vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    toen ik net begon,moest ik heel vaak komen.
    omdat de clomid niet aansloeg moest ik wel 5 keer voor een FM.
    En de 1e ronde met clomid moest ik ook op dag 3 voor een cystecontrole.
    Nu hoef ik per ronde nog maar 1 keer te komen.
    Straks als het goed aanslaat hoef ik denk ik helemaal niet meer op controle te komen,tenzij ik zwanger ben of de clomid weer niet aanslaat.

2. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

Inderdaad, en bedankt voor je antwoord....

moet nog een beetje aan het idee wennen... door de verhalen op het forum had ik wel al een vermoeden dat het deze kant op zou gaan en was dus niet heel verbaasd toen de gyn diagnose en behandelplan voorstelde... blij en opgelucht dat er nu tenminste duidelijkheid is... wel ook wennen aan het idee dat we nu dus echt serieus gaan beginnen, waar we het afgelopen jaar (mede doordat de boel maar niet op gang kwam) toch wat afwachtender er in stonden...

Chrizzzy

3. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi.

ik ben afgelopen dinsdag voor de 3de keer geweest.
    en heb de 2de ronde clomid al gehad.

groetjes Annika.

alleen mijn man hoefde geen sperma af tegeven.
    wij hebben al 1 dochtertje van 2 en half jaar.

4. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

wij gaan voor de eerste, dus eerst even voor de zekerheid checken of bij hem alles in orde is....

Chrizzzy

5. annika1985

hoihoi.

ok dan erg spannend.
    ik hoop dat jullie snel zwanger zin.

groetjes Annika

6. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    @chrizzy:
    ik vond het ook heel erg spannend... gewoon wordt het eigenlijk nooit... je krijgt wel meer routine in de ziekenhuis bezoekjes, maar het blijft spannend!

wel fijn te weten, dat je straks je eerste eerlijke kans krijgt op een zwangerschap! ik hoop dat de clomid snel bij je zal aanslaan!
    liefs elfje

7. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Hey hallo allemaal!

Ik ben gister begonnen met de Clomid, op dag 4 van m'n cyclus. Geen idee of ik er goed aan heb gedaan.... Ik merk het 21 aug. wel als ik voor de FM moet.

Elfje: wat goed dat er nu iets wordt gedaan! Je zal wel uitkijken naar zondag voor de FM. Ook al is die spuit niet zo prettig: er wordt weer iets meer gedaan!!!

8. annika1985

hoi hoi.

je meot op de 3de dag van de cycles beginnen tot je 7de dag.

groetjes Annika

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    hoeft niet perse hoor,je kan ook op dag 4 beginnen t/m dag 8
    Ik moest zelfs een keer van de gyn op dag 5 beginnen t/m dag 9.

Dus maakt niet uit!!

Succes Quinny!!!

10. annika1985

hoi hoi.

ok ja dat kan ook.
    denk dat het ook aan de duur van je cycles is.
    bij mij is ie 28 dagen.

sorry.

groetjes Annika

11. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

hoooi meiden,
    hoe is het met jullie allemaal???
    nog wta leuks gedaan vandaag.
    hier niet het regend hier al haats een hele dag met af en toe een onweersknal :( . dus vanmiddag allleen heel snel d ehond uitgelaten en weer naar binnen. brrrr
    tis hier of snikheet dat ej niks kunt doen of het regent pijpestelen :( .

@radna, wat balen dat je nou toch ongi geworden bent zeg :( .
    hoop idd dat je je zelf dalijk mei mama mag noemen :)

@elfje, wat super dat je toch geweest bent nara de gyn. ben benieuwd hoor zondag hoe ver je eitje dan is. hoop dat je de pregnyl mag hebben dan gelijk, en dan hup aaan het klussen geslagen :)

@marjo, je leest het ws niet, maar van harte gefeliciteerd met je huwelijk meid. hoop dat je ondanks het weer toch een superdag hebt gehad en nog hebt.

@pientje, hoe is het met jou?? alles nog rustig?

@Quinnygirl, denk dat dag 4 niet zoveel uit zal maken hoor. je hoort idd wel meer mensen die op dag 4 of 5 beginnen. duimen draaien weer :D

@iedereen die ik vergeten ben sorry :oops: , hoe si het bij jullie?

ik heb vandaag de laatste provera ingenomen, dus :evil: :evil: mogen komen van mij, liefst gelijk morgen al. dan zit er tenminste weer een beetje schot in de zaak.
    willen jullie heel hard duimen dat ik er nu niet resistent voor ben en dat het werkt ;) :D :D .
    ben aan de ene kant zo bang dat het weer niet werkt :( :rolleyes: en ik het weer voor niks slik. maar goed we moeten positief denken he :)

liefs en een fijne avond allemaal

12. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    @sam:
    turlijk duimen we voor je!!!
    ik hoop dat de provera net zo snel als die bij mij werkte (2 dagen) kan je snel verder!!!

@quinny: dag 4 maakt volgens mij idd niet zoveel uit hoor! wel fijn dat je nu op de rails zit!! hopelijk groeit er nu snel een eitje!!

ik ga straks nog even naar de stad met een vriendin, nog even een wijntje drinken.....hihi ik weet nu dat mijn ei toch nog niet is geweest!

liefs elfje

13. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

veel plezier elfje.
    neem het er nog maar ff van :)

14. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    he meiden!!!

