vragen over clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by elfje, Mar 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    dag lieve meiden!
    wat ik vooral ook zo gek vind, is dat ik het gevoel begin te krijgen dat ik op de poli kind aan huis ben geworden.... het is allemaal zo "gewoon"...
    ik loop het ziekenhuis in, pak bij de bloedafdeling een Spits mee voor de wachtkamer....
    zeg bij de poli gyn de verpleegkundige gedag alsof het mijn buren of zo zijn....
    ga zitten, wacht netjes op mijn beurt,
    loop de behandelkamer in....bespreek de situatie weer tot dan toe,
    loop naar het kleedhokje (waarom ze nou een kleedhokje hebben is me nogsteeds een raadsel)
    loop in mn blote kont naar de beugels(vind ik zo gek), en ga eens lekker zitten...
    duwt de gyneacoloog HUP dat echo apparaat naar binnen......
    even links, even rechts eitjes zoeken
    en HOPLA........
    bezoekje gepiept...

gek dat zoiets dus normaal wordt.., had nooit gedacht dat ik daar zo aan zou wennen....

lief dat jullie trouwens zo meeleven!!
    ik hoop dat juni heeeeeeel veeeeeel positieve testen opleverd!!!

liefs elfje

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ah Elfje,
    Ik herken je ritueel volkomen...dat van dat kleedhokje begreep ik eerst ook niet maar...
    Het schijnt dat aan- en uitkleden toch best prive is.
    Dat waarborgen ze dus middels het hokje.
    Lijkt me ook best genant als je je broek letterlijk laat zakken terwijl de doc. zit te kijken.... 8)
    Maar ik draai mijn hand er ook niet meer voor om hoor.
    Roep meestal al waar mijn ei zit, scheelt zoeken 8)
    Elmo

3. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @elfje, dat zh gedoe went ja.. Ik doe meestal maar een rok aan. Ondergoed uit en ik ben klaar. Dan is het helemaal snel! Super veel succes met deze ronde meid dat er maar een mooie ovu test/samenlevingstest/zwangerschapstest mag zijn!
    Laat mei/juni voor jou maar de maanden van de goeie testen worden!

4. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    nou elfje zo te lezen heb jij weer een gezellig dagje gehad gister!! ;)
    hoop echt voor je dat je door kunt gaan naar een ander topic!!
    iemand moet toch de eerste zijn, mijn ei was even de klus kwijt deze ronde dus ik moet zeker tot juni wachten, maar als jij nu ff het goede voorbeeld gaat geven dan leer ik er mss van!!!

elmo heeft gelijk hoor, het word veelste druk hier, wie voelt zich geroepen om als eerste ons te verlaten??!! :)

met mij gaat het al weer een stuk beter, alhoewel ik nog steeds niet begrijp dat ik niet eerder naar de gyn mag.
    ze kunnen deze cyclus beter afbreken en opnieuw beginnen, nu moet ik 3 weken wachten en dan pas gaan afbreken ws eerst weer provera 10 dagen en voordat we er dan weer tegenaan kunnen is het bijna weer JULI. ach ja, leg me er maar weer bij neer, wat kun je anders?!

5. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @ runner: ik voel me wel geroepen maar ik begin net ;)
    @ elfje: ik ken het gevoel. Toen ik de eerste keer moest ging ik 's ochtends nog helemaal stressen heb ik "alles wel goed geschoren". Nu houd ik het om die reden bijvoorbeeld HEEL goed bij zodat ik daar nooit met een heel oerwoud kom te liggen bijvoorbeeld haha.
    Je went aan al die bezoekjes idd heel snel.....

6. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    heee runner!
    goed om van je te horen!!
    ik ben het idd met je eens, dat ik het nogal lang wachten voor je vind......vorige cyclus hadden ze het er met mij al over, dat wanneer er cd 17 nog niets te zien zou zijn geweest, mijn cyclus dan al zou worden afgebroken (middels 2 weken de pil)...
    daarom vind ik het errug lang voor je duren...
    wanneer er bij mij uit deze cyclus geen zwangerschap ontstaat, krijg ik trouwens net als jij voor 4-5 maanden clomid mee zonder controles...ze weten nu nl inmiddels dat het voor mij goed aanslaat...
    runner meis, ik hoop echt heeeeel erg dat je snel weet waar je aan toe bent, en zo snel mogelijk weer verder mag....
    enne....wie weet, krijg je stiekum toch nog je eitje een dezer dagen.....
    heel veel succes meid!
    liefs elfje

7. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Dames,

Het onderwerp zegt het egnelijk al; van welke bijwerkingen hadden jullie last met het slikken van:
    a. Provera?
    b. Clomid?

