vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hoi meiden,

Blijkbaar zijn jullie zenuwachtiger dan ik! Neen, nog steeds geen duivels! Ik ga zaterdag of maandag bloed laten afnemen als ik nog geen duivels heb gezien! Begin nu ook wel een beetje zenuwachtig te worden maar wil er echt niet op hopen anders ga ik weer zooooooo teleurgesteld zijn.

Jaycey, hoop voor jou dat het deze keer gelukt is!

Veel plezier aan de meiden op het wachtbankje en voor een elk een dikke reep chocolade :D

En voor de meiden die wachten op hun ei, een groot chocolade ei :D

Liefs

Kirby

2. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Nou Kirby, ik zou maar niet teveel doen op je pendels hoor :eek:
    Volgens mij is het raak!!!
    Ik wil je geen valse hoop geven hoor, tuurlijk niet maar 4 dagen overtijd is toch best een goed teken? 8)

Senna: Ah meissie toch, nu heb jij even een dipje? Ik had het ook afgelopen ronde hoor, was het zo zat weer van voren af aan te moeten beginnen. Ik vind persoonlijk dat je gyn nogal 'kortzichtige' uitspraken doet als er op dag 12 (was het toch?) nog niets te zien is. Ik heb het weleens gehad dat er op dag 14 nog niets te zien was en op dag 17 een follikel van 16 mm. M.a.w. het kan echt nog alle kanten op, weet ik zeker! Ik vind het heel vervelend voor jou dat je nu zo met een kluitje het riet in gestuurd wordt. Temp je ook eigenlijk? Nee he? Dat kan misschein wat meer duidelijkheid geven, maar het is ook wel belastend hoor.. Dikke knuffel van mij, hou je haaks he!!

Annika: Sterkte met afwachten, lijkt me best vervelend dat er nu nog niets te zien is zeg.

Moon: Fijn dat er een mooi eitje klaarzit!! En nu druk 'aan de klus' ;)

Ik had vandaag wat engs joh, ik heb het wel vaker dat ik last heb van kleurenspots en plotselingen lichtveranderingen. Ik liep door de hal op mn werk en ik zag overal grote blauwe bollen :confused:
    Werd er helemaal dizzy van, het hield wel een kwartier aan. En nee ik ben niet aan de drugs :) gisteren laatste clomidje gehad. Vind het echt vreemd!!!

3. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    He Marjo,
    even schrikken lijkt me, maar volgens mij las ik iets over clomid en dat dingen met je gezichtsvermogen als bijwerking raar kunnen doen (lichtflitsen en dergelijke)..

Ik geloof dat de duivels nu echt in aantocht zijn... vandaag wat bruin en roze slijm (excuses) dus morgen of over morgen eindelijk aan een nieuwe ronde (en dan eindelijk met clomid) beginnen denk ik... hou jullie op de hoogte...

chrizzzy

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hoi hoi,

Heb niet veel tijd maar wou jullie gewoon even laten weten dat ik nog geen duivels heb gezien. Gisteren dacht ik even dat het zou afgelopen zijn omdat mijn temperatuur 0,3 was gezakt maar vandaag is hij gelijk weer 0,6 omhoog. Dusjah... Ik hoop dat de pendels geen gelijk krijgen :)

Vanavond antwoord ik op iedereen :)

Liefs

Kirby

5. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

goeiemorgen allemaal,

hoe is het hier, ik heb jullie gruwelijk in de steek gelaten gisteren. sorry, maar kon het ff niet aan.
    het gaat redelijk met me, tis ff een emotionele achtbaan. weet soms zelf niet wat ik moet doen.
    maar goed, komt wel weer goed

@elfje, hoe is het op het wachtbankje meid? hou je het nog vol.

@marjo, ik las dat de klustijd voor jou weer aangebroken is :) veel plezier meid.

@kirby, wat ongelofelijk spannend, wanneer laat je bloed prikken?

@chrizzzy, zijn de duivels al helemaal doorgebroken, kun je ook eindelijk aan de slag meid, succes

@senna, hoe is het nu met je. ben je al een beetje uit de dip?

iedereen die ik vergeten ben sorry,
    fijne dag allemaal

xxx

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @marjo.
    Ik weet nog niet of hij er zit haha.
    Krijg volgende week donderdag me echo.

7. Jumeirah

Jumeirah Lid

1 sep 2006
    49
    0
    0
    Dubai
    Even een snelle...ook hier bijna klustijd. M'n ei had z'n best gedaan 19 mm. Pregnyl gehad...dus morgenavond....vroeg naar bed.
    Zaterdag nog een echo om te kijken of er een eisprong is geweest.
    Hopelijk wel want m'n ventje moet zondagochtend al heel vroeg naar Bahrein voor 2 dagen.

