vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Nou ik mag straks gaan beginnen met Puregon...
    Wordt nog spannend want bij het aanzien van een naald wordt ik lettelijk misselijk...
    Maar eerst nog even ongesteld worden...

Hebben meer mensen dit gehad... veel moeite met naalden? Zoja hoe ben je eroverheen gekomen...

2. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi dames.

sorry dat ik zolang niks van mij heb laten horen.
    heb mijn email moeten wijzigen en daardoor ff niet op de site.

mijn hier gaat het opzich wel redelijk.
    heb alleen nog niks gehoord van een huisje maar dat verwacht ik volgende week.

sorry.
    hoe is het met jullie?

veel liefs Annika

3. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi.

hoe is het met onze zwangeren?

veel liefs Annika

4. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

hoi joyce, ik ben niet bang voor naalden, maar als ej het zelf moet doen is het toch anders. dus begrijp je angst een klein beetje.
    ik heb toen ik de eerste keer puregon moest zetten een half uur met de pen in mijn hand gestaan en iedere keer tot 3 geteld en dan zei ik bij mezelf; bij drie zet ik de naald erin, maar toch iedere keer net niet.
    na een half uur zo heb ik john weggestuurd zodat ik helemaal alleen was en toen heb ik hem in 5 minuten gezet.
    het viel echt reuze mee en als je het gedaan hebt snap je niet dat je niet gedurfd heb.

veel succes meid

5. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo lieve meiden,

Ook ik mis jullie nog steeds, we hadden zo`n gezellig groepje en dat mis ik een beetje bij de juni mama`s (dat zijn zo ontzettend veel meiden).
    Elke dag lees ik hier ff hoe het met jullie gaat.
    Ik heb ook altijd problemen met mijn gewicht maar dan de andere kant, ik wordt heel snel te zwaar (ik ben nu 77 kg en 1m72 lang) ik ben niet erg mager (maar ja daar moet ik nu maar niet te veel aan denken).

Wel ligt mijn schoonvader in het ziekenhuis, hij is ernstig ziek, gisteren zijn ze erachter gekomen dat hij een tumor in zijn dikke darm heeft en uitzaaingen heeft in zijn lever, ook heeft hij een longontsteking.
    Hij heeft een aantal keren gezegd dat hij wel graag juni wil halen.
    Deze situatie is zo dubbel voor mij, aan de ene kant wordt je gefeliciteerd en aan de andere kant is mijn schoonvader zo ziek dat hij geneens 3 kwartier bezoek kan verdragen.

Met mij gaat alles goed, de misselijkheid wordt minder, wel ben ik nog erg moe.
    Ik hoop echt dat er snel meer meiden volgen.

Veel liefs van Senna

6. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hai lieve clomid-babes!

ik ben vandaag voor het eerst bij de verloskundige geweest.... super leuk!

het kleintje beweegt enorm en doet het hartstikke goed!

foto staat in mn album....

@marjo: je mag alweer bijna aan de primolut toch? ik hoop dat de cystes nu bijna weg zijn!

@sam: jij hebt toch weer een dezer dagen een FM? ik hoop op een mooi ei voor jou!

liefs elfje

7. sam mv kylian

heee meid, wat leuk dat je bij de verloskundige bent geweest, altijd leuk he.
    mooie echofoto's meid.
    en je buikje begint ook al te groeien, gaaf hoor:D:D

ik heb vrijdag weer een FM. maar temp is nog het zelfde, gisteren 1tiende lager, maar vandaag were gewoon, en nog geen posi ovutest.
    dus ben benieuwd

8. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hoi lieve meiden,

Senna: Wat een rotnieuws van je schoonvader, heel verdrietig voor jullie. Veel sterkte met het verwerken, het lijkt me ook heel dubbel.. Hoe gaat het verder met je en met je vriend?

Elfje: Wauw, super gewoon! Echt fijn dat alles goed is en indd je begint al een mooi bescheiden buikje te krijgen!
    Ik ben trouwens al met Primolut begonnen hoor, zit vandaag op dag 6 dus het schiet al op!

Sam: Ik hoop toch echt dat je eitje een groeispurtje gaat maken, en gauw! Succes bij de gyn vrijdag!

Joyce: Ik vond de eerste keer spuiten ook erg eng, maar let maar op hoe snel het went! Echt waar, ik bibberde ook altijd bij het zien van naalden maar na 2 dagen vond ik het al niet eng meer. Je voelt er ook niks van, want als het goed is mag je gewoon spuiten met een Puregonpen, is heel gebruiksvriendelijk! Succes hoor!

Hier weinig nieuws, weet niet of het aan het trieste weer ligt of aan gwoon alles van de laatste tijd, maar voel me ontzettend neerslachtig. Heb nergens zin in en als ik een dag vrij ben kan ik me er niet eens toe verzetten om wat te gaan doen, voel me echt goed klote. Hopelijk gaat het gauw weer over!

Liefs

9. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    hay..

Ik krijg inderdaad de puregon-pen.. die heb ik alwel in huis..
    Zelf denk ik dat ik de eerste paar keer over een giga drempel heen moet en dat het dan wel gaat...

