vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb het even op Internet opgezocht, want ik dacht dat het minder was. Maar je zit er niet zo heel ver naast.

Uit studies is gebleken dat de meest optimale dikte van het baarmoederslijmvlies 7-13 mm is. Een te dun of te dik baarmoederslijmvlies leidt tot vermindering van de kans op innesteling van het embryo.

2. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

wist het idd niet zeker meer, maar zat er idd niet ver vandaan :D

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Breek even in hoor ....heb wel Clomid gebruikt, maar nu niet meer dus hoor niet meer bij de Clomid-chicks....

Marjo, weet je of je medicatie wordt vergoed of dat je het zelf moet betalen? Puregon is nl erg prijzig. Puregon wordt wel geleverd in pennen (die zijn iets vriendelijker als zelf spuiten zoals je met pregnyl bent gewend...zelf bereiden enzo). Ik zou deze ronde starten met Puregon, echter dit werd niet vergoed door mijn verzekering (bij IVF wel) hierom ben ik gestart met Menopur (is soortgelijk iets, maar was niet in vorm van prikpen). Overigens is die Menopur ook nog erg prijzig en was ik voor deze ronde al 350 euro kwijt incl pregnyl.
    Na 4 dagen prikken moest ik voor 1e fm, afhankelijk daarvan bepalen ze wanneer je weer terug moet. Ik heb al die tijd wel zelfde aantal EH moeten spuiten, maar soms zaten er wel 2 dagen tussen een volgende fm. Je moet natuurlijk ook regelmatig voor fm komen net als je had met clomid (ikzelf moest deze keer maar 1 keer vaker dan met de clomid). Wens je veel succes, maar vooral hoop ik dat je bm slijmvlies toch nog iets dikker wordt en je met die pregnylverhoging een goede eisprong hebt, maar vooral dat het toch nog deze ronde raak is...duim voor je!

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hoi hoi hey hey,

Hello babes!

Marjo, wat balen nu, zeg maar aan je gyn dat hij het nu gauw in orde moet maken zodat je ook snel met een hele dikke buik rondloopt! Ik hoop echt dat de juiste medicijnen voor jou heel snel worden gevonden en je dan snel zwanger mag worden. Ik heb geen ervaring met Puregon of Menopur dus daarmee kan ik je niet helpen.

Elfjeuh, ik duim heeeeeeeeel hard voor jou hoor!

Annika, hoop dat het bruinesmurrieverlies snel ophoudt!

Hier nog steeds niks te zien, heb nog niet getest neen, maar ben daarnet wel naar de HA geweest om bloed te laten afnemen en ik weet ten laatste vanavond om 22u30 de uitslag dus dat wordt nog ff nagelbijten! Maar ik denk echt dat ik niet zwanger ben, een mensenlichaam zit hartstikke vreemd in elkaar! Ik loop nu al een week constant naar de wc omdat ik iets voel vloeien en ik denk dat mijn duivels er dus zijn, maar neen hoor, enkel witverlies. Het is ook al een volledige week dat ik het gevoel heb dat mijn duivels elk moment kunnen arriveren maar neen hoor, die blijven weg. Maar ik heb geen andere symptomen! Jaja, ik ben een beetje moe en mijn borsten zijn een beetje gevoelig, maar dat laatste heb ik dus ook als mijn duivels in aantocht zijn. Nuja, binnen een paar uurtjes weten we het. Dus, lieve meiden, tot over een paar uurtjes, want jullie zijn natuurlijk de eerste (na mijn hubbie dan wel) aan wie ik het ga vertellen als het (niet) zo is.

Veel sterkte en veeeeel dikke knuffels voor jullie, hopen chocolade voor degene op het wachtbankje en een flink ei en dik baarmoederslijmvlies voor degene die wachten op hun eitje!

Kirby

5. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi

ik heb sinds gister avond niets meer gevonden dus ik ga er nu vanuit dat het gestopt is.

volgende week hoop ik meer te weten.
    progeteron was weer laag dus nog steeds geen eisprong.

veel liefs Annika

6. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    He lieverds,

Aldonza: Hey je mag hier net zo goed meeschrijven hoor!! Ik schrijf ook soms op topics waar ik zelf (nog) niet mee bezig ben, het komt allemaal niet zo nauw, t is maar een topictitel ;) We koesteren allemaal hetzelfde verlangen!
    Maar bedankt voor je uitleg meid. Ik ben via het IZA verzekerd en dat is over het algemeen heel breed gedekt. Ga er dan ook vanuit dat het vergoed zal worden, en anders.. tja wat heb ik voor keus denk ik dan?
    Als ik niet overga op iets anders zal ik waarschijnlijk nooit zwanger worden, het klint heel kru, maar dan heb ik al het geld er wel voor over.
    Het allermoeilijkst vind ik zelf dat je geen garanties hebt, soms voelt het echt als een bodemloze put, herken je dat? Ik hoop ook heel hard voor jullie dat het gauw raak is zeg! Het is niet niks als ik zo lees wat jullie ook al hebben moeten doormaken! Kom jij ook uit Nederland eigenlijk of Belgie? Want daar verschilt het ook nogal in verzekeringen heb ik het idee..

