Thnx elfje, liefff. Het wordt nu echt wel es tijd he, pfffft.. Hoe gaat het met jou dan? Bijna de 20 weken echo zie ik, jeetje wat gaat dat snel zeg Loopt het voorspoedig allemaal en heb je al een mooi buikje? Moon: Goed dat je even duidelijk met je gyn gaat praten over het verloop nu meissie. En stel dat ze wisten dat het fout zou gaan, dan hadden ze juist toch nog moeten ingriijpen zou je denken toch? Anders moet je eens vragen of je ook progestan mag als je progesteron drijgt te dalen. Ik krijg het om mijn luteale fase te verlengen, maar mocht ik (eindelijk..) eens zwanger raken dan moet ik het doorgebruiken de 1e 3 maanden om te zorgen dat het progesteron niet zomaar daalt.. Succes! Nou ben vanmorgen voor de uitgangsecho geweest en t zag er weer keurig uit, dus vanaaf weer beginnen met clomid. Wel apart idee, ik had er echt op gerekend dat dat spul exit zou zijn, probeer het voorzichtig weer een btje zonnig in te zien, maar blijf wel heel wantrouwend hoor.. Ik tel de rondes maar niet meer nu Liefs Marjo
hoi meiden, ik breek even in in jullie topic, hoop dat jullie dat niet erg vinden. Ik ben gister bij de gyn geweest en ik heb clomid voorgeschreven en primolut. Nu lees ik eigenlijk overal dat je eerst provera (ik schrijf het vast helemaal fout) krijgt. Waarom krijg ik dan primolut? Is dit hetzelfde? Ook hoef ik helemaal niet terug te komen voor echo's en dergelijke en heb ik zelfs voor de volgende maanden al een dubbele dosis meegekregen. Is dit normaal? Misschien staan de antwoorden al in jullie topic maar bijna 200 pagina's vind ik wel erg veel leeswerk Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Liefs Bloemetje
Hoi Bloemetje, Ik kreeg wel meteen Primolut.. het is kwa gyn verschillende wat ze je geven. Maar het is precies hetzelfde! Der zijn er wel meer die geen echo's krijgen en gewoon zelf uit moeten zoeken. Ik mag wel komen voor echo's en bloed onderzoeken. Misschien kun je vragen of dat bij jou ook kan? Vind wel beetje raar want nu weet je niks.. Suc6! Liefs Simone @ Marjo. Ja wil wel weten hoe dat dan allemaal gaat. Ja dat zou je dan denk ja.. ik ga daar ook nog wel over vragen waarom ik nooit bloedonderzoek heb gehad. Maar bedankt voor de tip misschien heb ik er nog iets aan Is toch mooi dat het nog niet exit is! Ik duim heel hard voor je!
hallo meiden... t is een tijdje geleden voor me, de pc was stuk! Maar goed nieuws eindelijk voor mij: de 150 mg is aangeslagen...nou bijna...mijn eiblaasje is vandaag op dag 16 wel 26 mm en staat (al een paardagen) op springen...bij clomid vrouwen kan t zo zijn dat ie later en bij een grotere maat springt dan de 20 mm bij de gemiddelde vrouw...moet zondag weer terugkomen, ik hoop dan wel dat ie gesprongen is, want we zijn al aan het oefenen vanaf 29 dec...toen was nml 1e fm en was ie al 14, za en zo heb ik samenleving test gehad op de verloskamers, omdat de fert. poli gesloten was wegens feestdagen (tof he dat ze dit gedaan hadden, ik was de enige!), dinsdag fm, woe fm en vandaag fm, en zondag weer...pfffffffffffffff maarrrrrrrrrrr voor goed doel. Mijn moeder vertelde me dat ze gedroomd heeft dat als ze geopereerd moet wroden (nieuwe heup) dat ik haar kom opzoeken met goed nieuws (ze wordt de 24e geopereerd, enmoet plm 6 dagen blijven) t zal uit kunnen komen, daarbij had ze al een hele tijd geleden gedroomd dat ik 5 okt. 2007 beval...als dit dus uitkomt wordt ik bang van haar. hihi..l maar laten we lekker nuchter blijven...eerst maar eens springen.. duimen maar gr en iedereen heel veel succes en ik ga nu effe al jullie verhalen bij lezen. Bengel
ik geloof in mama dromen hoor bengel.. mijn moeder heeft ook gedroomd dat ik zwanger wordt, stelt me weer gerust
@ bengel. Volgens mij kan het wel dat ie bij de ene iets groter word dan bij de andere. Ik had ook een erg grote die toen al had moet springen maar die zat er toen nog gewoon. Ze dachten dat ie niet meer zou springen maar gebeurde wel.
