vragen over clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by elfje, Mar 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Oké bedankt hoor! Het maakt dus niet uit of je nog veel voedsel in je maag hebt op de werking ofzo?
    Dan kan ik ze namelijk beter na het eten innemen..

Liefs Marjo

2. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hee radna,
    ik zie je vraag nu pas!! :oops: :oops:
    ik heb de vorige 2 cyclussen met clomid veel FM's gehad en progesteron bepalingen. hiermee constateerde mijn gyneacoloog dat 50 mg uitstekend bij mij werkt. ook bij de cystecontroles was gelukkig steeds niets te zien. ik blijf wel temperaturen, maar hoef pas opnieuw een afspraak te maken met mijn gyneacoloog wanneer ik of zwanger ben (duim,duim), of wanneer ik na 4 cyclussen geen resultaat heb...
    ik heb nu steeds een cyclus van 32 dagen.
    liefs elfje

3. radna

radna Bekend lid

Dec 3, 2005
    623
    0
    0
    kapster
    @ elfje, das wel fijn en makkelijk dat je daar nu een beetej van op aan kan, scheelt een hoop ziekenhuis bezoekjes en geregel op t werk. ook fijn dat de 50 mg goed werkt, zeker voor de bijwerkingen ( opvliegers enzo ).
    goed klussen dus komende maanden en dan met positief nieuws naar de gyn!!!!!!!!

lieffs radna

4. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Dat is mooi zeg! Ik duim voor je hoor!

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Hoi hoi,

Hier ben ik ook nog eens, alles goed met jullie?

@Elfje, ben blij dat je een leuke tijd hebt gehad in Rome!

@Marjo, ik ben vorige maand begonnen met Clomid (100mg per dag, van dag 3 tot dag 8), resultaat, min 6 rijpe eitjes! Eisprong gehad op dag 15, die was wel redelijk pijnlijk, maar eigenlijk vond ik dat best, dan wist ik tenminste zeker dat ik er een had :) Ben wel niet zwanger geworden maar heb wel goede hoop! Het was de eerste keer dat ik een eisprong had in 16 of 17 maanden. Nu begonnen aan mijn tweede cyclus met Clomid, deze keer 50mg per dag van dag 4 tot dag 9. Donderdagavond heb ik follikelmeting en krijg ik normaal een Pregnyl-spuit als ik niet weer zoveel rijpe eitjes heb.
    Ik had redelijk veel bijwerkingen van die 100mg, de eerste vier dagen had ik diarree en verschrikkelijke buikpijn, daarna had ik enorm last van constipatie. Ik had ook enorm gevoelige borsten en nu ik aan mijn tweede ronde ben begonnen met Clomid zijn mijn borsten redelijk toegenomen in omvang :)

Ben gisteren naar de bib geweest en heb daar een interessant boek gevonden: Baby's gevraagd, van Thomas D'Hooghe, Paul Enzlin en Dirk Vanderschueren, uitgeverij Acco. Het gaat over de mogelijkheden en beperkingen van vruchtbaarheidsbehandelingen.

Een gezonde vrouw van 25 jaar heeft 60% kans dat ze, na regelmatig onbeschermde betrekkingen, binnen zes maand zwanger is. Na een jaar zou al 85% zwanger moeten zijn. De overige vrouwen moeten langer wachten en spijtig genoeg zullen enkelen nooit zwanger raken. Bij vrouwen van 35 jaar duurt het dubbel zolang vooraleer ze zwanger zijn.

De kans op een zwangerschap neemt duidelijk toe naarmate een koppel geregeld seks heeft:
    minder dan 1X per week: 16% zwanger binnen de 6 maand
    1x per week: 30% zwanger binnen de 6 maand
    2x per week: 45% zwanger binnen de 6 maand
    3x per week: 50% zwanger binnen de 6 maand

Bij behandeling met Clomid, zou 60 tot 75% van de vrouwen zwanger zijn binnen de 6 maand! Da's goed nieuws hé :) De kans op meerlingen neemt wel toe met 5-10%.

Aan de rokers onder ons(ik dus niet): meer dan 13% van de vruchtbaarheidsproblemen zou toe te schrijven zijn aan het roken van sigaretten! Vrouwen die roken moeten dus gemiddeld langer wachten op een zwangerschap, als ze dan zwanger raken, lopen ze meer kans op een miskraam en vroeggeboorte, en een verhoogd sterftecijfer kort voor, tijdens of na de bevalling. Er is een duidelijk verhoogd risico op wiegendood en er zijn aanwijzingen voor een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen!

Dit zijn dus een paar dingen die in het boek vermeld staan, maar er staat nog veel meer in, alle mogelijke oorzaken van onvruchtbaarheid staan er in, alsook alle mogelijke vruchtbaarheidsbehandelingen. Er gaat ook een hoofdstuk over adoptie en stress door niet zwanger te raken...

