Hey Mijn naam is Els en ben voor de eerste keer hier. Ik heb al enkele van jullie vragen en reacties gelezen. Ik moet zeggen dat jullie elkaar wel goed kunnen steunen en helpen. Mss kunnen jullie dat bij mij ook... We zijn nu 18 maanden bezig voor een klein wondertje. Ik had heel veel last van mijn regels, heel onregelmatig, lang, zwaar... Dus besloot mijn gyn om te beginnen met clomid. Zo heb ik dus de eerste keer juist achter de rug. Maar al die gevoelens die daarbij komen, daar heb ik geen rekening mee gehouden, emotioneel voel ik mij een wrak, moe. Doordat ik mij zo voel doet mijn hele lichaam pijn, op de meest rare plaatsen maar nog het meest in mijn maag. Wie heeft er tips voor mij? Mss om wat te kunnen relaxen. Wie heeft deze gevoelens ook? Mercikes Els
allereerst welkom, ik gebruik ool clomid, is nu mijn 1ste ronde en wacht nu op mijn menstruatie, gebruik het alleen om een andere reden dan jij nl omdat ik juist geen menstruatie kreeg. moet je eerlijk zeggen dat ik geen last heb van bijwerkingen, voel het wel meer rommelen maar vind dat niet storend. geen idee wat je daar tegen kunt doen waarschijnlijk erg weinig! warm bad mss? sterkte en succes!
Welkom! Ik kan je met het gebruik van Clomid niet helpen helaas. Probeer idd zo veel mogelijk te ontspannen....dat is heel makkelijk gezegd, weet ik maar het helpt het aller beste! Probeer het uit handen te geven. Meer dan je nu doet kan je niet echt. Wees heel lief voor elkaar en maak de dagen samen bijzonder en gezellig. Heel veel succes! Elmo
hoi engeltje! ook ik zit in mijn eerste ronde clomid... vrijdag voor het eerst een follikel meting! erg spannende tijden allemaal.. heb gelukkig weinig last van bijwerkingen tot nu toe. ik was zeer onregelmatig ongesteld (7tot15 weken).. om te ontspannen kan je hier heerlijk je ei kwijt!!! (zie ook mijn topic) liefs elfje!
Hoi Engeltje, Ik heb net als jij clomid gebruikt om zwanger te worden. De eerste keer clomid gebruik was ik erg opvliegend van en emotioneel was ik idd ook een wrak! Ik werd na 2 kuren clomid zwanger, maar helaas bij de echo van 6 week klopte het hartje nog niet en ben ik met 12 weken gecurreteerd, omdat ik het vruchtje niet verloor! Van mijn zoon ben ik spontaan zwanger geworden, wat overigens een wondertje was aangezien ik ws maar 2 eisprongen in een jaar heb en dat moment bijna niet te timen is! Toen mijn zoon 3,5jr was wilde we eigelijk wel een 2e, maar ik wist niet hoe dit zou verlopen, eerst een half jaar zelf geklust, maar niets! Weer door laten sturen naar de gynaecoloog, waar zij adviseerde weer met clomid te beginnen, zij dacht dat het deze keer wel wat langer zou duren, maar het tegendeel was waar, na mijn 1e kuur clomid was ik meteen zwanger!!! Ik voelde mij met deze kuur clomid anders dan bij de eerste keer, ik was niet opvliegend, maar had het idee dat mijn ogen strak in mijn hoofd stonden alsof ik een enorme cafeineshot had gehad oid! Ik kon niet slapen en ,s nachts zag ik aldoor lichtflitsen in mijn ogen waardoor ik heeel onrustig was in mijn lijf. Volgens mij kan je hier verder niets aan doen, ontspannen zou heel mooi zijn ALS JE DAT KAN, want ik kon het niet! Ik reageer vrij heftig op de hormonen, maar houd gewoon lekker in je achterhoofd waar je het voor doet, wij hebben inmiddels na een gezonde zoon, nu ook een gezonde dochter ter wereld gebracht en dat is het allemaal dubbel en dwars waard geweest! Hoop dat jullie binnen kort ook zwanger zijn van een klein wondertje. Het is allang mooi dat de clomid is uitgevonden, anders had ik ws mijn dochter nu niet mogen krijgen!!!! Gr Carry
kom net weer bij de gyn vandaan, heb voor 2 maanden clomid (50mg) meegekregen. het rare is dat ik niet meer hoef te tempen en hoef ook geen bloed te laten prikken in de tussentijd. vaag. volgens hem kon het ook zijn dat ik vanmorgen te vroeg heb getest dus als ik volgende week nog niet ongi ben moet ik weer ff bellen! meteen zo'n mooi potje meegekregen voor mijn vriend, eindelijk, ben toch benieuwd of zijn aandeel mee wilt werken! over 8 weekies weer terug komen, dat duurt pas lang!!!
