vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    Runner, van harte meid! Wat geweldig vooor je!!

Elfje, wat balen dat je weer ongesteld bent geworden. Het is iedere keer weer zo´n teleurstelling die je moet verwerken. Zeker als je zooooo veel vrouwen hoort die wel bij de 1e kuur Clomid zwanger raken. Hoe lang moeten we nog wachten.
    Het gevoel van het rennen naar de eindstreep herken ik dus ook heel goed, Pientje.

Voor jou is het ook balen zeg, nog altijd geen eitje. Je hebt dan zo het gevoel dat je geen eerlijke kans hebt om te gaan voor jullie kindje. Immers, zonder eitje, geen zwangerschap...
    Ik voel met je mee, en hoop dat een mooi eitje zich toch nog gaat vormen (en dan liefst met resultaat als bij Runner;) )! Ik denk aan je!

Met mij gaat het momenteel wel aardig. De zon buiten doet voor mij heel veel goeds. Ik voel me vrolijker en optimistischer. Dit gevoel heb ik lange tijd gemist zeg! Ik moet nog afwachten tot maandag/dinsdag voor ik meer weet.
    Het gevoel is goed, maar of dat ook een goede uitkomst waarborgt...
    Ik blijf zo positief als mogelijk, dan zijn de dagen toch makkelijker door te komen. Wat leuke dingen voor de boeg komend weekend, dus ook dat werkt goed mee aan mijn positieve instelling!

Voor allemaal, een fijn weekend en
    XXX Gio

2. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hey,

ik ben gisteren bij de HA geweest en die heeft mij aangeraden om bij de Gyneacoloog te gaan en te starten met clomid. Ik ben wel wat nerveus nu. Wat houd dat in, hoeveel kans maak je om snel zwanger te worden, ... Maar nu ik jullie verhalen gelezen heb, heb ik er al wat meer vertrouwen in. Toch waren we beiden teleurgeteld. Dom,hé! :oops: Ik hoop dat alles nel gaat nu en dat alles goed zal meevallen!

Veel liefs
    Bianca

3. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoi bianca!
    nee hoor heel begrijpelijk....tis toch een beetje jammer dat jullie hulp nodig hebben! (althans, dat voelde voor ons zo)
    hier kan je lekker je hart luchten over van alles en nog wat!
    liefs elfje

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Aaargh ik word al de ganse dag gek! Heb al de heel de tijd ongipijn en pijn in mijn onderrug! Voor mijn maandstonden is het nog veel te vroeg, mijn NOD is pas volgende zondag, en als zwangerschapsteken zou het ook te vroeg zijn he!

Ik wou dat ik fkes helemaal niets voelde van mijn lichaam, dan zou ik niet hopen enz...

Groetjes

Kirby

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    :cry: en nog steeds op dag 21 is de ovutest negatief :cry:
    waarom duurt het bij mij nou zo lang????????
    Hier baal ik echt ontzettend van!!!!
    woensdag moet ik bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad....nou daar hoef ik geen bloed voor te prikken!! dat weet ik toch al!!!!!
    De 2 weken na de eisprong vind ik nooit zo erg,maar het wachten op de eisprong vind ik zo killing!!!!

Op dag 19 was de ovutest trouwens wel wat donkerder,maar niet zo donker als de controlestreep en nu lijken de testen juist weer lichter te worden :(:

zucht....nog ff geduld geloof ik....

6. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee pientje!!
    ik heb nog nooit een volledig positieve ovu-test gehad, maar altijd zoals bij jou een soort van stijgende en daarna dalende lijn!
    en aan mijn progesteronwaardes konden ze toch degelijk zien dat ik een eisprong had gehad!
    kop op meid!
    hang niet alles op aan die testen!
    wie weet is idd cd 19 wel je eisprong geweest!
    succes liefs elfje

7. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    Pientje, dat was bij mij idd ook, kan zomaar zijn dat je dag 20 of 21 een eisprong hebt gehad hoor! Ik had ook nooit overtuigend positieve ovutesten, maar door tempen erachter gekomen dat ik toch echt een eisprong had dankzij de clomid!

Lekker bloed gaan laten prikken, wie weet, wie weet...
    Ik denk aan je!!!

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    hmm ja ik hoopte ook dat ik gewoon al mijn lh piek had bereikt,maar helaas want mijn temp is nog steeds laag!!!
    Ik ga zohiezo wel bloed laten prikken,misschien dat het iets zegt!
    En straks over een uurtje weer een ovutest doen,maar mijn gevoel zegt dat ie weer nega is,gek heh??