Liefs

Saar

6. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    @ Marjo,

Nee dat maakt niet uit, toen ik eenmaal de juiste dosering had ben ik een cyclus een dag vergeten clomid te slikken , en de gyn zei dat ik niet meer verder hoefde te gaan die maand.
    Maar ik werd weer braaf ongie na 31 dagen.
    Dus zelfs een dosis minder kan het goede effect geven.

Dus gewoon inenemen wanneer jij het het prettigst vind.

Groetjes,

7. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Poging 2 dan maar, ik typ hele verhalen alleen hij weigert ze te publiceren :(

Jolanda, helemaal duidelijk nu! Wat fijn dat het bij jou zelfs aan sloeg terwijl je 1 keer vergeten was. Hoe lang heb jij uiteindelijk Clomid moeten nemen?

Kirby: Wat goed zeg, bijna 6 eitjes! Mocht je nog wel gewoon klussen toen, ivm kans op een grote meerling? Of is het zo dat ze nooit allemaal hadden kunnen springen? Jij kreeg dus gelijk 100 mg.? Mijn gyn twijfelde eerst, maar is toen begonnen met 50 mg. Ik hoop zo dat het aanslaat, en geen last heb van die nare bijwerkingen, behalve dan die van de grotere (.)(.) die neem ik voor lief ;)
    Veel succes deze ronde, wel fijn dat je in ieder geval een eisprong gehad hebt, ik kijk er gewoon naar uit, zal voor mij ook de eerste zijn in 12 maanden! Ik duim voor je hoor! En dat boek lijkt me interressant, maar even langs de bieb binnenkort!

Liefs Marjo

8. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb een poging gehad met clomid 50 mg, maar dat deed niks bij mij.

Daarna vier cyclussen in totaal gehad met clomid 100 mg.
    Waarvan de tweede cyclus zwanger en de miskraam.
    de derde cyclus te weinig clomid geslikt, toch ongesteld.
    En de vierde cyclus weer raak, daar ben ik nu dus zwanger van.

Ik noem elke keer cyclus, omdat ik bij de eerste kuur van 50 mg niet ongie werd en geen eisprong had, en moest weer aan de pil vooreen menstruatie want provera heeft geen uitwerking bij mij.

En na de miskraam ( bij ruim negen weken) moest ik ook weer eerst twee maanden aan de pil, omdat 1) de menstruatie niet kwam, en 2) toen de eerste menstruatie kwam was er alleen oud bloed, en je mag clomid pas beginnen te slikken bij de derde dag rood bloed.
    Dus ik moest nog een ronde aan de pil.

Dus als ik echt kijk naar de juiste dosis heeft het vier cyclussen geduurd voordat ik een goede zwangerschap kreeg.

9. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Wat erg zeg van je miskraam Jolanda :( Maar nu dus weer zwanger, van harte gefeliciteerd!!! ik dacht het namelijk al wel te weten maar wist het niet zeker meer, klinkt lekker vaag he ;) Je bent vlgs mij al over de magische 12 weken is het niet? Fijn dat de 100 mg wel aansloeg bij jou!
    Dubbel ook he, dat je zwanger wilt worden maar dan eerst aan de pil moet. Ik reageer trouwens ook niet op Provera, de vorige ronde ben ik toen maar gewoon op dag 3 begonnen met Clomid, zonder bloeding alleen wat bruinverlies. Nu heb ik eerst Primolut geslikt 10 dagen en daar reageerde ik wel goed op gelukkig! Dus voor m'n gevoel een eerlijkere start deze maand. We'll see! Ik probeer maar positief te blijven!

Liefs marjo

10. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland

Ja ik heb ook PCO... Ik ben ook zo blij dat we nu een zoon hebben :D We willen nu ook even wachten (9 maanden) en dan willen we weer voor een baby gaan. Ik heb nog geen idee hoe we het gaan aanpakken. Volgens de gyn. moet ik het eerst weer gewoon zelf proberen, lukt het niet binnen een half jaar, moet ik weer langs komen en krijg ik weer een Clomid kuur.... Maar goed zover is het nog lang niet. Eerst maar genieten van mijn zoon :D

Meiden succes!!!

11. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hoi hoi meiden,

Even een update-tje van mij. Vanmorgen ben ik bij de gyn geweest voor een fm. Het bm-slijmvlies was nog wel erg dun, maar er zat rechts een follikel van 12 mm. Zit nu op dag 11, is er nog hoop nu? Ze was namelijk nogal terughoudend, omdat het de vorige keer met 50 mg. ook leek alsof er groei in zat, maar toen stopten ze op 10 mm. en dag 17.
    Voel me zo onzeker nu en weet niet of ik nog hoop mag hebben of me weer moet voorbereiden op een Primolut kuurtje. Iemand ervaring?