Heb gister de gyn ff gebeld en mag gelijk weer verder met clomid dus zondag begin ik weer, en toch weer met controles, heb een afspraak staan op 22 augustus. Vind dat t nu elke ronde wel heel snel gaat, is wel fijn is de klap toch iets minder hard dan wanneer je eerst bv weer aan de provera enzo moet, nu rol je gelijk weer verder. Ga ook gelijk ff vragen hoe lang er ongeveer tussen ei en ongi moet zite, want ik heb elke keer best snel na mij ei bruinig oud bloed, een paar dagen en dan begint t echt.

Quinnygirl, geeft niks hoor, ik ben een keer door omstandigheden uit mezelf op dag 4 geloof ik ook begonnen, en dat was helemaal niet erg, moest toen alleen iets later bloedprikken. Goed gaan broeden hoor op een mooi ei ;) :)

Elfje, lekker wijntje gedronken, ik heb gister ook een heerlijk koud rose tje gedronken!!! lekker als dat weer ff kan. ben benieuwd morgen, wordt een druk ;) weekend voor jullie!!!! doe je best!!!

Sam, lekker dat de provera er op zit! Bij mij kwamen ze al na twee dagen, hoop dat dat bij jou ook is, en dat je geen 7 dagen hoeftte wachten!!!!

Marjo, hoe was t gister, je kan m nu echt je man noemen he..hahah, vind dit altijd zo raar klinken, als ikmt bij mezelf denk, zo officieel ineens!!! Je mag nu ook bijna weer naar de gyn, je bent toch nog op je ei aan t wachten, de 14de iig weer meer zekerheid!! en lekker op vakantie, wel fijn met dat droopy weer hier!!!

Chrizzzy, hoi, ik hoefde in t begin niet vaak naar t ziekenhuis, alleen om bloed te prikken ergens op dag 23, nu mot ik vaker want houden ze t in de gaten met echo;s.

Pientje, hoe gaat ie bij jou...............komt nu echt dichtbij he, nog geen ongi te bekennen???

lieffs radna

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Quinnygirl, het maakt niet zoveel uit hoor op welke dag je start met CLomid, dag 3, 4 of 5. Bij mij verschilt het ook van keer tot keer.

Marjo, een dikke proficiat, hoe voel je je nu? :)

Ik heb rare dingen aan de hand met mijn temperatuur. Ik heb mijn eisprong gehad de nacht van 1 op 2 augustus, daarna ging mijn temperatuur zoals altijd mooi omhoog, bij mij ligt mijn temp na mijn eisprong altijd rond 37,1 en blijft hij zo tot de dag nadat mijn maandstonden zijn begonnen. Nu heb ik maandag een dip gehad naar 36,9, de drie dagen erna was hij weer mooi hoog, gisteren weer even naar 36,9 en vandaag weer 37,1. Vreemd hé, heeft iemand van jullie dit al gehad?

Het word weer spannend voor mij, nog enkele dagen afwachten tot mijn NOD... al denk ik dat het weer niks zal zijn...

Liefs

Kirby

16. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Halloooow allemaal,

Hier alles nog steeds rustig. Nog 3 dagen wachten!! tis zo snel gegaan joh!!
    We lopen bijna gelijk op Kirby,die tempdipjes waar jij het over hebt kan met de innesteling te maken hebben.

Elfje,merk je al wat van een naderende eisprong??

Radna wat fijn dat je toch nog controles krijgt!! voor je het weet is het alweer 22 aug!!!!

17. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    goedemorgen ladies!!!

@radna: fijn dat alles zo lekker snel gaat, dat vlotte tempo is een verademing na al die lange cyclussen toch?

@pientje: ik duim voor je meid!!!!! spannend....nog 3 daagjes!!

@kirby: wat pien al zegt, kan best met een innesteling te maken hebben!! ik duim voor je meis!!

@marjo: heb je een fijne dag gehad??

bij mij duurt het nog wel even, voor de spannende dagen zich weer aandienen. hopelijk is morgen mn eitje groter dan 18mm, dan zetten ze de spuit! mijn eisprong zal dan in de nacht van maandag op dinsdag komen.....wordt een drukke klusweek!!
    hihi
    liefs elfje

18. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey girls!!

Heel erg bedankt voor al jullie felicitaties!!!! Het was super!! Ik vroeg vanmorgen aan m'n man, jaja zo mag ik hem nu noemen :D of hij me even wilde knijpen omdat het zo onwerkelijk leek allemaal :)
    Maar het was toch echt haha!! Hebben een hele boel foto's, dus mooie herinneringen!

Ik kom vanavond nog even op jullie uitgebreid reageren, m'n beste vriendin komt zo even langs dus ga het hier een beetje opruimen!!
    O ja, heb nu al 2 dagen een hoge temp!!

Liefs,
    Marjo

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ow wat goed marjo,al 2 dagen een hoge temp!! hoop dat je een eisprong hebt gehad!!!
    heb je verder nog tekenen??

20. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee marjo!
    fijn dat je een mooie dag hebt gehad!!
    enne.., 2 dagen hoge temp, klinkt goed!!
    dan loop je iets voor op mij! maar wacht nog ff, dan kom ik naast je zitten op het wacht bankje! (opnieuw.....)
    liefs elfje

Deel Deze Pagina