@ Sam, gelukkig ben je er weer....en hopelijk ga je je snel weer wat beter voelen. Soms zouden we net als de Pc een prullenbakje moeten hebben wat je kan deleten!

@ Marjo, ook jij veel plezier met klussen!! En die lichtflitsen had ik ook...soms leek het wel of er een ufo voorbij vloog. Enne.....Ramadan...nee, ik ben hardstikke Hollands hoor. Maar het legt gewoon heel Dubai plat. Er valt overdag nergens te eten of te drinken muv de hotels. Mocht ik zwanger raken dan zal ik je m'n website geven en krijg je een idee van hier...maar niemand in Nederland weet van onze acties en ik weet niet of er hier bekende kijken....snappie!

@ Kirby, je weet het lekker spannend te houden zeg!

@ Chrizzzy, fijn dat je eindelijk kan beginnen.

@ Senna, gaat het weer een beetje?

Allemaal, liefs!!

8. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    O sorry moon :oops:
    Het is hier soms ook zo'n kippenhok ;)
    Ik hoop op goed nieuws vlgde week donderdag, nog 7 nachtjes aftellen!!

Sam: Hey meis, we snappen het harstikke goed hoor dat je even een beetje afstand nam. Hopelijk krabbel je gauw weer een beetje op. Het lege gevoel dat je nu moet hebben lijkt me zo moeilijk. Dikke knuf en hopelijk kun je gauw weer verder!!

Kirby: Wow 0.6 tempstijging!! Dat is positief zeg!

Chrizzy: Hopelijk zijn indd je duiveltjes in aantocht. Kun je eindelijk verder, je cyclus duurt nu al zo lang!

Jumeirah: Hihi nu ben ik wel nieuwschierig naar je website en hoe jullie daar leven. Je mag hem ook pb'en hoor, ik houd m'n mond :-#
    Jullie weten dus wat je te doen staat morgenavond ;) Fijn trouwens dat je nog een extra controle krijgt om te zien of je eitje daadwerkelijk gesprongen is! Succes!!

Hier begint het ook wel een beetje te kriebelen voor morgen. Ik hoop echt dat er al wat te zien is! Zou een lekkere korte cyclus betekenen! Ga ook morgen nog een gesprek aan hoeveel mijn luteale fase nog verlengd moet worden en waarmee. Ben benieuwd!
    Vanavond ga ik lekker uit eten met mn moeder en zusje, met een rose'tje erbij, nu mag het nog ;)

xx
    Mar

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Heeeeey allemaal :)

Sam, je hebt ons helemaal niet in de steek gelaten, het is heel begrijpelijk hoor dat je nu eventjes aan jezelf moet denken, ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel weer zwanger mag zijn.

Elfje, wanneer is je NOD nu weer? Duim voor je hoor!

Marjo, veel succes vandaag bij de gyn, misschien moet je eens utrogestan (progesteron) voorstellen om je luteale fase te verlengen, twee vriendinnen van mij kregen het en waren meteen zwanger. Is wel ietsje vervelender dan Pregnyl maar als de resultaten er maar zijn hé.

Aha, Jumeirah, lekker klustijd voor jou :) Hopelijk springt je ei flink :)

Chrizzy, zijn de duivels er nu al bij jou?

Mijn duivels zijn er dus nog niet en ik vind nu wel dat het spannend begint te worden! Alhoewel ik het gevoel heb dat ik elk moment ongesteld kan worden. Begin nu wel te twijfelen of ik vanavond bloed laat afnemen of ik ga wachten tot na het weekend, zal er nog eens over denken vandaag, maar ik laat jullie zeker iets weten. Mijn ventje die begint er echt in te geloven dat ik zwanger ben, 'k hoop dat hij dan niet te ontgoocheld is, mocht het tegendeel blijken.

Tot later meiden!

Knuffel

Kirby

10. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    hela hola ladies!!!

Weer eens een reactie van mij 8)

@Kirby,sjeeee spannend bij jou!!!!! JIJ hebt echt geduld!!!! en een stijging van 0,6.....dat kan haast alleen maar goeds betekenen!!!
    Als ik jou was,dan zou ik vandaag bloed laten prikken ;)

@Marjo,iew wat eng die lichtbollen,gelukkig ben je nu weer van de clomid af en blijft dat voorlopig zo!!
    Veel plezier met de slaapkamerpraktijken!!

