vragen over clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by elfje, Mar 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Hoi
    Ik gebruik hgeen pregnyl maar wel clomid. Net mijn 2de kuur van 50mg gehad. Ik ben net als wat jij omschrijft erg moe. Op dag 5 van de clomid sta ik van vermoeidheid te trillen op mijn benen en bij het minste of geringste wordt ik emotioneel (ik wijt dat met name aan de vermoeidheid.) verder houdt ik meer vocht vast. Met name mijn gezicht en armen zijn een beetje gezwollen.

Mijn eerste ronde heeft 36 dagen geduurd ik krijg clomid vanwege onregelmatigheid (cyclus tussen 35 en 77 dagen).

Succes
    CC

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Na mijn miskraam in okt. 2003 heb we nog een jaar zelf geprobeerd maar het lukte niet en was ook behoorlijk onregelmatig. Soms was ik 6 mnd niet ongesteld.

Toen zijn we naar de gyn. gegaan en moest aan de clomid. Na 3 cyclussen aan de puregon. Na 2 cyclussen een kijkoperatie om tekijken of mijn eileiders verstopt waren en dat was niet zo.

Ik ben toen naar een andere ziekenhuis gegaan omdat ik eigenlijk nog steeds niet widt wat ik had en alles duurde zo lang.

Ik moest een cola-onderzoek ondergaan. Dat is een hormoon onderzoek. Ze gingen een echo maken om tekijken of alles goed was met mijn eilerders, eierstokken en baarmoeder. Alles was goed. Maar alleen in allebei mijn eiderstokken zat wat vocht van 2 cm. Ik wist allen dat het ijn mijn rechter zat maar niet in de andere.

Het andere ziekenhuis wist dit allemaal maar ze vertelde me niets.

Ik moest ook bloedafnemen en een vragenlijst beantwoorden over de hormonen in mijn familie.

Alles was goed. Mijn hormonen slapen alleen. Ze moest wakker gemaakt worden door wat extra horomen.

Ik kreeg weer clomid en ik kreeg metformine er bij. Ik vertelede de arts dat ik niet op clomid reageer en metformine is voor metnsen die diabetes hebben en ik heb dat niet.

Ze legde uit dat sommige mensen die geen diabetes zijn toch een slechte bloedsuiker hebben en daardoor niet zwanger raken. En dat was ik dus.

En de clomid wilde ze als nog proberen.

Ik zei dat ik het zou proberen maar ik denk dat ik over een maand toch weer hier zit.

En ik zat er inderdaad met de mededeling dat ik 7 weken zwanger was.

Zelfs mijn gyn was verbaast.

En nu ben ik 21 weken zwanger van een jongen en ik dank god elke dag met dit geschenk!!!

Ik hoop voor de mensen die ook problemen hebben met hun vruchtbaarheid dat ze ook zo'n mooi geschenk krijgen als ik!!!

3. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    GAME OVER!!!

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Niet verdrietig zijn meid !! Hou vol

5. Niet meer actief

Alaikoem Assalaam,

Layla, hoelang ben je dan bezig geweest met zwanger worden?

Groeten,
    Nadia

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Ik ben gestopt in augustus 2003 met de pil en werd zwanger maar kreeg een miskraam. Dus we waren 2 jaar bezig geweest om weer zwanger te worden

7. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    ooh runner! :cry: :cry:
    wat een tegenvaller meis!
    kop op, dit was je eerste clomid ronde...., zet je schouders eronder, we horen hier toch zo veel goede verhalen! een goed verhaal gaat ook van jou komen hoor! let maar op!
    liefs elfje

8. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Meid,
    Ik zit ook in ronde 2 en weet hoe het voelt als ronde 1 mislukt. Je hebt toch gehoopt dat met de pillen je direct zwanger zou zijn.
    Even doorbijten en opnieuw beginnen.
    We gaan gewoon samen voor succes in de ronde twee :D
    CC

9. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    bedankt allemaal!!

gister was ik echt super sago, maar vandaag gaan we er weer tegenaan,
    nou ja, ik bedoel wanneer de :evil: :evil: weer weg zijn!

10. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hee meiden!
    ik ga morgen ochtend weer naar de gyneacoloog voor mijn tweede follikelmeting.... ik hoop zo dat er deze keer een mooi groot ei zichtbaar is, en de clomid heeft aangeslagen! ik ben steeds toch weer hartstikke zenuwachtig......
    liefs elfje

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Spannnend meid!!

Ik zal voor je duimen!

12. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hello hello!

nou, vanochtend bij de gyneacoloog geweest....
    en hij zag een mooi groot ei zitten!!!!!!!!!!
    hij is 1.9 mm!!! (moet je mij horen, net alsof het een kindje is...hihihi)
    dit betekent dat hij een dezer dagen gaat springen!!

de gyneacoloog adviseerde me, om vanaf nu een paar dagen ovulatie testen te gebruiken.. heb er net een gedaan, en krijg een duidelijke 2e streep, maar ietsiepietsie lichter dan de controle streep, dus niet geldig volgens de bijlsuiter........ nou ja, ik ga me uiteraard suf klussen deze dagen hihi dus maakt ook niet zoveel uit!

ik ben zo blij! 50 mg clomid is voor mij dus deze cyclus voldoende geweest!!
    ik heb het gevoel dat ik nu voor het allereerst in al die maanden een eerlijke kans heb om zwanger te raken, en dat voelt fantastisch! ondanks dat het misschien deze maand nog niet raak zal zijn, weet ik nu dat ik enorm op de goede weg zit!!!!!!

heel veel liefs elfje :)

13. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Meid, gefeliciteerd.
    Ik weet hoe het voelt als een nieuw begin. Alsof je nu voor de eerste maand bezig bent.

Geniet ervan!!!!

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Gefeliciteerd meid !!

15. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    oh elfje, wat spannend!!
    ben benieuwd hoor, hopelijk gaat het jou wel in 1 x lukken!!
    vind dat je jezelf maar op wat leuks mag gaan tracteren! haha.
    veel succes met klussen, en laat ze maar lekker zwemmen hoor!

ik ben vandaag weer begonnen met clomid, hoop dat 50mg deze ronde weer aanslaat. ik ga maar weer uit van 37 dagen, wat ik zelf best wel errug lang vind!!

nou meid, ik ga voor je duimen hoor!

16. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    bedankt meiden!!!
    ik ben zo blij! als het deze ronde niet lukt, weet ik in elk geval dat de clomid bij mij kan aanslaan! dat is echt een geruststellende gedachte!

@runner: das idd een hele kluit, een cyclus van 37...wie weet is hij deze keer een stuk korter!

liefs elfje

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

@ elfje

Lekker gevoel als je tenminste weet dat je vruchtbaar bent en dat de clomid bij jouw werken!!

Maar er kan nog van alles mis gaan met de bevruchting waar door je niet zwanger raakt maar wel gewoon vruchtbaar bent of er komt gewoon geen bevruchting dat kan ook.

18. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    gelukkig realiseer ik me dat goed...
    het lijkt mij ook sterk, als ik al met 1 ronde clomid direct positief test......
    maar ik weet iig dat de mogelijkheid er nu of in de toekomst is!

19. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Even een vraagje. Ik zat gisteren op dag 14van mijn cyclus. Vorige cyclus heb ik dag 22 de eisprong gehad. Gisteren opeens kleine bloedvlekjes.... Mijn temp is vrij hoog dus denk ik niet aan een eisprong. Gisterenavond en vandaag best wat kramp in mijn baarmoeder... Kent iemand dit?
    Ik heb deze maand van dag 4 t/m 8 clomid geslikt (dagje later dan normaal door echo)

20. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hee caecilia,
    misschien toch je eisprong?? ik heb vaker gehoord, dat dat wat spotting kan veroorzaken.... ik zou even afwachten wat je temperatuur morgen doet, misschien schiet die ineens toch nog omhoog? heb je deze cyclus nog controles bij de gyneacoloog?
    ik weet eigenlijk niet of je met clomid iedere keer dezelfde cyclus hebt, kortom, of je dus weer je eisprong kan verwachten op dag 22.....
    zit je op schema, wat klusprogramma betreft?? ;) ;)
    liefs elfje

Share This Page