vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ow spannend hoor Elfje,ben erg benieuwd!!
    Ik zit nu op dag 10 en vrijdag mag ik naar de gyn voor een folikelmeting.
    hooooooooop zo ontzettend dat het nu sneller gaat groeien,eventueel 2 eitjes ;)
    Krijg al wel meer afscheiding dus hoop dat het eraan zit te komen!

hoe is het met de rest??

groetjes Pientje

2. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    Elfje, spannend zeg! Hoop maar dat je ei snel komt en het liefst maar gelijk bevrucht...;)

Pientje, ook voor jou is het even spannend. Lijkt me wel erg leuk zo´n follikelmeting! Kun je gewoon je eitje "volgen"...

Ik heb het vermoeden dat ik mijn ei vandaag heb gehad of morgen zal hebben. We klussen met heeeeeel veel plezier momenteel, dus daar kan het niet aan liggen. Helaas dus wel weer een relatief lange cyclus. Na vorige cyclus 28 dagen, gaan we nu toch weer richting de 31. Scheelt maar 3 dagen, maar zijn toch weer 3 dagen...
    Volgende week woensdag ben ik jarig. Toen mijn hubbie me vroeg wat ik wilde hebben riep ik dan ook heel enthousiast: "Doe mij maar een bevrucht eitje!"
    hihihih!

3. gigi

gigi Actief lid

Hoi elfje, lekker spannend voor je, heb je deze cyclus zonder follikelmeting gedaan? (ben even niet op het forum geweest)

ik hoop op goed nieuws voor je, draai mijn duimen rond voor je.

Ikzelf moet pas op CD 23 terugkomen da's 9 juni, om te kijken of ik idd geen eisprong heb gehad, ik ben toch maar weer met die ovu testen aan de gang!! WAAHHHH terwijl ik ze 2 maanden geleden afgezworen heb.
    Ik had gewoon gehoopt dat ik deze cyclus met clomid zou beginnen.
    Maar de doc. wil toch absolute zekerheid. Ach ik wacht al een tijdje, dan kan deze maand er ook nog wel bij. ;)

nou ladies succes allemaal, enneh Elmo dat topic: goed plan!

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik duim voor jullie dames!

Enne over dat topic; hebben jullie de mods nog niet gPB't? Maak anders gewoon zelf een topic onder vruchtbaarheidsbehandelingen. Suc6! Ik blijf jullie volgen ;)

5. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoi gigi!
    nee ik heb op cd 13 een FM gehad, op cd 18 een samenlevingstest en vandaag (cd 25) een bloedtest....pffff drukke cyclus dus... nu idd duimen draaien op een goede afloop.... wachten duurt lang........

@giovanna: als het goed is....heb ik mijn eisprong al gehad! ;) dat moet althans de bloedtest van vandaag uitwijzen...

voor jullie beiden: op naar een perfect mooi eitje!! succes meiden!

liefs elfje

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Komt goed hoor! Je doet het voor goede doel.

7. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Wat naar dat je je zo beroerd hebt gevoeld Mijnimeel .Hoe gaat het nu met je?

Ik heb gisteren m'n laatste Clomid ingenomen en nu is het even wachten of er daadwerkelijk al follikeltjes worden gestimuleerd. Vrijdagmorgen heb ik de 1e FM. Spannend!
    Ik hoop zo dat 50 mg aanslaat! Heb niet zoveel last van de bijwerkingen alleen sinds gisteren krijg ik ineens ontzettende warmteaanvallen. Het zweet brak me gistermiddag plots uit werd er duizelig van.
    Had nog nooit eerder zoiets gehad! Maar het stond ook wel in de bijsluiter dat je opvliegers kunt krijgen dus ik denk dat dat het geweest moet zijn!

Die steekjes die je noemt he Plientje, daar heb ik al wel eens eerder wat over gelezen. Ik weet alleen niet meer precies wat. Maar vlgs mij is het idd die stimulatie die je kunt voelen.

Hopelijk zijn we gauw zwanger allemaal!!!!!

Liefs Marjo

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow wat spannend , ik moet ook op vrijdag naar de gyn voor een FM,ben zooo benieuwd!!
    Ik vind dat ik nu ook weleens een normale cyclus mag hebben!!!!
    Hoop echt dat we snel zwanger mogen zijn!! Heb er zo'n zin in.

Hoelaat moet jij? ik moet om 11.20 en zit dan op dag 13.
    Ik ga het in ieder geval ff aan de gyn vragen over die steken.

nou succes met nog 2 dagen afwachten ;)

groetjes Pientje

9. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik moet om 7.55 al, mooi op tijd hè ;)
    Indd die 2 dagen nu even doorbikkelen en verstand maar op 0. Ik kan namelijk niet wachten tot vrijdag!!
    Moet jij ook altijd zo lang wachten? Als ik later ga dan zit ik vaak standaard 3 kwartier tegen de muur te loeren. Het loop altijd uit!

Welke cd zit jij nu dan Pientje? (Edit: Laat maar, ik las het al, 13 sorry ik zit nu ook op mn werk 2 dingen tegelijk te doen 8) ) Ik op 11 als ik heen moet voor de eerste FM. Maar kunnen ze dan al zien of het aanslaat???

Groetjes

10. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ow jij mag lekker vroeg....hoef je niet zolang te wachten :)
    Als ik later in de middag een afspraak heb,moet ik ook geregeld 45 minuten wachten.
    Vooral de keer dat ik voor een echo ging om te kijken of het hartje wel klopte vond ik het dodend die lange wachttijd!!

