vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ja voor het eerst dat ik er zo'n last van had en voor het eerst dat het zo goed aanslaat!
    Hopelijk bij jou dus ook!!

2. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    I hope so!! Dan heb ik het er wel ff voor over hoor!

3. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Jeetje Marjo wat vervelend dat je nu zo`n last hebt van de bijwerkingen!
    Tot nu toe heb ik mijn temp eigenlijk niet bijgehouden daar kan ik wel eens mee gaan beginnen.
    Ik heb dit eigenlijk nooit gedaan omdat ik onregelmatig werk en de ene keer om 10 uur mijn bed uitkom en de andere keer om half 6.
    Ik snap er nu helemaal niets meer van ik heb last van (diegene met een zwakke maag niet lezen) bruine slierten oud bloed, echt veel! Ik heb nog geen helderrood bloed verloren.
    Gisteravond tijdens het douchen ook veel donkerbruine stolsels, echt vies.
    Ik denk dat de ongesteldheid in alle hevigheid aan het doorkomen is maar zoveel stolsels en slierten heb ik nooit gehad (sorry voor het vieze verhaal).
    Moet ik dit nu wel als dag 1 tellen?

Groetjes Senna

4. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi dames,

@ senna, ik heb dit vorige ronde ook gehad, kreeg 8 dagen na eisprong, bruinige slijmerige afscheiding :oops: dacht ton ook aan innesteling, maar zete toen toch door, toen werd t weer minder, ik weer blij, maar heeft toen toch doorgezet, snapte er toen ook niks van was veel t snel. IK moest dag 1 rekenen met echt rood bloed en niet dat bruinige zootje......succes, hoop dat t bijjou stopt en dat toch een innesteling is!!!!!!!!!

@ pientje, wat balen van dat griepje..........zit ook niet echt mee he!!!!!!! ik moest precies de dag dat ik ook ovitrelle moest spuiten, en dus eisprong in aantocht met antibiotica beginnen, voor ontsteking in mijn voet, hoop dus ook maar dat dit niet echt kwaad kan :(

@ marjo, lekker gevoel is dat weer he, als dat latste pilletje er weer in zit!!! nou weer in spanning afwachten wat er gaat gebeuren he...!!!! wanneer moet je weer voor controle of echo??

@ pientje, hoe gaat ie bij jou, hoeveel dagen moet jij nou nog op t wachtbankje? je hebt je eisprong toch al gehad? ik denk dat ik ook al op t wachtbankje zit, weet t alleen niet helemaal zeker, maar ja er is iig genoeg geklust ;)

liefs radna

5. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee meiden!!
    net met alle hitte weer lekker 8 km hardgelopen.. (mijn verslaving)
    mijn temp is vanochtend weer gezakt!! maar wanneer ik stiekum mn temp verder invul, blijft FF mijn eisprong op cd 13 houden...
    ik blijf vrolijk aan de klus! goed voor de lijn zullen we maar zeggen... je weet maar nooit!

@marjo: vervelend meid, die heftige bijwerkingen!! hopelijk is dit je laatste clomidje ooit geweest!!!

@pientje: bluh, meid.... ik hoop dat ziekte geen invloed heeft op je eisprong.....hoe is het met jou temp eigenlijk?

@senna: balen meid.... hopelijk zet het niet verder door.... ben benieuwd wat je gyn er over zegt morgen! sterkte!!!

@radna: ik denk dat ik op het wachtbankje zit, maar helemaal zeker weet ik dat niet..... ik blijf voor de zekerheid nog even aan de klus.. FF zegt dat ik mn eisprong op cd 13 heb gehad, dat zou dus betekenen dat ik nu 4 dagen na mijn ei zit....

liefs elfje

6. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    hallo meiden!

Daar ben ik weer even met een up-date: ik lees altijd alles (lees: probeer) mee, maar ik heb te weinig tijd om echt te reageren enzo. Ik heb vanavond de laatste Provera, dus ik verwacht dat ik over ca. een weekje weer kan beginnen met de Clomid en dan nu 100 mg. proberen.

@ Senna: ik zou dit idd wel als dag 1 gaan tellen.... Ik hoop dat je morgen meer te weten komt bij de gyn.

@ Elfje: pffff 8 km hardlopen, waar haal je de energie vandaan? En blijf lekker aan de klus, zodat je iig je eisprong niet mist!