@Elfje,nog een weekje wachten toch?? spannend spannend spannend!!!
    Gaat de tijd een beetje snel of kruipt het echt voorbij??

pfff de rest ben ik alweer vergeten joh!!! sorry :oops:

hier een spannende dag,vandaag de 2e echo....ben wel zenuwachtig...
    Nou dames,ik hou jullie in de gaten hoor 8)
    kom op kom op,wie is de volgende?? Wie offert zich op??

succes allemaal!!

11. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    goedemorgen ladies!!!
    pff wat heb een drukke week achter de rug..... wel lekker veel afleiding dus...

@jaycey: ik hoop ook dat je niet aan je 5e IUI hoeft te beginnen! heb je er nogsteeds een goed gevoel over? enne, laat die koekjes maar komen! ik verveel me hier op het bankje!!

@marjo: ik kreeg mijn pregnyl op dezelfde dag als dat mijn eitje zo groot was.....mijn temp ging pas wat later omhoog...(nou schijnt pregnyl wel wat invloed uit te kunnen oefenen op je temp)..
    ooh ja, die stroopwafels klinken goed!!
    succes vandaag bij je FM!!! ik hoop op een snel ei!!! duim,duim,duim...

@senna: ik begrijp je dip volkomen meissie!!! eens in de zoveel tijd krijg je plots zo'n gevoel van....waar is het einde!!! gelukkig denk je dan snel weer aan je doelstellingen, en kan je er met frisse moed weer tegenaan! ik hoop dat je gauw weer uit je dipje kruipt meis... dikke knuffel!!

@kirby: hoe gaat het met je???? kan je jezelf nog bedwingen???? ik blijf voor je duimen!!!! ik hoop zooooooooo dat het raak is!!

@sam: meis, hoe gaat ie? ben je alweer een beetje bekomen?? ben je nu direct weer clomid gaan nemen eigenlijk? ik hoop dat het goed met je gaat!

@jumeirah: wow, jou eitje groeit als kool!! heel veel plezier dit weekend!!!

@chrizzy: en? zijn de :evil: er al? op dag 3 word je dan officieel ge-pimpt met de status: "clomid-babe" 8) hihi

@pientje: heel meissie: ik val om van de saaiheid, verder gaat het allemaal wel hoor! hihi met jou alles goed??

nog een weekje, en dan weet ik meer.... een WEEK! pfffff duurt allemaal deze keer eindeloos! ik weet ook niet waarom....
    de ene keer gaat zo'n cyclus enorm snel en de andere keer zo traag als een slak....
    pffffffffffffff
    *elfje verveelt zich nogsteeds*

liefs elfje

12. sam mv kylian

goeimorgen allemaal,

het gaat wel weer iets beter hoor. het gaat echt met ups en downs. de ene keer ben ik vrolijk om het andere moment in de put te zitten, maar iedere dag gata het een beetje beter.
    en ik mocht niet met de clomid beginnen, omdat de gyn maandag eerst wil kijken of alles weg is en ik helemaal schoon ben en dan pas mag ik verder.
    dus maandag hoor ik of ik door kan met een nieuwe ronde.

alle lieve meiden van hier, jullie zijn echte schatten. dus een dikke knuff aan jullie

@elfje, bij jou is het spannend he, ik hoop voor jou dat die week snel om is hoor meid.

@marjo hoe is het bij jou??

@jumeirah, bij jou gaat het goed he meid, zet hem op :D:D

@pientje veel plezier met de echo strakkies

xxx

13. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey ladies,

Pientje: Mega veel succes vandaag!!! Hopelijk zie je een mooi koprollend beebje zitten ;)

Sam: Veel sterkte voor maandag alvast, maar denk dat we voor tijd nog wel over een weer kletsen hier!! En het heeft echt tijd nodig om het te verwerken en dat gaat met ups en downs. Hopelijk zijn het straks meer ups voor jullie! Hoe is het met je man nu?

Jumeirah, thnx voor je pb'tje! Ga gauw even spieken! Succes bij de controle echo morgen, hopelijk is je eitje gesprongen. Nog een gezellig avondje gehad gisteren trouwens ;)

Elfje: Pfff dat wachten is zo naar! Nog 1 weekje in spanning. Wij slepen je er wel door hoor!!