Hey Bedankt voor alle aanmoedigingen en tips, echt. Soms is de emotie groot en verlies ik de moed, maar ooit op een dag heb ik zo een klein wonder in mijn armen en dan zal al datgene we er al voor gedaan hebben (zijn bijna een jaar en half bezig) vergeten zijn. Ik was humeurig tijdens de eerste kuur en verwarrend, wist mijn dagen niet meer goed en de week is eigenlijk op lucht voorbij gegaan. Vandaag mijn prik van Pregnyl gekregen, pijnlijke wel. Dus nu ma hopen hé... Groetjes Els
hee runner!!! balen van je negatieve test vanochtend! hopelijk toch nog te vroeg!! was het sperma van je vriend nog niet onderzocht dan? wat gek dat je komende maanden helemaal geen controles meer krijgt!!! hoe weet je dan of de clomid uberhaupt een eisprong veroorzaakt? hopelijk zijn die 2 kuren niet meer nodig!!! liefs elfje!
Amaai, die eisprong, ni normaal. Gisteren om 15u die prik gekregen en deze morgen om 5u begon het al. Heb de hele dag al afgezien van de pijn, misselijkheid, krampen, niet kunnen eten... en ma rood zien Effe voor te controleren toch ma naar de gyn gebeld en die zei van toch ma een onderzoek te toen. Echt wel gewoon die eisprong. Nog nooit pijn gehad nog nooit gevoeld en nu... op naar het goede nieuws, mss? Greetz
hoi allemaal! ik ga morgen vroeg voor mijn eerste follikelmeting naar de gyneacoloog... super spannend! ondanks dat ze dan nog niet zoveel kunnen zeggen, krijg ik hopelijk wel min of meer een bevestiging dat de clomid al dan niet heeft aangeslagen.... ben benieuwd of er dus een mooi eitje groeit! liefs elfje @runner: ik zie dat het bij jou nogsteeds alle kanten op kan!!! ik duim voor je dat je ongi uit mag blijven!!
succes vandaag! hoop idd dat de medicijnen hun werk hebben gedaan! ik gooi er denk ik zondag weer een testje tegenaan, begrijp er niks van dat ik nog steeds niet ongi ben, zit nu al op dag 33! mijn temp blijft wel hoog, ben benieuwd wat de test gaat doen. nog 2 daagies wachten!
spannend runner!! ik kom net bij de gyneacoloog vandaan, er zijn nog geen eitjes groot genoeg om te springen... nu moet ik donderdag de 20 e weer terug voor een volgende meting... hopelijk is er tegen die tijd een mooi groot ei! mijn baarmoederslijmvlies was nu wel al dik genoeg om in te nestelen... ik dacht zelf ook al wel dat cd 11 een beetje te vroeg was voor een naderende eisprong, maar ja. volgende week donderdag zit ik op cd 17 en maak ik naar mijn meening meer kans... geen paasei voor deze meid......duzzzz liefs elfje
jammer, maar de 11e dag lijkt mij ook wel een beetje snel hoor! weet zeker dat je volgende week wel een mooi groot eitje hebt! hoe doen ze dat meten dan eigenlijk? als ik vragen mag?