@ Pientje: BETERSCHAP!!!!

@ Marjo: wat naar van die bijwerkingen; ik hoop dat dit de laatste keer voor je was en dat je die 'rommel' idd niet meer nodig hebt!

@ iedereen verder: hoe is het -behalve de eisprongen en gyn.bezoekjes- verder met jullie???

Liefs,
    Quinn

7. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Wat vervelend zeg Senna, nu weet je totaal ff niet waar je aan toe bent he. Misschien is je lichaam grote schoonmaak aan het houden ofzo, ik hoop natuurlijk heel hard van niet en dat het met een innesteling te maken heeft!! Hoe is het nu met je, heeft het doorgezet of is het minder nu?

Radna en elfje: Hopelijk zitten jullie al safe op het wachtbankje en anders gewoon verstand op nul en doorklussen maar :) Het koelt nu weer wat af, dat is ook wel fijn onder de lakens ;)
    Sportief hoor elfje dat je met deze hitte gewoon door loopt! Het schijnt echt verslavend te zijn he, dat hardlopen?

Quinnygirl, ik hoop dat je ongi gauw doorkomt zodat je ook weer fijn een nieuwe ronde in kunt. Nieuwe ronde nieuwe kansen he!! Hopelijk slaat de 100 mg. goed aan!

Hier gaat verder alles goed, tussen het tempen en zkh bezoeken door hebben we het harstikke druk met van alles regelen voor onze trouwdag :D
    Best een apart idee dat ik over 2 weken om deze tijd een getrouwde vrouw ben 8) Heb maar ffies een ticker aangemaakt, deze leek me wat betrouwbaarder dan een cyclusbanner ;)

En hoe is het verder met jullie tussen alle zkh bezoekjes door enzo. Trekken jullie het wel een beetje? Ik merk soms dat het toch wel ff slikken is, de maanden die we vorig jaar ook al een keer hebben meegemaakt komen weer opnieuw nu..

Liefs Marjo

8. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    oehhhh, marjo, wat leuk, ga je trouwen over 2 weken??? wat spannend zeg, is alles al een beetje geregeld?? Heb je een mooie jurk, wel een foto plaatsen he in je album!!! Ben je al voor conrole geweest, weet je al of er een eitje groeit??

Elfje, ik bedoelde jou indd op t bankje, en denk dat ik er ook maar vanuit ga dat ik ernaast zit, heb donderdag gespoten en donderdagavond lichtposi ovutest en vrijdag ochtend positest, dus denk dat mijn ei vrijdagavond of zaterdag is geweest, vanaaf nog marr ff klussen voor de zekerheid, en dan weer afwachten!

pientje ben je alweer beetje beter, wel heftig zeker klussen met koorts??

Quinnygirl, lekker he als je die provera weer achter de rug hebt, met clomid heb je toch altijd t idee dat er meer gaat gebeuren, spannend of weet je al dat de 100mg aanslaat bij jou??

ga ff lekker eten, mannetje zet t net klaar....

liefs radna

9. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Pientje, hoe is het nu met je, is de koorts al een beetje gezakt?

Marjo, wat leuk dat je gaat trouwen, is het een dag met alles erop en eraan of hou je het klein?

Het is echt heel erg raar, de slierten en stolsels gingen zondagmiddag weer weg en zijn tot nu toe weggebleven.
    Ik heb gevraagd bij de verloskundigen op deze site wat het zou kunnen zijn (is het nu een voorbode dat het gedaan is deze ronde of niet).
    Ik verwacht er nu niet veel meer van het waren zoveel stolsels en slijmslierten dat mijn baarmoeder waarschijnlijk nu geen lekker bedje voor het eitje meer heeft, het was geen bloeding dus geen innestelingsbloeding :( .
    Ach ja, zolang ik nog niet ongesteld ben is er nog een beetje hoop.

Veel liefs van Senna

10. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi Senna,

he volgens mij is er dan toch nog hoop hoor, want een innestelingbloeding hoeft volgens mij niet echt rood bloed te zijn. T is ook zo moelijk in te schaten he, ik heb er vorige ronde veel over op gezocht en er zijn zoveel verschillende verhalen over!!!! Tot wanneer moet je afwachten.......wanneer is je nod?? Echt heel spannend voor je, hoop voor je dat t lekker een innesteling was!!!

succes met afwachten..........

liefs radna

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    pffff ben nog steeds niet beter :cry: voel me zooo beroerd.
    Gelukkig geen koorts meer maar nog wel barstende koppijn en mega misselijk.
    Gister 3 keer gespuugd en nu net weer.
    Deze ronde gaat dus echt aan ons voorbij :cry: er is ook echt altijd wat!!!! Kan nooit eens normaal gaan!!!

12. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeetje Pientje wat balen voor je!!!
    Doe lekker rustig aan (ben je ziek thuis gebleven?)
    Ik hoop dat jij je snel weer beter voelt.

Groetjes Senna

13. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    he pientje..........wat onwij kl**te....... :cry: vind t echt erg voor jullie....

Jullie hebben t wel een keer gedaan toch voor je ziek werd........misschien was dat wel jullie lucky shot!!!!

heel veel beterschap.....liefs radna

14. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Beterschap Pientje, wat naar meis :( Hopelijk ben je gauw weer opgeknapt en indd wat Radna zegt.. 't kan zo maar wel mooi op tijd zijn geweest he!!!!!

Senna: Wat vreemd zeg, maar als het niet heeft doorgezet staan al je kansen nog open he!! Anders toch alvast even een afspraak maken bij je gyn? Al is het maar voor je eigen geruststelling, weet ntauurlijk niet of dat zomaar kan maar als je het niet vertrouwd, gewoon bellen hoor!

Radna: We houden onze bruiloft lekker kleinschalig, hebben sinds 2003 een geregistreed partnerschap en dat laten we nu omzetten naar een echt huwelijk. We kunnen mekaar niet echt meer het ja-woord geven omdat we dat al eens hebben gedaan bij het geregistreerde parnterschap, incl. getuigen. Dus nu word het zeg maar een omzetting en 's avonds een gezellig feest!! En 14 augustus onze honeymoon naar Algarve :D
    (hopelijk is het een beetje duidelijk uitgelegd zo, anders shoot! ;) )
    Hoe is het nu met jou? Nog steeds hoge tempen?

Zit vandaag op cd 9, het schiet niet op voor m'n gevoel :rolleyes:
    Maar heb wel al veel meer last van afscheiding dan vorige maand, soms voelt het ineens nat down under :oops:
    Heb nog een afpraak weten te bemachtigen voor 14 augustus, 4.5 uur voordat ons vliegtuig vertrekt 8) dan is m'n eigen gyn gelukkig weer terug en wil haar gewoon ff spreken voor de vakantie!! Stel dat hetzelfde weer gebeurd als vorige maand, dan weet ze ervan en kan ze me voor ronde 4 Pregnyl voorschrijven!!

Liefs Marjo

15. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    Lekker zeg zón honymoon naar de algarve, kijk je vast naar uit, na je bezoekje aan de gyn de 14de natuurlijk ;) is wel heel fijn dat je voor de vakantie nog even kan, ga je met lekkerder gevoel weg, en kan je lekker echt van je vakantie genieten!!!!

Ik temp niet, dus heb geen idee........ :( heb donderdag gespoten en we hebben t t hele weekend gedaan, gisteravond ook nog maar even just in case ;) denk dat mijn ei al geweest is maar wet dit niet zeker( omdat ik dan weer niet temp, maar lijkt me zo gedoe) maarja, heb een aardig voorraadje zwemmers in buik, dus ik ga lekker afwachten!!!! dat zijn altijd nog rottere weken dan afwachten of er een eitje groeit vind ik.........

liefs radna

16. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    O ja jij tempte indd niet, was ik ff vergeten. Maar het zit wel goed hoor! Als ik dat zo lees, genoeg geklust ;) Nu weer afwachten he.. Pff ik vind dat ook altijd zo slopend weer. Hopelijk geen teleurstellingen meer voor je. Duim hartstikke hard dat het raak is!!!