Ik ben vanmorgen weer op fm geweest en de uitslagen van mn progesteron waren ook binnen. Ben er niet echt vrolijk van geworden. Na de pregnylspuit heb ik geen eisprong gehad binnen 36 uur. Hoeveel later weet ze niet precies maar wel ongeveer 3 dagen. Wat dus betekend dat mijn luteale fase geen 10 maar hooguit 7 dagen geweest is.
    Ook heb ik nu weer prachtige eitjes zitten, 2 van 16 mm. alleen ze geeft me weinig kans omdat ik veel te dun baarmoederslijmvlies heb. Het was maar 4.2 mm.!! Weer een ' fijne' bijwerking van de clomid. Toch maken we deze cyclus af en moet ik maandag bloedprikken op E2 en LH en dan dinsdag weer een fm, en zo laat mogelijk een pregnylspuit, dit keer 10.000 eenheden. Ik mag doordat het slijmvlies zich niet goed opbouwt ook geen clomid meer nemen, maar moet nu dus overgaan op puregon spuiten. Heeft iemand van jullie daar ook ervaring mee? Ik heb namelijk geen flauw idee welke dagen ik moet gaan spuiten en hoe dat dan met controles gaat enzo..

Sorry lang verhaal :oops:

xx
    Mar

14. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi.

hoe is het met jullie allemaal.
    hier heb ik nog steeds zo nu en dan die bruine smurrie.
    begin het eerlijk gezegt een beetje zat te worden.

veel liefs Annika

15. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee marjo!
    jee meis, das niet zo'n goed nieuws!!
    wat ontzettend balen zeg, dat die pregnyl pas later je eisprong heeft veroorzaakt! en dat het dus weinig voor je lutheale fase heeft gedaan!

had je al eens eerder dat je baarmoederslijmvlies dun was? echt kl!@#$te hoor. puregon spuiten lijkt mij intensiever dan clomid.......

ik hoop heeeeeeel erg dat je deze ronde een engeltje op je schouder hebt zitten, en je stiekem deze ronde (samen met 10000 IU pregnyl) een prachtige zwangerschap brengt!!!

dikke knuffel,
    elfje

16. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi.

ik heb net ff naar het ziekenhuis gebeld voor bloeduitslag van progesteron.
    maar ik heb nog steeds geen eisprong gehad.
    en ook nog steeds dun baarmoeder slijmvlies.

nou wordi k volgende week terug gebeld door de gyneacologe over hoe nu verder.

veel liefs Annika

17. sam mv kylian

hoi marjo,

met mijn man gata het wel, hij kan alleen echt niks.
    hij hefet nu wel krukken dus strompelt van de ene plek naar de andere en verveelt zich kapot :( .

wat een kl*%&te nieuws zeg voor jou. ik hoop toch dat dit alsnog jou ronde word hoor meid.

over de puregon, ik heb dat gespoten toen we bezig waren om zwanger te worden van kylian.
    ik moest dat iedere dag spuiten en om de dag moet je dan naar het zh om een echo te maken, want dan moeten ze kijken of het niet te snel of te langzaam gaat en zo kunnen ze de dagelijkse dosis afstemmen op jou lichaam.
    de eerste kee dat ik dat moest spuiten heb ik er een half uur over gedaan en uiteindelijk john weggestuurd en toen op mijn gemak en toen viel het reuze mee. het is meer het idee eigenijk van jezelf een spuit geven.

liefs sam

18. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey thnx elfje. Vind het ook erg klote hoor. Het een komt na het ander zonder echt een keer goede vooruitgang te zien en daar heb ik goed de balen in.
    Ik had het nog niet eerder zo extreem gehad, maar mijn slijmvlies is nooit dikker geweest dan zo'n 6 misschien eens 7 mm. Hoe dik moet het eigenlijk zijn voor een goede innesteling?
    En tja het spuiten, moet je eerlijk zeggen dat ik er niet om sta te springen, maar ja als het een oplossing is dan moet het maar...

19. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Jeetje Sam! Om de dag naar het zkh :confused: meen je niet?
    En dat gedurende de eerste 14 dagen? Wordt nog wat op mn werk dan :(
    En had jij ook zo'n pen of gewoon met een echte injectiespuit?

xx

20. sam mv kylian

marjo, als ik het nog goed weet moet je slijmvlies 10mm zijn voor een goede innesteling.

ik had zo'n pen, daar zet je een naaltje op en spuit je het in.
    enne, ik heb er cyclussen bij gehad die duurde ruim 3.5 week voor ik de pregnyl mocht spuiten voor een eisprong.
    sorry wil je niet ontmoedigen, maar zo ging het bij mij. maar ik was een uitzondering zei de gyn hoor. dus neem aan dat dat bij jou niet zo gaat. maar om de dag voor een echo is volgens mij wel normaal. zeker in het begin volgens mij.

xxx sam

Deel Deze Pagina