Hallo Runner Ik weet niet of je het weet, maar met clomid kan je cyclus langer zijn dan het normaal was he. Nouja kijk als je geen cyclus had dan is ie natuurlijk niet langer. Maar met clomid kan je je eisprong later krijgen. Ik kreeg mijn eisprong telkens op dag 17 en ik had een cyclus van 31 dagen precies. Het kan dus zijn dat jij je cyclus ook iets langer hebt. Je hoge temp is mooi. En als je niet meeer hoeft te temperaturen van de gyn, kan je het voor jezelf wel blijven doen. Op die manier hou je je eigen cyclus toch een beetje in de gaten. Heel veel succes, en ik hoop dat je positief test! Groetjes
dat blijven temperaturen was ik idd nog wel van plan. ik heb mijn eisprong op dag 18 gehad dus het lijkt mij dat het nu niet meer zo lang gaat duren! heb al wel een week onwijze steken en krampen onder in m'n buik! denk de hele week al : nu gaat het komen! maarja niet dus, gewoon afblijven wachten. volgende week weet ik in idd geval meer!
Dan heb je hoogst waarschijnlijk dis een cyclus van 32 dagen. Maar die onwijze steken en krampen had ik ook, en nu ben ik zwanger, dus daar kan het ook van komen he. Spannend hoor, ik hoop dat je snel uit deze onzekerheid bent. Heel veel succes!!!
hee runner! dat meten doen ze met een inwendige echo, en dan tekenen ze een lijntje in het eitje... de computer geeft dan aan hoe groot het eitje is. een ei dat op springen staat is zo rond de 2 cm! de gyneacoloog zei ook nog, dat als er geen groei van de eitjes zichtbaar was donderdag, ze mijn cyclus weer gaan afbreken, en dan krijg ik een hogere dosis clomid (100mg).... hopelijk is dat niet nodig! hee jolanda! al een beetje aan het "zwanger zijn" gewend? liefs elfje
Selaam Na mijn miskraam in okt. 2003 heb we nog een jaar zelf geprobeerd maar het lukte niet en was ook behoorlijk onregelmatig. Soms was ik 6 mnd niet ongesteld. Toen zijn we naar de gyn. gegaan en moest aan de clomid. Na 3 cyclussen aan de puregon. Na 2 cyclussen een kijkoperatie om tekijken of mijn eileiders verstopt waren en dat was niet zo. Ik ben toen naar een andere ziekenhuis gegaan omdat ik eigenlijk nog steeds niet widt wat ik had en alles duurde zo lang. Ik moest een cola-onderzoek ondergaan. Dat is een hormoon onderzoek. Ze gingen een echo maken om tekijken of alles goed was met mijn eilerders, eierstokken en baarmoeder. Alles was goed. Maar alleen in allebei mijn eiderstokken zat wat vocht van 2 cm. Ik wist allen dat het ijn mijn rechter zat maar niet in de andere. Het andere ziekenhuis wist dit allemaal maar ze vertelde me niets. Ik moest ook bloedafnemen en een vragenlijst beantwoorden over de hormonen in mijn familie. Alles was goed. Mijn hormonen slapen alleen. Ze moest wakker gemaakt worden door wat extra horomen. Ik kreeg weer clomid en ik kreeg metformine er bij. Ik vertelede de arts dat ik niet op clomid reageer en metformine is voor metnsen die diabetes hebben en ik heb dat niet. Ze legde uit dat sommige mensen die geen diabetes zijn toch een slechte bloedsuiker hebben en daardoor niet zwanger raken. En dat was ik dus. En de clomid wilde ze als nog proberen. Ik zei dat ik het zou proberen maar ik denk dat ik over een maand toch weer hier zit. En ik zat er inderdaad met de mededeling dat ik 7 weken zwanger was. Zelfs mijn gyn was verbaast. En nu ben ik 21 weken zwanger van een jongen en ik dank god elke dag met dit geschenk!!! Ik hoop voor de mensen die ook problemen hebben met hun vruchtbaarheid dat ze ook zo'n mooi geschenk krijgen als ik!!! liefs layla
wat een fijn positief verhaal layla! bedankt dat je dat met ons wil delen! geeft veel hoop en positieve moed! liefs elfje
@layla super ik hoop zeker dat ons dit ook gegunt is! @ yolanda gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan! @runner, ik heb met clomid een cyclus van 36 dagen gehad. Ik hoop voor jou dat je zwanger bent maar wat yolanda al zei je kunt ook een iets langere cyclus hebben. Ik ben wel heel niewschierig of je al getest hebt fijn pasen allemaal CC