vragen over clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by elfje, Mar 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    "Bijwerkingen:
    Clomid is beter niet te gebruiken in bijzijn van schoonfamilie."

hihihihihihihihihi

2. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    ooh runner!
    dat zou dan toch helemaal te gek zijn! ik hoop het voor je meid, dan is deze maand misschien toch niet weggegooid!

@caecilia: hoe is het met onze zwangere dame?? ik hoop dat mijn capriolen effect hebben, net als bij jou... voel je je goed? ik zie dat je aankomende week je eerste echo krijgt... heel veel plezier!

liefs elfje

3. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @elfje, klopt komende week mijn eerste echo ben superzenuwachtig...
    Ik ben als ik eerlijk ben heel erg beroerd. Maar heb steeds het gevoel ik moet niet klagen ik ken genoeg meiden die graag in mijn schoenen zouden staan. Ik ben de hele dag misselijk, draaierig en moe. Ik ben vandaag in totaal 4 uur uit bed geweest. Maar het is voor het goeie doel.

Ik hoor nu van mensen dat het normaal is dat je heftig reageerd als je hormonen hebt gebruikt. die hadden ze er niet bijverteld!

Maar ik ben wel heel happy! Jou vruchtbare dagen zijn alweer bijna om. Ik ga voor je duimen! Hopelijk voel jij je over een paar weken net zo goed als ik!

4. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    hahaha, ik geloof je gelijk!!

5. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @ runner: mijn schoonfamilie zijn ECHT schatten! De liefste mensen van de hele wereld.

6. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    gelukkig maar!!
    je treft het niet altijd....
    niets verkeerds over mijn schoonouders hoor.
    maar ze zijn wel heel anders dan mijn eigen ouders, om het maar zo te zeggen.

7. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik heb afgelopen maand Provera geslikt om een menstruatie op te wekken alvorens ik kon beginnen met Clomid. Dit is echter heel slecht gelukt, ben maar 1 ochtendje een beetje ongi geweest. En de bijwerkingen.. 1 woord vreselijk! En ik ben absoluut geen aanstellerig typetje maar ik was me toch een wandelende hormoonbom. Ik jankte om alles en voelde me compleet mislukt en onwijs down.. Ik heb ook weleens Primolut geslikt en dat beviel me zoooooveel beter! Ik zit nu aan mn 1e ronde met Clomid, maar mocht het deze maand niet aanslaan dan pleit ik bij mn gyn weer om een kuurtje Primolut (daar menstrueerde ik ook 'normaal' van gewoon 5 dagen en weinig huilbuien), geen Provera meer voor mij!

Nu nog even wachten hoe ik op de clomid ga reageren natuurlijk 8) (heb vandaag net mn eerste tabletje ingenomen)
    Maar mocht het aanslaan dan heb ik het er dubbel en dik voorover en hoop mn omgeving ook :p

8. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    hallo dames, daar ben ik weer even!
    Zit inmiddels zo rond mijn eisprong, 't is nog heel even afwachten wanneer die precies is. Ik temp niet meer en gebruik ook geen ovutesten, wil er gewoon niet op die manier mee bezig zijn!

Hoe is het met iedereen hier? zijn er dames die op het wachtbankje zitten nu? En hoe voelen jullie je op het moment?

Sterkte allemaal!!
    Gio

9. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hoi giovanna!
    ik sta weer aan de voet van de meest vervelende periode van de cyclus.....
    pfffffff, waar is die fast forward knop??
    ik vind gelukkig wat afleiding in het plannen van onze trip naar rome(!) 18 juni....
    jij veel klusplezier meid!
    liefs elfje

10. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    Oeoeooeoeh, Rome, GAAAAAAAF!
    Maar nu dus even afwachten wat deze cyclus mag brengen voor je...Ik hoop dat jij lekker de wijn moet laten staan daar in het mooie Italie, omdat je lekker aan het zwangeren bent...