@moon85. thanks voor je antwoord! Ben blij te lezen dat primolut gewoon hetzelfde is. Ik vond het ook raar dat ik niet terug hoefde voor echo's en dergelijke maar mijn gyn zei dat dat ouderwets en achterhaald is. Nou vind ik dat een beetje vreemd omdat ik eigenlijk overal lees dat meiden wel nog terug moeten. Ik kijk het wel een maandje aan en anders ga ik toch weer even bellen. En misschien dat een van jullie dit weet? Ik heb nu 50 mg en als dat niet aanslaat heb ik 100mg. Maar wat als 50 mg wel aanslaat maar ik raak niet zwanger maar ongesteld. Moet ik dan die maand daarop weer 50mg gaan slikken? Niks slikken? of 100 mg? Jullie begrijpen het denk ik al, mijn gyn is erg vaag en ik ben er altijd maar 5 minuten binnen. Bellen is vrijwel onmogelijk want ik word gerust een half uur in de wacht gezet. Ik zit dus met een boel vragen en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet! Jullie allemaal veel succes! Liefs Bloemetje
Jeetje Bloemetje, jij wordt wel met heel veel onduidelijkheden de deur weer uitgestuurd, zeg. Ik zou er bijna over gaan denken om een andere gyn te nemen! Het schiet niet op als je geen antwoord krijgt op zulke belangrijke vragen! Maarre... ik denk dat als je nu een eisprong krijgt met 50mg, volgende ronde weer 50mg moet nemen. Pas als het niet werkt een dubbele dosis. Je zou kunnen gaan tempen (ik weet niet of je dat al doet) en evt ovulatietesten kunnen gaan gebruiken om te kijken of je een eisprong kan ontdekken. Raar hoor, dat je zomaar alvast een dubbele dosis voor de volgende ronde meekrijgt, zonder ook maar enige controle! Dat heb ik nog nooit van iemand gehoord, maar misschien gebeurt het toch wel vaker. Succes!
hoi allemaal. hoe is het bij jullie? al helemaal bijgekomen va nde feestdagen? hier gaat alles goed. ben nu bijna 1 week aan het pompje echt ideaal je hoeft zelf nergens naar om te kijken alleen op passen met aan en uit kleden maar het wend. veel liefs Annika
@ Simba. Hoe moet ze dat nu dan weten dat ze eisprong krijgt en dat het aanslaat? Daar zijn toch de echo's voor. @Bloemetje23 Ik zou als ik jou was gewoon overstappen naar een andere. Ik had eerst ook een hele vage en volop bot was ze. M'n moeder ging x me met een echo kijken en deed ze volop lelijk. Toen was ik zwanger en ben ik naar een andere gegaan, die was ontzettend lief. Met toen het mis ging kreeg ik weer een andere ook hele lieve en daar ben ik nu bij gebleven. Alleen met de echo's voor FM heb ik wel telkens een andere. Maar zou gewoon afspraak maken met een andere en zeggen dat de andere weinig uitlegde en dat je graag met echo's wil omdat je nu niet weet of het werkt. En dat je goede begeleiding wilt hebben. @ all. Hier gaat alles goed. Had vandaag verjaardag en vroegen er paar hoe de zwangerschap ging. Tranen meteen in me ogen pff dat was heel hard slikken. Is nog erg gevoelig... gisteren ook een vrouw dood leuk aan me ma vertellen dat haar dochter zwanger is. Dus ook al tranen in me ogen.. Kan daar op het moment niet zo tegen denk dat dat ook komt door de clomid, kon er heel goed over praten. Hoe is het met jullie?>
ik ben blij dat ik niet de enige ben die vind dat mijn gyn zo ontzettend vaag is! Mijn vriend en ik vonden het ook heel vaag. We hebben blaadjes meegekregen waar ik me tempratuur op bij moest gaan houden, een recept voor een volgende kuur primolut en voor de volgende ronde een dubbele dosis clomid. Zelfs de apotheker begreep het niet helemaal. Ook zei mn gyn dat als de 100mg niet aansloeg we de maand daarop meteen beginnen met spuiten?! Ik hoop maar dat ik deze maand zwanger mag worden en dat al vragen waar ik nu meezit overbodig worden.... (ik was in april met de pil gestopt en meteen zwanger, helaas werd dit een miskraam en daarna ben ik niet meer ongesteld geworden, ik heb dus een beetje hoop dat het een met een eisprong weer snel raak mag zijn) simba,ik denk inderdaad dat ik het zo maar doe ja, gewoon dan weer 50 mg een maand nemen. Als ik ongesteld word betekend dat neem ik aan dat de clomid heeft aangeslagen en dat ik een eisprong heb gehad, anders word ik ook niet ongesteld toch? Ik denk er nu zwaar over om over te stappen naar een andere gyn! Moon85, ik heb in augustus een miskraam gehad dus ik weet een beetje hoe je je voelt (uit jouw verhaal begreep ik zo snel dat je 2 miskramen heb gehad?)Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken hiervan en ik hoop voor je dat het snel weer raak mag zijn! Dat hoop ik natuurlijk voor alle meiden hier!
Met de echo's weet je het zeker, maar met tempen en ovulatietesten kan je wel een goede indicatie krijgen. Ik heb (helaas) ook geen controles bij de gyn, maar weet wel 99% zeker dat ik een eisprong heb gehad afgelopen ronde. Het is jammer dat niet elke gyn hetzelfde protocol volgt: de een heeft wel controles, en de ander helaas niet. Ikzelf ben voor controles: het schept een hoop duidelijkheid. Helaas denkt mijn arts daar anders over (net zoals die van Bloemetje). Ik ben er nog over na aan het denken of ik overstap naar een gyn die wel controles houdt....