Hoop dat het snel weer wat beter gaat met je, maar een dipje is heel begrijpelijk...
    Succes op 1 december... Hoop dat je weer verder mag... :thumup:

Groetjes Joyce

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi. even een kleine update.. Heb nu een week spuiten erop zitten. had afgelopen maandag een echo maar er groeide rechts niets en links zat een heel kleintje.
    Krijg morgen weer een echo om te zien of hij gegroeit is.
    Spuiten valt me nog steeds vies tegen.
    xxx

11. sam mv kylian

senna, veel sterkte met je schoonvader. gaat het een beetje met jullie???

marjo, ik hoop dat je je snel weer beter voelt joh.

joyce, wanneer moet jij weer naar het zh???

kaatje, ik hoop dat je niet lang meer hoeft te spuiten meid.

esther, hoe si het bij jou, hoelang nog voor je nod, ben het even kwijt sorry :oops:

hier vanmiddag een bijna positieve ovutest. een hele week al superlichte of geen streepjes en vanm had ik hem op tafel gelegd en eigenlijk niet verder meer naar gekeken, kijk ik weer en een dikke streep :confused: :D .
    nog niet zo dik en donker als ie moet zijn volgens de gebruiksaanwijzing, maar duidelijk veel dikker als anders :) .
    dus ik ehb weer een beetje moed. ;)
    En natuurlijk gelijk hubbie aan zijn jas getrokken hahahaha :)
    dus als het goed is moet ie morgen toch wel positief zijn dan he?
    dus morgen nog maar een keer hubbie aan zijn jas trekken :) .
    oww toch wel were erg spannend nu. heb nu were goede moed dat ik een ei krijg :p

12. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Sam,

Gaat goed hoor hier... nog 4 dagen!
    Vandaag de uitslag gehad van mijn bloed, progesteron was prachtig zei de assistent. 51
    Zei me niet zoveel, dus even goed uitleg gevraagd.
    Heb dus inderdaad een eisprong gehad.
    Nog 4 dagen... als ik het red hahaha.

Ik hoop dat jij snel een mooi ei hebt....

Liefs

13. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe

:( :( :( Hoop dat je snel van die spuiten af bent...

@Sam: Ik moet de 3e dag van mijn menstruatie weer naar het ziekenhuis.. maar ik ben pas net 2 dagen bezig met Provera..
    De gyno liet eerder 3 weken op zich wachten met mijn terug te bellen :(
    Dus ik had een verloren maand er tussen zitten..

14. sam mv kylian

jee wat waardeloos zeg.
    dan voel je je ook kl*te als je een maand niks kan pfff.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    thanx

esther en sam... spannend meiden

xxx

16. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Meiden, de gyn vroeg mij of ik bijwerkingen heb gehad tijdens/na mijn eerste clomid 50mg kuur.

Gaat de stelling: 'bij het aanslaan van de medicijnen (bij eivorming dus) heb je altijd bijwerkingen' op? Dus als je geen of heel weinig last van bijwerkingen hebt, zal het de clomid wel niet goed haar werk doen?

17. sam mv kylian

ik heb voorheen toen we voor de eerste keer zwanger wilden worden ook clomid gehad.

en toen was ik er resistent voor. dus ze deden bij mij niks.
    maar....de bijwerkingen had ik wel en hoe :(
    echt, ik vloog tegen het dak van opvliegers, hoofdpijn, puistjes, noem maar op :(

dus nee, als je bijwerkingen hebt slaat de clomid aan, klopt helaas niet altijd.

en als de slomid wel aanslaat hoef je geen bijwerkingen te hebben. ik ken meiden die clomid ehbebn geslikt en wel een mooie eisprong kregen, maar totaal geen bijwerkingen hadden

18. istanbul

istanbul Lid

13 okt 2006
    34
    0
    0
    Hallo allemaal!

-Esthertje80 Ten eerste ben ik heel blij voor je ik zit nu ook in t zelfde shuitje. Ik heb een vraag aan jou..
    Ik ben op 26 November ongesteld geworden dankzij 10 dagen Provera op mijn 3e cuyclus dag t/m de 7e dag heb ik clomid 100 ingenomen daarmee had ik een mooi eitje. vorige week vrijdag hebben ze bij mij bloed afgenomen en ook ik had een eisprong!Ik weet alleen niet wanneer ik een zwangerschapstest kan doen omdat ik PCO heb en niet menstrueer mijn gyn zei dat ik aanstaande maandag een test kan doen maar dan zit ik op cyclus dag 33? dus als jij op cyclus dag 29 een test kan doen en hopelijk postitief kan ik dat toch ook doen? of heb jij een regelmatige cyclus? Ik kan namelijk niet meer wachten en word daardoor gek!
    Een beetje ingewikkeld maar hopelijk wil je mij een antwoord geven.,,

groetjes istanbul

19. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Istanbul

Ik weet niet wanneer jij kan testen, ik ga uit van een regelmatige cyclus omdat ik op CD 15 een eisprong heb gehad... dat is dus 2 weken later dat ik mag testen....
    Misschien dat jij de dag nog weet, en dan test je 2 weken daarna, ben er ook niet zo in thuis nog.

20. istanbul

istanbul Lid

13 okt 2006
    34
    0
    0
    ze hebben mij niet verteld wanneer ik mijn eisprong heb gehad (ik wist niet dat ze ook de dag kunnen zien) waarschijnlijk tussen cd 15 en cd 19. Mijn gyn zei dat ie verw8 dat ik tussen deze dagen een eisprong moe hebben maar jah als ik het zo uitreken moet ik inderdaad aanstaande maandag een testje doen..
    ik vind het niet leuk meer die spanning. Heb er hardkloppingen van pffffffff...

Heel erg bedankt voor je antwoord Esther80

Deel Deze Pagina