Kirby: Ik blijf even op hoor om je uitslag te lezen :) Het moet toch haast raak zijn joh!! Ik hoor het zo vaak dat vrouwen denken ongi te moeten worden, maar het bandenpijn blijkt te zijn. Ik gun het je zo na alle ellende die jullie moeten hebben doorstaan! Duim keihard voor je!!

Sam: Hey meis, tuurlijk is het even slikken om te lezen dat je soms 3.5 week bezig bent. Maar ben blij dat je eerlijk bent, moet je ook blijven hoor!! Het is per persoon verschillend maar ik vind het altijd fijn ervaringen te lezen. En bij jullie is het ook goed gekomen uiteindelijk :D
    Ik denk aan je hoor en hoop echt dat Kylian gauw een brusje mag krijgen!! Hopelijk kan je man gauw wat meer, lijkt me enorm vervelend aan krukken gebonden te zijn.

Jaycey: Bedankt voor de info meis! Hoe gaat het met jou?

Annika: Hopelijk gauw duidelijkheid!!

xx
    Mar

7. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    aaaaahhhhhrrrrgggg kirby!!!
    ik blijf mooi ook nog even op!!!!
    duim,duim,duim!!!!
    liefs elfje

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    @Marjo,sjee wat een domper zeg!!
    ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. wie weet groeit je baarmoederslijm ineens heel hard.
    Maar dan zit je nog met je luthale fase.
    Heb wel veel positieve dingen gelezen over spuiten,schijnt wel iets heftiger te zijn dan clomid maar ook veel effectiever.

@Kirby,ow wat spannend bij jou,duim duim duim.
    Wist niet dat dat kon,tot half 11 de uitslag nog kunnen krijgen!!
    Ik hoop op positief nieuws!!
    succes met nagelbijten ;)

Hier verder alles goed,echo was goed en ben erg opgelucht.
    (hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik dit vertel,want ik weet hoe graag jullie het ook willen en hoop dan ook dat die wens snel in vervulling mag gaan!!)

9. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Wat spannend hier allemaal. Ik ga superhard voor iedereen duimen hoor (en voor mezelf ook maar meteen). Ik blijf ook even op om de uitslag van Kirby nog mee te maken. Dat moet toch haast wel positief zijn. Fingers crossed!!!!

Hier weet ik eigenlijk niet hoet het er voor staat. Ik voel eigenlijk helemaal niks. Wel heb ik het idee dat mijn "ongesteldheidspuistjes" weer om de hoek komen kijken. Maar ja, wie weet hoort dat ook wel bij een zwangerschap.

Donderdag weet ik meer, hoop ik.

Succes allemaal meiden!!!!!

10. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    zo na een lange dag eindelijk even tijd om bij te lezen:

Marjo: balen zeg, het zit je niet mee he meid...

Kirby: ben benieuwd hoor. wat een rare tijd trouwens om een uitslag te krijgen?

Afgelopen dagen had ik vooral wat bruin slijm, maar vanavond de eerste druppel helder rood!!!! :) over 3 dagen dus met de clomid beginnen... zondag dus als ik vandaag als dag 1 tel toch??? en dan eindelijk een echte clomid-babe (al had ook ik natuurlijk die eer liever niet nodig gehad).

Verder een heerlijk weekend voor de boeg; sinds vanmiddag heb ik mijn nichtje van 14 maanden te logeren... heeeeerlijk... wordt pas zondag rond de lunch weer opgehaald...

Chrizzzy

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Lieve meiden,

Bedankt voor jullie steun hoor tijdens deze spannende dagen, maar helaas, weer niet zwanger... mijn lichaam speelt gewoon een spelletje met me.

Ik denk dat ik nu toch eens een ronde ga overslaan gewoon om eens tot mezelf te komen, maar ik weet het nog niet zeker.

In elk geval ik hoop dat jullie binnenkort met beter nieuws mogen komen.