@ Simba, Je kan het 2x noemen maar was van een 2ling zwanger. Eerst ging het met 1 mis en toen met de andere.. kindje zat er wel maar het hartje kwam er helaas niet in 22nov zijn ze weg gehaald. DIt is nu m''n eerste ronde na de miskraam. En was vorige x met de eerste rond clomid zwanger. Ga er nu niet echt van uit dan valt het altijd mee Was jij al ver? liefs Si
Hoi Moon, Ik denk dat je berichtje voor Bloemetje bedoeld is? Neemt niet weg dat ik me bij Bloemetje aansluit en jou heel veel geluk wil wensen! Hopelijk ben je snel weer zwanger en dat het goed mag gaan! [-o< Groetjes, Simba
Hey ladies, ben ik ook weer 'ns. Ben ongesteld geworden 30 december, dus heb vrijdag mijn laatste clomidje genomen. Wat een kut spul! Niet normaal deze keer! Kreeg jeuk over mijn hele lichaam, dit ging gelukkig weg op dat 4. Verder niet slapen en heel erg warm, niet zo veel buikpijn deze keer, maar zo ontzettend opgefokt! Heel vervelend.... Maar goed, hou ook mijn temp bij deze x, maar ik heb daar dus nog geen ervaring mee, ga zo maar 'ns even zoeken op het net. We zitten bijna allemaal weer in de running deze maand, oktober deze x! hahaha, en we zouden oogsten in augustus! Oktober is ook goed. Trouwens echt de een na de ander is zwanger in mijn omgeving, ook heel apart, lekker allemaal tegelijk! Ik heb ook geen controles deze maand, dus ga maar volledig op de temperatuur, heb wel een afspraak gemaakt om eens goed te gaan praten met de gyn, want dat stuk is bij mij overgeslagen, dus weet niet zo goed waar we heen gaan, dat zorgt ook wel voor onrust. Verder doe ik het lekker rustig aan en gaat het echt beginnen nu! Ik heb nog steeds goede hoop. Hoop dat ze veel plek vrij houden voor ons op de roze wolk, want dat hebben we nodig. Suc6 weer allen...... Groeten Shaartje
Haha ja.. lekker slim Dank je wel! @ shaartje. Ja aug hebben we helaas niet allemaal gehaald. Balen dat je met de clomid zo'n jeuk kreeg. Ik heb het ook steeds heel erg warm. Lang leven de clomid! Tempen is best simpel. Je moet het bij houden op zo'n speciale lijst. Die kan je van internet halen of bij je gyn. Als je ei komt of gekomen is gaat je temp omhoog en als je zwanger bent dan blijft ie hoog na dag 28 en gaat ie naar beneden dan wordt je ongesteld.
Hi, Ik heb ook clomid geslikt, maar het verbaasd me wel dat er nog zoveel gynaecologen zijn die controle niet belangrijk vinden. Ik ben zelf op mijn strepen gaan staan, eerst naar een andere gyn en toen hij ook wilde stoppen met controles, gezegd dat ik dat wel wilde en toen gebeurde dat ook. Ook bloedprikken op progesteron is belangrijk. Ik heb 2 eisprongen gehad, maar mijn progesteron was te laag dus de kans op zwangerschap ook heel erg klein. Bloemetje, je kan wel ongesteld worden zonder eisprong. Ik had de eerste ronde geen eisprong, maar werd wel op dag 42 ongesteld. Met een late eisprong (en die kans is redelijk groot met clomid) kan je ook rond die dag ongesteld worden. Daarom zijn controles zo belangrijk. Je kan ook gaan temperaturen, maar ook dat werkt niet bij iedereen even goed. Ik zou dus nog even een afspraak met de gyn maken om wat duidelijkheid te krijgen. groetjes, Snoopy
i haha ik reageer maar want ik denk dat het voor mij bedoeld is! Ik was 10 weken zwanger, Op de eerste echo klopte het hartje maar het kindje was wel een week minder ver. helaas is het hartje na een week gestopt. Begin juli ben ik gecurreteerd. Hoe ver was jij? Liefs Bloemetje
@snoopy, wat belachelijk eigenlijk he dat ze zo makkelijk doen. Goed van je dat je zo op je strepen bent gaan staan. Ik vind dat toch wel moeilijk maar in dit geval ga ik het wel doen. Thanks voor berichtje! Is het inderdaad zo dat je een late eisprong heb met clomid? Ik dacht juist dat je eisprong daar vaak eerder mee kwam? Als je cyclus korter is dan 35 dagen dan heb je zoiezo wel een eisprong toch? en hoe kan ik weten dat mijn progestron te laag is zonder dat ze bloedprikken? en nog een vraagje, werken jullie ook met ovulatietesten? Ik heb ze van een vriendin gekregen van romed maar zijn die wel goed? Ik heb niet zulke goeie ervaringen met de zwangerschapstesten daarvan namelijk! Ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden, ik zit met een boel vragen zoals jullie wel merken! Liefs Bloemetje