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey meiden,
    Zou het een idee zijn om een nieuw topic aan te maken met daarin een soort van lijstje ofzo?
    Dan kunnen we in 1 oogopslag zien wie op welk deel van het traject zit.
    Ik vind het nu zo lastig om bij te houden allemaal.... :rolleyes:
    Als jullie het leuk lijkt kunnen we het overleggen met de mod. of als dat niet hoeft gewoon een topic openen met de naam mei/juni/juli lijst zeg maar....
    Elke maand een nieuwe ofzo? Kunnen ze die oude ook weggooien.
    Roept u maar!!!

Liefs Elmo!

12. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    dat vind ik wel een goed idee!! kunnen we alles gemakkelijker bijhouden....
    liefs elfje

13. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Vind het ook een goed idee!

14. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    lijkt mij idd ook makkelijk!
    overleggen maar...................!!!

15. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nou een ding: ik ben dus echt de laatste drie dagen kots en kotsmisselijk geweest van dat spul. Vreselijk. In de bijsluiter stond dat je zou kunnen aankomen: nou ik ben uds in een weeek tijd 2,4 kiko afgevallen. Van misselijkheid eet ik nauwelijks! Vreselijk.

Heeft iemand dat ook?

16. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hee mijnimeel!
    wat vervelend meid!!
    misschien moet je ze na het eten innemen? of heb je dat al geprobeerd?
    nou hopelijk slik je ze met uiteindelijk een fantastisch resultaat!!
    liefs elfje

17. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ja ik neem ze ook altijd na het eten (had even op de bijsluiter gekeken en daar stond ook dat dat het beste was). Ben nu dus ook al de hele dag misselijk. Heb nog niets kunnen eten. Ik kan wel janken....

18. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    ooh lieverd kop op!!
    welke dag zit je nu? ooh sorry, vorig berichtje stond dag 3 van slikken...
    nog 2 daagjes volhouden meid!
    probeer tot die tijd vaak kleine beetjes te eten en heel veel water te drinken!
    ik heb al vaker gelezen, dat de bijwerkingen zich beperken tot de dagen dat je ook daadwerkelijk clomid slikt....
    hou vol!!!!
    ik denk aan je!
    liefs elfje

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ik wou dat ik afviel van de clomid ;) kunnen wel een paar kilootjes bij mij af hoor.

Iig, ik ben tot de conclusie gekomen dat de combi clomid en schoonfamilie (die van mij dan) wel goed gaat.
    Had af en toe wel een flinke iritatie die ik natuurlijk niet uitte,maar ik weet zeker dat als ik geen clomid had geslikt ik die iritaties ook wel had gehad,daar ik altijd erg op mijn privacy ben gesteld.
    En dat heb je niet echt in zo'n huisje,was ook best een klein huisje.
    Maar al met al viel het reuze mee.
    Ik heb niet te horen gekregen dat ik chaggie was ofzo!
    Maar ben wel blij dat we weer thuis zijn!

Ik heb trouwens wel altijd na de clomid tot de eisprong veel steken aan beide kanten.
    Kan je het voelen? het groeien van de folikels?
    Of zouden het cystes kunnen zijn?
    Nouja we zien het wel aanstaande vrijdag,weer naar de gyn dan!
    Ben zoooooo benieuwd.
    Hoop dat ik vanaf vrijdag in mijn vruchtbare periode zit tot de vrijdag erop,dan is mijn hubbie veel thuis :) 8)

Groetjes Pientje

20. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hoi dames,
    weer even een update in mijn cyclus.... heb zojuist bloed laten prikken, om mijn progesteron gehalte te laten meten.. morgen kan ik bellen voor de uitslag...
    deze moet boven de 20 zijn, dan heb ik als het goed is een eisprong gehad. het liefst zou de waarde nog hoger moeten zijn, nl: 34 of meer..
    ik ben benieuwd...weer even afwachten dus!

en, hoe is het met de rest van de dames??
    liefs elfje

Share This Page