vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    mijn man heeft hem gevraagd om het niet verder te vertellen en ik denk dat hij wel discreet zal blijven, al zit een verspreking soms in een klein hoekje.... nou ja afwachten maar... wel raar idee dat buiten de familie en mijn bazin (die heb ik het vertelt omdat ik geen zin meer had om smoesjes te bedenken waarom ik nu weer een paar uurtjes afwezig moest zijn... gelukkig een hele goede manager en collega, dus vertrouwd)... nu ook anderen het weten.... ik ben zelf nog een beetje aan het idee aan het wennen dat we nu echt serieus "aan kinderen aan het beginnen zijn"...

Chrizzzy

2. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi.

ik ben vandaag dus naar de efteling geweest voor heteerst met mijn dochterje.

maar het ging al gelijk mis in de droomvlucht. hihih.
    werd hartstikke misselijk.
    vind toch vreemd. ik kan overal tegen en nou bij de eerste de beste hupsa Annika doet niks meer de rest vande dag.

hoe is het hier verders met jullie?

groetjes Annika

3. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee annika!
    hopelijk betekent het iets goeds meid!

pffffff ik zit opnieuw nu officieel op het wachtbankje....ik zie erg op tegen de aankomende 2 weken..... hopelijk vliegt de tijd....

liefs elfje

4. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

ik hoop ook dat het iets goeds betekent annika

chrizzy, zul je altijd zien he dat je dan nt dan iemand tegen moet komen die je kent :(

elfje, spannen d meid, hoop dta die 2 weken snel om zijn voor je

liefs sam

5. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi.

ik hoop het ook?

groetjes Annika

6. Kara23

Kara23 Actief lid

29 dec 2005
    195
    0
    0
    Hallo allemaal!

Even een vraagje: Ik heb ook een super onregelmatige cyclus en "moet" echt deze week een afspraak maken bij mijn HA! Ik durf alleen niet zo goed. :oops:
    Kunnen jullie mij vertellen hoe het 1e gesprek bij jullie ging? Werd je bij de HA ook onderzocht of verwees hij je daarvoor naar de gyn? En moet je eerst naar de gyn om Clomid te krijgen of kan dat ook via je HA?
    Beetje stomme vragen misschien, maar ik wil een beetje voorbereid zijn!(ben nogal een schijtluis wat dat betreft, maar ik weet dat ik echt moet gaan, zo schiet het niet op)

THANX!!!

x

7. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoi mir,
    ik was ook heel erg zenuwachtig toen ik voor het eerst naar de huisarts ging....(ook voor super onregelmatige cyclus).
    bij hem kreeg ik alleen een gesprek over mijn cyclus. die varieerde toen van 7 tot 12 weken. mijn huisarts vertelde me toen al over een hormonale screening bij de gynaecoloog, en ik kreeg een verwijzing.

voor zover ik weet, schrijft alleen een gynaecoloog clomid voor. je moet tijdens het gebruik van dit medicijn goed onder controle worden gehouden. zo wordt er steeds bekeken of het aanslaat, en of er geen vreemde bijwerkingen zijn. (zoals cystes etc)

nou mir,
    ik wens je veel succes bij je huisarts... bij mij voelde die eerste stap echt als een opluchting!
    kom je hier nog even vertellen hoe het is gegaan?

liefs elfje

8. Kara23

Kara23 Actief lid

29 dec 2005
    195
    0
    0
    BEDANKT, Elfje!
    Ik ben zooo zenuwachtig. Maar ik weet ook dat het nu echt MOET!
    Ik hou je zeker op de hoogte!
    Nu eerst "even" een afspraak maken! Ik laat m'n man morgen wel naar de HA bellen!(denk ik :oops: )

x MIR

9. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Ha Mir,

Bij mij was bij de huisarts alleen een heel kort gesprekje . Ik zag er ook erg tegenop op daar naar toe te gaan, want ik heb het niet zo op artsen.... Ze vroeg eigenlijk alleen hoelang ik gestopt was met de pil, wanneer ik ongesteld ben geweest sindsdien en hoe onregelmatig ik voor ik met de pil was. Viel best mee, al ergerde ik me wel een beetje aan haar. ik had vertelt wat er aan de hand was (in juli met pil gestopt en menstruatie komt niet of nauwelijks 2005 op gang) en zij begint een heel verhaal over dat het soms wel een jaar kan duren voordat je ontpilt bent, dus ik zeg.. ja dat weet ik, maar ik ben nu al meer dan een jaar onderweg... zegtze... oh, ik dacht dat je pas in januari gestopt was... arghhh... toen meteen doorverwijsbriefje).

Bij de gyn pas verder onderzoek gedaan (inwendige echo en bloedprikken) en over 3 weken vervolgafspraak. als zaad van mijn man in orde is krijg ik dan eerst kuurtje om menstruatie op te wekken en dan clomid... dat gebeurt onder controle van de gyn...

chrizzzy

10. Kara23

Kara23 Actief lid

29 dec 2005
    195
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord, Chrizzzy! :D

Irritant een dokter die niet goed naar je luistert, helemaal als je al een beetje "bang" bent!!! :x

Ik ben in nov.2005 gestopt met de pil. Mijn 1e ronde duurde 11 weken, de 2e 8 weken en nu zit ik al op week 18 ofzo! (ben de tel een beetje kwijt!)
    Het word dus echt tijd voor de HA, ben toch ook al bijna een jaar bezig!