Liefs Marjo

12. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hoi marjo!
    mijn eerste cyclus had ik op cd 11 een FM, en hier was nog niets op te zien, daarna op cd 17 een eitje van 19mm!!! kan dus een groeispurt doormaken!
    mijn 2e cyclus had ik een FM op cd13 en toen was mijn eitje 13 mm, en mijn eisprong kwam op cd 19!

wisselend dus... wanneer heb je weer een FM?

liefs elfje

13. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Thnx voor je antwoord Elfje! Hoe zat het dan bij jou, hebben ze ook steeds het bm-slijmvlies gemeten? En zegt het niks als het nu dan nog zo dun is?
    Pff wat een gedoe ook he die malle molen. Soms word ik er zelf ook mal van ;)
    Moet vlgde week dinsdag weer heen voor 2e fm, dan zit ik cd17.
    Hoe gaat het met jou eigenlijk deze ronde? Welke dosis slik jij?

Liefs Marjo

14. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    @ marjo: ik zit nu nogsteeds aan de 50 mg. ik heb voor 4 maanden medicatie meegekregen, zonder dat ik nu nog controles heb. ze zijn er van overtuigt dat dit de juiste dosis voor mij is. ik moet na 4 maanden weer bellen, of natuurlijk eerder bij goed resultaat!!!
    ik heb deze ronde pas op cd 23 mijn eitje gehad volgens mijn temperatuurlijst.....
    nu zit ik op het wachtbankje, heb eigenlijk nergens last van...misschien licht gevoelige tepels, maar da's ook alles.

mijn bm-slijmvlies werd ook steeds gemeten, en was bij mij netjes. dik bm-slijmvlies is volgens mij nodig voor een eventuele goede innesteling..
    ik hoop dat je cd 17 een mooie groei ziet!
    succes deze ronde!!
    liefs elfje

15. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ja dat vind ik dus ook. Elke keer als je komt: hup volgende afspraak over 6 weken etc. Maar ja, ik sta pas aan het begin en mijn zei tegen mij "als je nu al gek wordt...we moten og zo lang". Is ook waar. Lekker vooruitzicht....

16. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Nou het is echt hartstikke logisch dat je zo denkt hoor Mijnimeel. Heb het zelf ook hoor, wij zijn ook 'pas' sinds maart in de molen. Maar elke maand 3/4 keer naar het zkh breekt soms wel op. Vooral met zulk weer in zo'n wachtkamer tussen allemaal zwangere buiken, wat kan ik me dan ellendig voelen. En ik zwelg absoluut niet in zelfmedelijden hoor, maar soms voelt het best zuur allemaal en zie ik het even niet meer zo zitten.

17. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Zo ervaar ik dat dus ook. Wij zitten ook pas sinds maart in de MMM maar het lijkt een eeuwigheid. Als je dan de verhalen om je heen hoortl.... :cry: Zegt mijn schoonzus van het weekend (net bevallen van een kerngezonde zoon en in 1 keer zwanger): van OOOO de zwangerschap was ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO erg en die bevalling ook ZOOOOOOOOOOOOOOOOOO erg. Maar wat ik nog het allerergste is vind is dat ik mijn leuke Armani kleren niet aan kan want ooooooooooooooooooooooo wat is ze aangekomen en dat vond ze het ALLERERGSTE van de hele periode! Nou daar zakt je broek toch van af of wat??????

18. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ja pfff ik herken het. Wéés blij dat je een kind op de wereld hebt mogen zetten :x Maar goed, aan de andere kant, voor zulke mensen is het vaak een vanzelfsprekendheid om zwanger te mogen worden. Zij hebben niet de ellende meegemaakt die wij doormaken dus zijn ze daar ook niet mee bezig. Maar het is erg frustrerend hoor zulke opmerkingen. Ik probeer het altijd maar op onwetendheid te gooien op zo'n moment :rolleyes:
    Weet je schoonzus ook van jullie of nog niet?

19. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ze weet het niet maar vermoed het wel denk ik....Een jaar geleden riepen mijn man en ik (dom, dom, dom) dat wij HEEL graag kinderen wilden: zo spoedig mogelijk! Ja, en als het een jaar later nog niet zo ver is dan weet zij ook wel hoe of wat! Ook vienden vragen steeds of er nog kids komen. Van het weekend feestje waar ook mijn zwager en schoonzus waren met hun baby! En toen riep iedereen ooooo is dat niets voor jullie... :cry: Echt iets voor jullie...... :cry: Dan wil je ook het liefste in een hoekje wegkruipen...

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    nou zit nu 5 dagen na de laatste duphaston en nog geen ongi te bekennen :(
    Heb wel vollere borsten en burning nipples,dus je zou toch denken dat het wel wat doet in mijn lichaam....
    elke keer ga ik hoopvol naar de wc hahaha,beetje omgedraaide wereld...
    Maarja soms lees ik verhalen dat anderen na 3 dagen al ongi zijn ofzo....zit ook nooit eens ff mee bij mij heh :x :x :x
    Al moet ik zeggen dat ik dit keer wel meer geduld heb dan voorheen terwijl ik al op dag 48 zit :confused: das gewoon 7 weken man! 7 lege verspilde weken....
    Maar verder ben ik wel positief hoor :D hahaha al klinkt dat misschien niet zo...
    Vanavond lekker naar een feestje....ga me maar eens flink bezatten!!!! hihihi neehoor...met mate ;)

hoe is het met de rest??

groetjes Pientje

Share This Page