Maar 11.20 is ook best vroeg,denk niet dat het dan al uitloopt,athans hoop van niet!!

Soms valt er op dag 11 al wat te zien ja,afhankelijk hoe goed de clomid aanslaat.
    Als je door de clomid een cyclus rond de 28 dagen hebt,zal er wel al wat te zien zijn,dus wieweet.

Ikzelf heb tot nu toe nog geen 1 keer een ei gezien rond dag 13 :cry:
    Dus ik hoop dat ik dit keer wat meer geluk heb :D

oke ik ga ff wat opruimen om de tijd door te komen hihihihi

laat je weten hoe het vrijdag was??

groetjes Pientje

11. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    vandaag weer bij de gyn geweest, dit keer was hij super aardig. vraag me af of het komt omdat er een stagair bij zat of omdat hij nu weet dat mijn vriendin bij hem op de afdeling werkt.
    in ieder geval moet ik nu wachten tot de :evil: :evil: komen en dan op dag 10 een echo laten maken of er wel een eitje groeit, moet gewoon 50mg blijven slikken. werd tijd dat er gecontroleerd word wanneer en of de eisprong naderd!

werd ook nog een zwangerschapstest gedaan in het ZH, dat meisje wist niet hoe ze het me moest vertellen dat hij negatief was, hahahaha!!!
    was ook wel te verwachten, omdat ik pas 9 dagen geleden mijn ei heb gehad!

ben eindelijk een stuk wijzer geworden dit keer. ben ik wel blij om!!!

normaal gesproken als er bloed geprikt moet worden vind ik het super leuk om naar te kijken, maar dit keer..... aagh!! ik weet niet precies wat ze heeft gedaan maar er zitten 3 bloeduitstortingen naast elkaar op een dikke blauwe plek, ken niet eens m'n arm meer strekken en buigen!!!!
    volgende keer maar iemand anders vragen, haha

12. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee runner!
    wat fijn dat je nu ook veel beter gecontroleerd gaat worden in de volgende ronde!!!
    wie weet is het deze (al was het een laat eitje) ronde al raak!! duim, duim!!
    ik heb van gisteren ook een enorm blauwe elleboog!!
    was volgens mij die vrouw haar dag niet!!

liefs elfje

13. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hey Runner, fijn dat hij nu wat aardiger was.
    Wel gek dat ze de dosis niet hebben verhoogd hoor.
    Ik had ook 2 lange cyclussen met 50 mg dus nu is het verhoogd bij mij.
    De gyn zei ook,als je eisprong rond dag 14 is,heb je de meeste kans om zwanger te raken.
    Nou had ik de 1e keer een eisprong op dag 25 met 50 mg en raakte toch zwanger,dus het kan wel.
    Maar tis wel geëindigd in een miskraam,weet niet of het verband daarmee heeft.

Toen de gyn constateerde dat het een mk was moest ik erg huilen en vertelde hij het 1 en ander,maar omdat ik zo moest huilen ving ik maar de helft op van wat hij zei.
    Maar hij zei zoiets van,met clomid heb je een vergrote kans op een tweeling of een miskraam. (had ik nog noooit van gehoord)
    Eenmaal thuis ging ik daar pas over nadenken.

Weet iemand daar meer van? clomid en grotere kans op miskraam?
    Ik ga het morgen ook ff aan de gyn vragen.

wel spannend hoor,morgen FM,hoop zo dat ik ook een keertje geluk heb....

14. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    yes!!
    net opgehangen met de gyn...
    ik heb een goede eisprong gehad!! progesteron 54!! da's dus hartstikke goed! jippie
    dit betekent dat, wanneer ik weer ongesteld word (hopelijk niet natuurlijk) ik 4 maanden geen ziekenhuisbezoekjes hoef!!! dan mag ik dus op eigen houtje verder gaan met de clomid.
    liefs elfje

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ow wauw!!! wat goed....daar word je vrolijk van!!!
    En 54 nog wel!!!!!
    fijn hoor,toch een beetje zekerheid en geruststelling!!

Nou hopen op een mooie afloop!!

succes met afwachten!!

16. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Fijn hoor Elfje!! Da's alvast een meevaller dat je dan voorlopig niet meer naar het ZH hoeft en dat je lichaam volgens boekje meewerkt! Ik hoop dat je lekker zwanger bent en dus helemaal niet meer verder hoeft met Clomid!! Duim voor je ;)

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    oja gister te horen gekregen dat de tante van mijn man zwanger is :(
    ik wil ook!!!!
    Ze is 1e kerstdag uitgerekend van hun 3e kindje en was meteen raak!!
    Ben hartstikke blij voor ze,maar ik wil ook zo graag.
    En blijf maar denken.....als ik geen mk had gehad was ik nu 21 weken zwanger,maar nu heb ik nog steeds een lege baarmoeder :( ben het zooooo zat!!!!!
    En een andere vriendin is ook bezig,nooit aan de pil geweest,regelmatige cyclus,dus die is binnen no time ook zwanger natuurlijk,aangezien hun 1e ook meteen in de 1e ronde is verwekt!!

IK WIL OOK!!!! EN WEL NU!!!

18. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Balen is dat he meid :cry: Jouw tijd komt ook wel weer en dan geniet je er dubbel zo hard van!

19. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Wie wil niet en wel nu meteen
    Wij allemaal toch???
    Ik zit inmiddels al in ronde 11 voor onze eerste
    Nee ik vind de wereld ook niet eerlijk verdeeld.

Groetjes Beeb

20. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    hee elfje, dat is goed te horen! Even geen ziekenhuis! Super hoor!

Deel Deze Pagina