17. Essa

Essa Lid

1 jul 2006
    5
    0
    0
    adm. medwerkster
    Veenendaal
    Hoi,

Ik kijk hier regelmatig en heb me een tijdje geleden ook aangemeld. Het kopje Clomid sprak me niet echt aan (gebruik ik niet, dus dacht er niks te zoeken te hebben), maar nu blijken hier allerlei berichten te staan.
    Zo zag ik ook de berichtjes van Senna, over het bruine vloeien. Dat heb ik dus ook. Ik heb 19 juli een inseminatie gehad en vijf dagen erna begon ik te vloeien, weinig, maar bruin en af en toe leek het toch wat roder. We zijn nu acht dagen verder en het bruine vloeien is toegenomen en iedere keer denk ik dat mijn ongesteldheid echt door gaat breken, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd. De vorige keer heeft de gyn wel tegen me gezegd dat ik het bruine vloeien absoluut NIET moet zien als ongesteldheid. Er is dus nog hoop, maar ik kan er moeilijk mee omgaan. De vorige keer heb ik ook heel lang gevloeid, maar dan vier dagen voor de ongestelheid en daarna nog een hele tijd, 12 dagen alles bij elkaar.
    Ik heb onderhand het idee dat ik alleen maar aan het vloeien ben en ik wordt er heel onzeker van. Ik wil graag afleiding zoeken en met hoop alles tegemoet zien, maar zoveel dagen bruin vloeien, ik wordt daar heel onzeker van. Ik ga straks de polie bellen om te kijken of zij me wat wijzer kunnen maken en me kunnen vertellen of dit normaal is.

Ik ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat Senna!
    Groetjes, Essa

18. Essa

Essa Lid

1 jul 2006
    5
    0
    0
    adm. medwerkster
    Veenendaal
    Hoi, ik heb inmiddels naar de poli gebeld, maar ben niet veel wijzer geworden. De Assistente vond het maar een vreemd verhaal en zei eerst nog dat ik dan toch ongesteld was geworden en toen toch weer niet en toen ging ze het voor me navragen, maar vergat de tel. in de wacht te zetten en toen hoorde ik haar uitleggen aan de gyn en die reageerde met: "daar kunnen wij niks mee hoor!" toen ze weer aan de telefoon kwam zei ze het net iets netter en gaf me vast een afspraak voor een volgende follikelecho en dat ik het maar met de fertiliteitsarts moet bespreken dan. Ik snap ook wel dat ze er niet veel mee kunnen, maar ja, op deze manier heb ik er eigenlijk ook niks aan.
    Ik slik geen hormonen, heb dit normaal niet, dus moet ik de conclusie maar trekken dat het tussen mijn oren zit ofzo?
    Senna, ben nog steeds benieuwd hoe het zich bij jou ontwikkeld. En heb je antwoord van de verl. van dit forum gekregen?

groetjes, Essa

19. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Hey meiden!!!

@ Radna: ik heb geen idee of de 100mg aanslaat, maar ik hoop het natuurlijk wel! Ik heb nu 1 keer 50mg gehad en die sloeg niet aan, helaas... Ik moet nu eerst afwachten tot m'n ongi en dat zal ws. niet lang duren, want ik heb zo'n last van m'n onderrug :sad:

@ Pientje: ow meidje wat rot voor je dat je je zo ellendig voelt!!! Ik hoop dat het snel weer een beetje beter is.

@ Senna: wat genant :oops: een tampon die een collega voor je opraapt... Je zal je wel opgelaten gevoeld hebben.... Hoe voel je je inmiddels? Heeft de ongi nog niet doorgezet (hopen dat ie ook wegblijft!)

@ Marjo: Onwijs gefeliciteerd met jullie huwelijk, ook al is het 'maar' een omzetting... Wel gaaf dat jullie een feest gaan geven en daarna op huwelijksreis gaan. De Algarve is zooooooo mooi!

@ Essa: wat rot voor je dat de gyn zo reageerde! Het ligt gelukkig niet zomaar tussen je oren, elke cyclus kan weer anders zijn... Ik zou naar de afspraak met de fert.arts gaan en daar zeker al je vragen stellen die je hebt. Schrijf van te voren op wat je wil vragen. Het beste is zelfs om een soort dagboekje bij te houden voor jezelf met daarin beschreven hoe je je voelde en wat er gebeurde (met vloeien enzo...) Dan kun je precies aan haar/hem uitleggen wat er was en als er dan vragen worden gesteld, kun je gericht antwoord geven.

20. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Essa,

Ik heb het precies 1 dag gehad, het is nu helemaal weg, ik snap er ook helemaal niets van, ik heb het hier ook niet eerder gelezen!
    Als ik bericht heb dan laat ik het je horen (lezen).

Groetjes Senna

Deel Deze Pagina