Gio hoe is het met jou?? Al zowat aan het einde van je cyclus toch?
    Spannend hoor!!!

9. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Heb je inmiddels al een ovu-test gedaan Pientje??

Liefs Marjo

10. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    jaja heb alweer getest....hij is nu weer wat donkerder :( maar nog niet positief...
    In de bijsluiter staat je de test 3 sec in je urine moet doen,maar op de site staat dat je hem 5 sec moet doen,dus hoelang moet ik hem nou doen??

Ik blijf testen tot dag 30 als ie dan nog nega blijft dan stop ik er maar mee en bel ik de gyn op.

zucht....valt ook niet mee heh...

hoest met jou dan marjo? groeit er nou al wat??

11. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Wat ontzettend kl*te zeg dat het zo vaag is.. Pff kan me voorstellen dat je er hartstikke gek van wordt meis!
    Zou ook gewoon de gyne bellen op dag 30 hoor, groot gelijk! Je zou toch verwachten dat je met 100 mg gelijk als een 'turbo' zou gaan ;)
    Maar kan het niet zijn dat ie alsnog positief is of moet zo'n ovutest dan echt nog donkerder zijn (heb er geen ervaring mee). Waar koop je ze trouwens? Ben namelijk gister zelf even wezen zoeken bij de drogist maar de goedkoopste was gewoon even 35 euro!! (CB).

Moet morgen weer heen trouwens voor de 3e fm, dan hoor ik of er indd wat doorgroeit en anders weer starten met Primolut en komende maand ook aan de 100 mg. Blegh, wat een gedoe hè...

Liefs Marjo

12. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Mbt je vraag over het aantal seconden nog even, als je hem nu gewoon 5 seconden erin stipt, zou dat niet sowieso lang genoeg zijn??

Misschien dat andere meiden je beter advies kunnen geven hoor die er ervaring mee hebben.

Nogmaals suc6! Hopelijk is ie positief genoeg......

13. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik heb wel het idee dat als ik hem 5 sec erin doe dat ie donkerder is dan wanneer ik em 3 sec doe....

spannend morgen weer een fm.
    Gaat wel rap bij jou dan als er morgen nog niks groeit een kuurtje primulot en dan 100mg.
    Ik had idd ook gehoopt dat het met 100 turbo zou gaan...maar helaas...nog ff afwachten

succes morgen!!

14. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    hallo meiden!

Ik had gehoopt te lezen dat je temp de lucht in was geschoten en je inmiddels gewoon lekker een eitje had gelegd Pientje, maar helaas, nog altijd geen goed nieuws voor jou zie ik...Balen meid, misschien toch nog even contact zoeken met je gyn idd, dit kan toch ook niet zo doorgaan!

Marjo ook nog steeds geen eisprong, verdorie...Waarom wil het nou niet lukken he! Af en toe zo oneerlijk verdeeld op de wereld!
    Ik denk aan jullie meiden!!

Voor mij blijft het nog even afwachten. In principe zou ik volgens de banner kunnen testen, maar ik durf ergens niet zo goed. Bang voor een negatest. Ik weet nl niet of ik die nog zou kunnen verwerken. Ik blijf af en toe wat lichte krampjes houden, ietsje pijnlijke borsten, maar is ook niet echt noemenswaardig, en af en toe steken in mijn liezen. Toch, nog altijd geen roze afscheiding of spotting...
    Ik wacht af...

15. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    oehhhh spannend giovanna!!!
    ik duim voor je meid, dat je ons snel komt verblijden met mooi nieuws!

@marjo: hoe was je FM?

@pientje: moest jij nou morgen progesteron prikken? ik ben benieuwd!

ik neem morgen alweer mijn laatste clomidje, en dan kan bij ons het feest weer beginnen! volgende week lekker een weekje naar rome! dus mn cyclus zal lekker snel gaan!

liefs elfje

16. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hoi meiden!