Wish me luck!!! :D

x MIR

11. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    @ mir: good luck... was je voor je aan de pil ging ook zo onregelmatig/weinig ongesteld (als dat zo was zou ik dat bij de HA ook goed benadrukken, want dan is hij/zij misschie eerder genegen om door te verwijzen, anders heb je kans dat je van de HA kuurtje krijgt om menstruatie op te wekken en dat dan gezegd wordt kom over 3 maanden maar terug... al is dat heel erg ha afhankelijk, de een houdt het jaar strikt aan, de ander is wat soepeler)

duim voor je

chrizzzy

12. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    goedemorgen meiden!!!

hoe is het met iedereen???

mijn temp is gelukkig gestaag aan het stijgen...en het aftellen is begonnen.....

fijne dag vandaag!
    liefs elfje

13. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Elfje,

hier alles goed. Alhoewel ik er geen vertrouwen meer in heb deze maand, blijf ik wel tempen. Vandaag weer 0,1 graden omhoog. Net als jij twee weken afwachten. En anders weer op naar de volgende ronde.

Groetjes, Jaycey

14. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee jaycey!
    wie weet kan je stemming nog wel enorm omslaan naar het positieve meid!!! je hebt gewoon een ontzettend sterk eitje gehad deze maand, en de pregnyl heeft er op zn langst over gedaan om te werken!!
    ik duim voor ons!!
    liefs elfje

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Haai,

Spannend Elfje,eindelijk op het wachtbankje!!!
    Hoop zo dat het nu een keer raak is!!!!
    Dit is toch ook jouw 4e kuur?
    Lees dat er heel veel bij de 4e kuur zwanger raken,including me.....jij ook? :D

Ik blijf jullie hier wel volgen hoor!

Radna,hoe is het bij jou?

owja heb nog een vraagje.
    Als jullie zwanger zijn heh en naar gyn gaan voor de 1e echo,met hoeveel weken krijgen jullie hem dan?
    Ik krijg hem nu pas met 9 weken.
    Terwijl de vorige keer kreeg ik echo met 5,6weken,1 met 6,4weken en 1 met 7,2 weken en al gauw bleek dat het niet goed was.
    En nu pas met 9 weken,dat is zolang wachten!!!
    Ben al zo bang door die mk.
    Denk dat ik ga bellen of het toch eerder kan.

16. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dank je wel Elfje,

wat positieve straling kan ik wel gebruiken :D. Alhoewel ik moet zeggen, dat ik me ondanks alles toch goed voel. M'n slechte humeur is over (er is nu toch niks meer aan te doen) :p . En wie weet is het deze keer wel raak, ondanks alles (slechte timing, minder zaad, niet fijne behandeling). Dat zou een goeie zijn. :D :D :D.

Nou meid, ik hoop voor jou dat het deze maand ook goed gaat. Heb je er zelf een gevoel bij? Weet je al wanneer je gaat testen (hoezo vooruit lopen op de zaken :(:). Ik denk dat ik niet a.s. weekend, maar het weekend daarop ga testen (als ik tenminste nog geen bezoek van de :evil: :evil: heb gehad). Maar daar kun je bij mij meestal de klok wel op gelijk zetten. Als ik bijvoorbeeld op dinsdag naar het ziekenhuis moet voor de zwangerschapstest (die is altijd om 15.30 uur), dan word ik óf de dag vantevoren ongesteld, of de dag van de test.

Ik blijf duimen voor alle meiden. Laat het maar een vruchtbare maand zijn.

Liefs, Jaycey

17. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Pientje,

Toen ik voor de eerste keer zwanger was, kreeg ik met vijf weken al een echo (en het hartje klopte al). Dat vond ik wel prettig, zo vroeg al een echo. Maar dat is dan nog wel een inwendige echo. Ik denk dat je met 9 weken een gewone echo krijgt.

Groetjes, Jaycey

18. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee pien!!!
    alles goed meissie?
    ik hoop ook heel erg dat deze 4e kuur, mijn ronde wordt! (deze ronde duurt al zoooooo lang....vandaag cd34....)
    maar ja, alles ligt nog open...

ik weet niet hoe dat bij ons zal gaan straks bij de gyn...ik weet alleen dat ik moet bellen, zodra ik een positieve test heb. volgens mij wordt dan mijn urine en bloed vrij snel onderzocht, maar over echo's weet ik niets...
    wel gek idee eigenlijk, eerst om de dag zowat echo's en nu moet je zo lang wachten!
    kan je niet bellen om de boel wat te vervroegen? gewoon zeggen dat je zo onzeker bent!
    succes meis,
    ik hoop dat ik jou voorbeeld snel mag volgen,
    hou je een plaatsje vrij op je wolkje?
    liefs elfje

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    nee denk dat dat ook een inwendige is.
    Maar ik ga toch bellen of het eerder kan.
    Hij staat nu op 19 september en dan is het ook 4 jaar geleden dat mijn moeder overleed.
    Kijk is er dan een hartje te zien dan is dat fijn,maar als op die dag blijkt dat het niet goed is,nee dat wil ik liever niet op dezelfde dag....
    nu nog al mijn moed verzamelen om te bellen of het eerder kan.....ben niet zo'n held....

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Tuurlijk elfje!! Voor jou zit hier een ereplek naast me ;)
    Met een bordje gereserveerd voor Elfje!!!

Deel Deze Pagina