Dikke knuffel

Kirby

12. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Lieve Kirby,

ik hoop ook dat je snel met geweldig nieuws zal mogen komen... kruip maar even lekker tegen je liefste aan (als die in de buurt is)...

Chrizzzy

13. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ohh, Kirby, wat een tegenvaller. Ik had zo gehoopt voor je dat het raak zou zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je nu even een stapje terug doet. Maar toch wil ik je heel veel sterkte en succes wensen en ik hoop voor jullie dat het toch snel raak mag zijn.

Veel liefs, Jaycey

14. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    :cry: :cry: :cry: kirby!
    wat ontzettend kl@#$te!!!
    ik had echt iets anders verwacht meis....

ik begrijp goed dat je even een pauze wilt inlassen.......
    veel sterkte meis,
    hele dikke knuffel,
    elfje

15. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoihoi kriby.

wat jammer voor je zeg.
    had het zo gehoopt.

veel liefs Annika

16. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey Kirby,

Meisje toch :cry: Ik voel echt met je mee, het is zo oneerlijk!!!
    Neem maar even lekker tijd voor jezelf en jullie relatie, kan me goed vorostellen dat je even een pauze inlast. Hoe kan het zijn dat je al zo lang overtijd bent dan?? Kan het heel misschien niet een te vroege bloedtest zijn geweest, dat je eitje later geweest is? Ik hoop zo nog even voor je te mogen duimen :(

xx sterkte

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hey meiden,

Jullie zijn echt kanjers hoor, zou niet weten wat ik zonder jullie moet! Echt bedankt voor jullie steun!

Ik weet dus echt niet wat er aan de hand is, de HA begrijpt het ook niet. Ik denk niet dat de bloedtest te vroeg was hoor, maar het kan natuurlijk altijd. Heb nu een afspraak met de gyn voor volgende zaterdag, dus dan zal ik waarschijnlijk wel meer weten. Ik zal hem dan ook eens vragen wat hij denkt over een ronde overslaan.

Over gisteravond nog, jullie vonden dat blijkbaar zo vreemd dat ik nog zo laat de uitslag ging krijgen maar hier in Belgie (toch in de regio waar ik woon) is dat heel normaal hoor, mijn HA werkt meestal tot middernacht en de labo's werken hier dag en nacht. Als ik jullie verhalen soms hoor dat jullie soms zo een moeite moeten doen om een afspraak bij de gyn te krijgen of ze moeilijk doen over een bloedtest, ben ik toch wel blij dat ik hier woon.

Chrizzzy, wat fijn dat je nichtje gans het weekend bij jou logeert!

Pientje, ben blij dat je echo goed was, en heb er totaal geen probleem mee dat je dat hier vertelt :)

Marjo, ik hoop dat je eitjes flink gaan groeien met die spuiten en het snel raak is!

Dikke knuffel!

Kirby

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ow wat jammer Kirby,dat had ik ook echt niet verwacht!!!
    Kan het niet net zo zijn als met die thuistesten,dat het bij jou niet goed te meten is? Dat alleen een echo uitsluitsel kan geven?
    Ik hoop dat je zaterdag meer duidelijkheid hebt.
    De behoefte om een ronde over te slaan had ik ook heel vaak,stond ook bijna op het punt om te stoppen met clomid en het z'n beloop te laten gaan,ben nu toch wel blij dat we nog ff doorgezet hebben ;)
    Nou meid ik hoop dat het allemaal goed komt.
    En als je er echt achter staat,een rustpauze,dan zou ik dat lekker doen,even helemaal niks en gewoon leven....

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Meiden,

Willen jullie eens even kijken naar mijn tempkaartje en zeggen wat jullie ervan denken? Het kaartje zit in mijn album.

Ik denk trouwens dat mijn gyn denkt dat er nog een kans op zwangerschap is, want ik moet een urinestaaltje afleveren zaterdag. Hij kan dat toch voor niks anders gebruiken dan voor een zwangerschapstest? Hoop alleen maar dat ik bvb geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb of zo...

Liefs

Kirby

20. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee kirby,
    jou kaartje ziet er echt enorm "zwanger" uit! FF zegt ook wanneer je temp hoog blijft na 18dpo, je een grote kans hebt om zwanger te zijn wanneer je nog niet ongi bent....
    je weet toch ook zeker dat je je eisprong hebt gehad?

nou meis, ik duim nog even verder voor je.........pfffff een week duurt wel nog lang he......

veel sterkte meis!
    liefs elfje

Deel Deze Pagina