Dit las ik op internet!
    Clomid. De meest voorkomende bijwerkingen zijn:
    opvliegers, maag- en buikklachten (pijn en opgeblazen gevoel) en gezichtsstoornissen (wazig zien, lichtflikkeringen en gekleurde vlekken zien). Wanneer deze klachten optreden, moet u uw arts zo spoedig mogelijk waarschuwen.
    De volgende bijwerkingen komen minder vaak voor: misselijkheid of braken, toegenomen nerveuze spanning, depressie, vermoeidheid, een draaierig gevoel of licht in het hoofd, slapeloosheid, hoofdpijn, pijn in de borst, hevige menstruatie, een bloeding tijdens de menstruele cyclus, gewichtstoename, jeuk, vorming van bultjes en huiduitslag en toegenomen drang om te plassen.

Provera: deze tabletten worden iha vrij goed verdragen, mn vanwege het geringe progesteron-gehalte. Heeft u toch veel last van bijwerkingen, raadpleeg dan uw arts; mogelijk kunt u overstappen op een andere dosering of een ander middel. 'Progestagene' bijwerkingen zijn bv doorbraak-bloedingen (onverwachte bloeding), 'spotting' (druppeltjes bloedverlies), wegblijven van de menstruatie, misselijkheid en braken, hoofdpijn, migraine, duizeligheid, nervositeit, depressieve stemming (zoals bij het pre-menstrueel syndroom), droge vagina en minder slijm, minder zin om te vrijen, toename van eetlust en gewicht, pijnlijke borsten, vasthouden van vocht. Progestagenen (niet alle preparaten) kunnen bij de vrouw ook mannelijk-hormonale effecten geven (zgn 'androgene' bijwerkingen): acné, vette huid, vet haar, haargroei of haaruitval. Sommige vrouwen krijgen onder invloed van de hormonen donker getinte vlekken in het gelaat ('melasma'; zonlicht kan de vlekken verergeren, vermijd de zon of gebruik een goed zonnebrand-middel). Koorts of allergische reacties zijn mogelijk (eczeem, benauwdheid, gezwollen tong, keel, slijmvliezen). De leverwerking kan verstoord raken; geelzucht is gemeld (zelden).

Ik ga volgende week beginnen en maak me lichtelijk zorgen (understatement!). Waar liepen jullie tegenaan?

Nog tips & trucs?

8. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    @mijnimeel: zeer herkenbaar!!
    ben nu ook voor ieder moment beschikbaar zeg maar....hihihi

9. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hee mijnimeel,
    ik heb eigenlijk weinig last van bijwerkingen gehad....van zowel de provera als de clomid..
    misschien heb ik iets vaker wat hoofdpijn gehad, en was ik soms wat meer moe......maar dat leg ik op de spanning die alles met zich mee brengt...(onbewust doet het je meer dan je denkt al die onderzoeken etc.)
    wel voel ik me sinds de clomid wat meer opgeblazen....maar dat kan ook weer aan het warme weer hebben gelegen.....
    kortom, geen overduidelijke bijwerkingen gelukkig....
    liefs elfje

10. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    van de provera had ik ook geen last, maar de clomid, pfff, als ik nu dat lijstje zo zie heb ik er dus meer last van dan ik dacht. weet nu dus dat ik het daaraan kan verwijten!
    opvliegers heb ik vooral snachts,
    vermoeidheid en tegelijkertijd slapeloosheid, ben zoo moe maar kan niet in slaap vallen!
    ben ook weer aangekomen, en de puistjes in mijn gezicht zijn bijna niet te tellen. van mijn menstruatie heb ik ook erg last van gehad.
    ben ook wel heel negatief, maar depressief? nou, hoop het toch niet!
    ik weet wel dat ik er niet gelukkiger van geworden ben maar hoop toch wel dat ik dat strakjes word zodra de medicijnen hun werk hebben gedaan!!!!

ik hoop niet dat ik je laat schrikken zo!!
    je moet het gewoon op je af laten komen.

mijn vriendinnetje heeft ook die medicijnen gebruikt, dus ik kan wel heel veel vragen bij haar kwijt, heb ook echt het idee dat zij mij beter begrijpt dan wie dan ook!!

hoop ook voor jou dat je ze niet al te lang nodig hebt ;)

11. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    hee meid,
    Nou ik moet je ook behoeden voor de Clomid hoor!
    Die opvliegers 's nachts die Runner al noemt zijn bij mij ook aangevuld met af en toe overdag. Ben neerslachtig, neem toe in gewicht, opgeblazen gevoel en "rare darmen", vermoeid, af en toe ineens duizelig, voel me gejaagd...Al met al, geen pretje voor mij!
    Maar echt meis, het is niet bij iedereen zo he, dus ga ervan uit dat je nergens last van hebt, anders krijg je er misschien last van omdat je er zo mee bezig bent...

Succes!

