ik moet vanaf morgen weer starten met ovu-testen, bij een positieve test moet ik bellen voor een samenlevingstest, daarna op cd 23/24 terugkomen om bloed te prikken...
    pffff ik ben blij dat het er nu naar uitziet dat 50mg deze keer weer zijn werk heeft gedaan......
    liefs elfje

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Goed zo Elfje!
    Broeden, broeden, broeden!!
    Elmo

15. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @anoniempje: welkom hier. Ben zelf ook net nieuw.
    @ elfje: wat vervelend van die lamp. Ik zie het al voor me......

16. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    Ik heb vandaag weer mijn laatste dosis Clomid erop zitten, nu is het weer afwachten op het eitje. Had gisteren wel flinke steekjes, die ik normaal rond mijn ei ook heb, ik mag toch hopen dat dat nog niet mijn ei was, CD 6, dan kan het nooit een goed ei zijn, en daarbij had ik gisteren mijn menstruatie nog en konden we dus niet "aan de slag"...
    Vanaf vanavond beginnen voor ons weer zo´n 2 weken "feestweek"! LOL!

Elfje, blijft toch altijd vervelend in die beugels liggen he... je bent daar zo kwetsbaar en onzeker, althans, ik wel...En zeker met een co erbij...pfff

Alle nieuwe meiden ook welkom hier!

17. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik ga hard duimen voor een mega ei Elfje. En idd erg genant zeg als er een co bij je piep zit met de schijnwerper erop. Zou ik me ook erg opgelaten bij voelen....

18. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @ Giovanna: succes deze weken.

19. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    heel veel succes deze ronde elfje. dat zul je altijd zien dat er dan zo'n co assistent bijzit. gelukkig was je gynaecoloog iets handiger. bij mij zat er de vorige keer ook een co assistent bij. wel een vrouwelijke dat scheelde weer. toen de gynaecoloog vroeg of ik ermee zat dat ik nog niet zwanger was en vervolgens een traantje begon te lopen voelde ik me wel wat minder. maar ja, het is ook niet niks.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die beugels is voor niemand een hobby denk ik....
    De artsen gaan er ook allemaal anders mee om vind ik.
    De een doet er heel luchtig over (luchtig is het zeker ;) ) en de ander houdt het net zo klinisch als het al is.
    Een tijdje geleden was mijn ei moeilijk te meten waardoor doc. een aantal keer moest meten....
    Ik tegen doc.: "als ik straks een blaasontsteking heb hou ik jou verantwoordelijk"....
    Doc. lachen.
    Zo is het wat minder beladen vind ik altijd. Probeer ze aan het lachen te krijgen...ze zien waarschijnlijk de hele dag zure gezichten...en andere dingen uiteraard 8)

Toi toi toi

Liefs Elmo

Deel Deze Pagina