Nou ik heb helaas geen goed nieuws. Vorige week woensdag leek het erop dat mn eitjes door gingen groeien, omdat er 2 boven de 10 mm. zaten (voor het eerst) het slijmvlies was ook aan het verdikken. Nu vandaag dus weer de 3e fm gehad, en ik kon het al gelijk zien dat het slijmvlies weer dun was, toen dus in beide eierstokken gekeken en de follikels zijn niet gegroeid :(
    Aaaargh, rotlichaam dacht ik gelijk. Heb me de hele dag beetje down gevoeld, had er zoveel hoop op!! Helemaal omdat de gyn me de vorige keer vertelde dat ze geen garanties mocht geven, maar hele goede hoop had dat het zou aanslaan. Daar put je dan toch hoop uit.
    Maar goed, nu dus weer voor 10 dagen Primolut mee en daarna aan de 100 mg. Hopelijk met beter resultaat.
    Vlgs mijn gyn kan het ook komen omdat ik zo ontzettend slank ben, je zou juist denken dat het dan snel aanslaat, maar zij ziet het meer dat slanke vrouwens soms pas reageren bij 150 mg. Ik zit net op 18 met m'n BMI dus ga proberen of het lukt wat in gewicht bij te komen.

@ Pientje: Hoe bedoel je trouwens dat ik ga als een speer? Moest jij dan langer proberen met dezelfde dosis ofzo? Heb je inmiddels al wat meer duidelijkheid?

@giovanna: Spanneeeeeend!!! Oe ik zou mezelf denk ik niet kunnen bedwingen te testen zeg! Maar kan het me goed voorstellen hoor, je wilt ook geen teleurstelling. Hopelijk zijn al die lichamelijke 'kwaaltjes' een gunstig teken! Wanneer wil je gaan testen eigenlijk?

@ elfje: Hopelijk is dit sowieso je laaste Clomidje :) Veel plezier alvast in Rome, heerlijk zeg. Hopelijk kun je het allemaal een beetje meer loslaten daar (ook al is het maar voor even) Proberen blijven te genieten!

Hoe is het met de andere Clomid sliksters??

Liefs Marjo

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    ooh Marjo zo spijtig voor jou meid!

Ik word hier stilaan helemaal gek! Ik ben al drie dagen supermisselijk! 'k Heb regelmatig steken en mijn buik, maar ik ben nog volop aan het wachten op mijn nod! Het is onmogelijk om er minder aan te denken als je vanalles voelt! En ik heb het al zo moeilijk om mezelf te bedwingen om te testen zelfs al is mijn nod toch nog een paar dagen verder.

Nuja... er zit toch niks anders op dan even afwachten zeker?

Groetjes

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hey Gio,wat ongelovelijk spannend zeg!!!!!
    Heb je wel een idee wanneer je ongeveer wil gaan testen??
    Ik bedoel,als je nu gaat testen en hij is positief,dan kan je langer genieten van het feit dat je zwanger bent ;)

@elfje,ja ik moet woensdag bloed laten prikken,maar weet zeker dat ik geen eisprong heb gehad,dus zo spannend is het niet.
    Wel lekker hoor,naar Rome....lekker relaxed ontspannen sfeertje...moet goed komen!!!

@marjo,ja gaat best snel bij jou.
    maar de 1e keer dat ik clomid slikte was ik meteen zwanger en na de mk zat ik bij een ander ziekenhuis en die wou eerst weer 50 proberen,omdat ik er nu misschien anders op zou reageren,maar dat was dus niet het geval.
    Toen dat dus bleek kreeg ik 100 mg en dat werkt ook niet naar behoeven,helaas.

Ik had ook zoiets van,heb totaal geen overgewicht,waarom duurt het dan zolang????
    Aangezien het bij mensen met overgewicht vaak wat langer duurt en soms zelfs eerst moeten afvallen.
    Maar weeg gewoon netjes tussen de 50-52 en heb een bmi vanrond de 21.
    grrrrr

Dat word dus weer de gyn bellen!!

@kirby....wel spannend hoor,met zoveel eitjes moet het toch wel goed zitten zou je zeggen ;)
    Ben wel benieuwd hoor,dat wordt toch zeker wel een tweeling ;) :D

Nou succes allemaal

19. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    ik heb geen dag voorgenomen om te testen hoor, als ik voel dat ik er klaar voor ben (en er natuurlijk geen bloed te zien is ;)) zal ik testen. Wanneer dat is...ik durf er niet zo goed over na te denken.
    Ik zie het wel, mijn verstand geeft het wel aan als het er klaar voor is.

20. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    he bah marjo!!
    da's balen meid...pffff duurt het weer zo lang voor dat je weer een kans hebt! je lijf kan soms zo vervelend doen!

@kirby: klinkt hoopvol bij jou! sssssssspannend!

@giovanna: ik duim voor je meid, dat de duivels wegblijven!

@pientje: balen dat je er zo'n slecht gevoel over hebt! hopelijk heb je snel duidelijkheid..

liefs elfje

Deel Deze Pagina