12. mandy80

mandy80 Actief lid

Apr 2, 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    mijn bijwerking van de clomid was....

gewichts toename
    opvliegerig

liefs mandy

13. ilseD

ilseD Lid

Jan 10, 2006
    95
    0
    0
    Hoi iedereen,
    vind het hier echt interessant om zo'n beetje de gang van zaken te leren kennen met al die medicatie enzo. Bij mij is het nog spannend afwachten, wel of niet...
    Ben dus maandag voor 1ste keer bloed laten prikken na mijn cyclus van al 56 dagen. Uitslag dinsdag: gyn dacht dat mijn eisprong er zat aan te komen. Gisteren moest ik terug om nog eens bloed te prikken. Gisterenmiddag uitslag: was eisprongdag!
    Dus hebben we eergisteren voor de zekerheid en gisterenavond natuurlijk ook goed geklust!
    En nu is het dus weer wachten... mijn NOD is 2 of 3 juni. Als ik dan niet zwanger ben, zal de volgende ronde verder gezocht worden en evt medicatie opgestart worden. Wachten, wachten, en dat na al 58 dagen wachten! Ach ja... :(

14. Schippertje

Apr 28, 2006
    21
    0
    0
    Hallo meiden,

gelukkig alweer een paar positieve berichten gelezen! Laten we hopen dat er veel babytjes geboren worden in februari/maart ;)

Helaas zullen wij daar niet aan meewerken. Zoals verwacht: Ik heb geen eisprong gehad, en hoewel de Gyn nog bloed heeft laten prikken voor een zwangerschapstest.... viel deze helaas weer negatief uit!

Wat nu? Primolut, tot na mijn vakantie (ik kom 17 juni terug). Daarna weer Clomid, maar een dubbele dosis helaas. En natuurlijk weer de bijbehorende echo's en onderzoeken. Heb even met het idee gespeelt om het een tijdje te laten rusten. Maar hoe kan je je grootste wens aan de kant zetten.... Ik kan die knop niet omzetten, dus we gaan ervoor. De dipjes zullen wel vaker voorkomen, maar alles voor ons wondertje!

Zal de banner maar verwijderen, denk niet dat dat nu nog zin heeft...... ;)

Nou meiden, zet hem op allemaal!

Liefs Schippertje

15. anomiepje

anomiepje Lid

May 1, 2006
    44
    0
    0
    overijssel
    Hallo allemaal,

Heel herkenbaar hoor van het bezoek aan de Gyn, helemaal met dat pashokje, voel me dan echt ongemakkelijk om naar de stoel te lopen, dan nog je benen in de beugels, nee, niet mijn ding!! haha
    Ga voor die tijd altijd eerst even naar huis om alles te wassen en idd ook te scheren, blijft lastig!
    Ik moet in juni weer naar de gyn. en weet dan meer, bah, die onzeker wordt je ook gek van, wel of niet PCO, heb volgens de clearbleu wel een eispron gehad 2 weken geleden maar kreeg na 8 dagen al mijn menstuatie,2 dagen na de test begon het voor stadium al zeg maar, oud bloed.
    Zo frustrerend allemaal. Leef met jullie mee en voor diegene die deze week naar de gyn moeten: sterkte!!

16. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nou dat kennen we allemaal wel hier denk ik! JE went er aan (wat een schrale troost maar beter dan geen troost toch?)

Verder ben ik zaterdag begonnen met de Provera. Mijn allereerste kuur! We hebben er een hele fles champagne op gedronken! Alles in het kader van relativeren. We proberen te genieten op onze eigen, voor sommigen vreemde, manier! Voor ons werkt het in ider geval prima.

17. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik ben inmiddels begonnen met de Provera en dat lijkt prima zover! Ik wacht met smacht op de Clomid die eraan gaat komen...Als ik dat zo lees staat me nog heel wat te wachten!

18. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb ook alleen maar last gehad van nachtelijke transpiratie, en verder helemaal niks hoor.
    Kan reuze mee vallen, zou me niet teveel op die bijwerkingen vast pinnen en alles gewoon zijn beloop laten gaan.

Succes!!

19. Schippertje

Apr 28, 2006
    21
    0
    0
    Hallo,

ik heb veel bijwerkingen van Clomid ondervonden, o.a.:

Vermoeidheid
    Stemmingswisselingen/huilbuien
    Opgeblazen gevoel in maag

Maar onthou, elk mens is anders... kan best zijn dat jij nergens last van hebt!

Liefs Schippertje

20. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    goed nieuws, nou ja klein beetje dan.
    ik mag de 31ste al terug naar de gyn.
    vriendin van mij werkt op verloskunde in hetzelfde zh dus die heeft vanmorgen mijn gyn gesproken, en hij had zoiets van laat haar maar weer eens bellen met verder nieuws. en aangezien ik dat nog steeds niet had mag ik een week eerder terug komen, klinkt niet veel maar lijkt op dit moment voor mij een eeuwigheid!!!
    laatste tijd heb ik het idee dat mijn ei eraan zit te komen, doordat ik krampen heb, maar mikjn temp wil maar niet stijgen, zit dan toch te denken aan een kieste. of voel ik weer dingen waar ik bang voor ben om te voelen? kan dat?
    gelukkig dus maar dat ik eerder terug mag, hopelijk word ik dit keer beter onderzocht.

@mijnimeel, PROOST!!

Share This Page